Nou goed, ik neem aan dat die verkoper ook niet uit z'n nek staat te lullen. Als dat wel zo is heeft ie meteen een hele slechte naam!ik heb hier ook wel ideeën in.
maar wat de 2 meter lange lul op poten al zegt, dadelijk is je frame krom, of de vork of erger
en trilt je dat stuur uit je handen @ 140
ik wil het niet meemaken, en dan nog, waar zijn de kappen van gemaakt, en is dat spul te lassen of op te kalefateren?
Als jij d'r dan echt zoveel vertrouwen in hebt ken je het heel makkelijk zelf uitrekenen natuurlijk.Nou goed, ik neem aan dat die verkoper ook niet uit z'n nek staat te lullen. Als dat wel zo is heeft ie meteen een hele slechte naam!En dan nog kan je em zo bij een motorzaak laten nakijken voor een appel en een ei (denk ik ).
Maar goed denk niet dat dat een probleem is, alleen de bij komende kosten enzo he! Wordt dat niet heel duur allemaal?
Als jij d'r dan echt zoveel vertrouwen in hebt ken je het heel makkelijk zelf uitrekenen natuurlijk.
Wat kost 't kreng, wat kost een onbeschadigde versie, wat kost een 2e hands kontje. Effe een bevriende (ervaren) spuiter vragen om dat dingetje te spuiten.
Kijk, je kunt natuurlijk een hele goeie deal hebben, maar nogmaals; ik heb d'r zo m'n twijfels bij.
Voor een appel en een ei na laten kijken zal ook wel tegen vallen. Als je echt wil zien of het zootje niet krom is kunnen ze dat relatief makkelijk doen, d'r gaat alleen nogal wat tijd in zitten om 'm grotendeels te strippen en uit te meten. (Ik weet niet zeker of dat nodig is, maar ik kan me niets beters voor stellen; met het blote oog is het zo moeilijk te zien) En je weet wat arbeidsuren in een werkplaats kosten. (Als je dat niet weet: Veel centjes )
De verleiding is groot (bij mij ook al meer dan eens...) en niemand kan je zo zeggen of je het wel of niet moet doen. Er zijn misschien niet zo heel veel mensen die dit doen, maar vanuit de auto branche kan ik je vertellen dat er veel mensen erg balen van hun "gok"en ook veel mensen een schitterende klassieker ofzo voor een "prikkie" hebben .
Als je d'r voor gaat; veel succes
Zou je niet beter de lat verleggen? Waarom een 98'er met schade kopen voor 3500 euro met zeg (voorzichtige schatting) 1000 euro aan te vervangen onderdelen terwijl je voor de 4500 euro die je kennelijk te besteden hebt ook heeeele leuke fietsen kunt kopen van een jaar of wat ouder. Zoek maar eens in die prijsklasse!
Bijkomend voordeel is dat je meteen kunt rijden want opknappen dat duurt wel effe.
MAzzel,
Roland
Ik kan je alvast een ding verklappen; als je een schademotor uit elkaar gaat halen valt de schade in 99% van de gevallen TEGEN.
Mee eens, enne roland krijg ik die koplampen nog terug of hoe zit dat ..want je hebt nu een gratis digitale toerenteller van me en het gaat nu wel wat lang duren..het kan ook te gek worden natuurlijk want anders ga je lappen 50 euro.
Ik heb dit altijd zo gedaan maar ja de 1e keer is een gok. Daarnaast heb ik veel van mijn vader geleerd (helaas is die overleden mijn beste motorvriend) welke aan alles sleutelde wat kon rijden. Maar als je geen begeleiding hebt kan het gevaarlijk zijn als je b.v. niets van remmen af weet en je zit aan te kloten. Dan krijg je maar 1 kans en dan hopen dat je het er levend vanaf brengt.
Dus zorgen voor een motorkennis met veel technische kennis welke ook bij jou thuiskomt en je helpt. Niet zelf kutten want een motor lijkt stoer maar de marges zijn minimaal en het draait soms om de millimeters en minder..dus take care en zorg voor een persoonlijke begeleider.
Zien doen is in mijn optiek beter dan uit een boekje...voordat je het weet heb je weer iets aan gort gedraaid. Het is b.v. verbazend met hoe weinig newtonmeters soms iets aangedraaid moet worden terwijl je de neiging hebt om het moer en moer vast te zetten..
TIP 1 : recht frame, rechte poten, goed motorblok (die niet op zijn kant heeft gelegen en 5 minuten heeft zitten draaien) en je bent al een heel eind.
Stuur? ach ja dan haal je toch een andere of je zet een superbikestuur erop. Achterbrug? ook dure gein trouwens zou ook wel prettig zijn als dit ok is.
Maar deuk in tank en de optische plastic troep is minder belangrijk daar is wel aan te komen maar houd er rekening mee dat de waarde van een motorfiets grotendeels bepaald wordt door het plastic ..reteduur goed en gaaf plastic. Maar ook dat kun je repareren.. of laten repareren kijk anders ff b.v. op www.karros.nl . Goeie gozer schuurtje in zijn achtertuin met een mega site ..lol
Daar komt weer een technicus in spé aan hoop ik, er zijn er al zo weinig..
Ik mis me ouwe..
als het zo winstgevend is om hem op te lappen waarom doen die berijven dat zelf niet dan...