Een topic speciaal voor die ene Talmacsi gek ( [J]ori[A] )

Scot Racing enter collaboration with Acerbis
Thursday, 10 September 2009

The Scot Racing Team have incorporated the new Acerbis X-Seat GP product on their satellite RC212V machine.

n503378_02_8.preview.jpg


n503377_01_5.preview_small.jpg


Acerbis and Scot Racing have reached an agreement for the team to exclusively use the Acerbis X-Seat GP product until the end of 2010.

The mono-block seat, manufactured by the company based in Albino (Italy) made its debut on the satellite RC212V machine used by Gabor Talmacsi at the Gran Premio Cinzano di San Marino e della Riviera di Rimini.

The project results from the 30-year experience of Acerbis with off-road bikes. While the traditional seats are manufactured assembling different pieces, the new Acerbis seat is made from one single element.

Aldus MotoGP.com.
 
Wegwezen oma, Gábor is aan zet!

Volgens enkele 'insiders' binnen de Hongaarse racerij wordt dit weekend een deal gesloten met het huidige Scot Racing Team en komt Talmácsi ook in 2010 uit in de MotoGP klasse! :}
 
Gábor Talmácsi heeft de eerste vrije training afgesloten met een keurige veertiende plaats. Er lijkt progressie te zitten in de resultaten van de Hongaar! :)

Hajrá Talmácsi! :}
 
Gabor%20Talmacsi_234_156.jpg


Gabor Talmacsi: Kritik am Scot-Honda-Team

Gabor Talmacsi denkt wegen der miserablen Resultate an einen Umstieg in die Moto2-Weltmeisterschaft.

Der Ungar Gabor Talmacsi ist dank Sponsorship der ungarischen Mineralölgesellschaft MOL beim Barcelona-GP Mitte Juni in den Genuss der zweiten Honda RC212V des Scot-Teams in der MotoGP-Klasse gekommen. Zwei Rennen später wurde Stammfahrer Yuki Takahashi aus dem Team befördert, seither stehen Talmacsi beide Motorräder zur Verfügung.

Doch die Ergebnisse lassen zu wünschen übrig: 14 WM-Punkte in neun Rennen.

Auch zuletzt in Estoril kam Talmacsi (der Ungar gewann 2007 die 125er-WM) über den 14. und letzten Platz nicht hinaus. «Talma» büsste in 28 Runden 1:27,299 min auf Sieger Lorenzo ein.

Bei der Ursachenforschung bekommt in erster Linie das Scot-Team sein Fett ab. «Gabor ist kein Fahrer, der immer Letzter wird», erklärte Talmacsis Manager Stefano Favaro in der neuen Motorsport-Wochenzeitschrift SPEEDWEEK. «Aber er hat im Scot-Team nicht dieselbe technische Betreuung wie im Vorjahr Andrea Dovizioso. Der Italiener hatte immer einen HRC-Ingenieur in der Box.»

Aber Talmacsi kam zur unpassenden Zeit in die Königsklasse: Wegen der rigorosen Testverbote kann er während der Saison nirgends in Ruhe testen und andere Abstimmungen ausprobieren.

Unter den bisherigen Umständen wird Gabor Talmacsi seine MotoGP-Karriere 2010 nicht fortsetzen. Er sucht ein Sieger-Team für die neue Moto2-Klasse mit den 600-ccm-Viertakt-Einheitsmotoren von Honda.

bron: speedweek.de

Zoals al eerder aangegeven is Gábor Talmácsi het niet eens met de structurering van zijn team. Hopelijk wordt er een passende oplossing voor gevonden, en anders zal waarschijnlijk goed weten te presteren in de Moto 2 klasse! :)

Ik ben ben benieuwd hoe dit aflopen zal.
 
[afbeelding]

Gabor Talmacsi: Kritik am Scot-Honda-Team

Gabor Talmacsi denkt wegen der miserablen Resultate an einen Umstieg in die Moto2-Weltmeisterschaft.

Der Ungar Gabor Talmacsi ist dank Sponsorship der ungarischen Mineralölgesellschaft MOL beim Barcelona-GP Mitte Juni in den Genuss der zweiten Honda RC212V des Scot-Teams in der MotoGP-Klasse gekommen. Zwei Rennen später wurde Stammfahrer Yuki Takahashi aus dem Team befördert, seither stehen Talmacsi beide Motorräder zur Verfügung.

Doch die Ergebnisse lassen zu wünschen übrig: 14 WM-Punkte in neun Rennen.

Auch zuletzt in Estoril kam Talmacsi (der Ungar gewann 2007 die 125er-WM) über den 14. und letzten Platz nicht hinaus. «Talma» büsste in 28 Runden 1:27,299 min auf Sieger Lorenzo ein.

Bei der Ursachenforschung bekommt in erster Linie das Scot-Team sein Fett ab. «Gabor ist kein Fahrer, der immer Letzter wird», erklärte Talmacsis Manager Stefano Favaro in der neuen Motorsport-Wochenzeitschrift SPEEDWEEK. «Aber er hat im Scot-Team nicht dieselbe technische Betreuung wie im Vorjahr Andrea Dovizioso. Der Italiener hatte immer einen HRC-Ingenieur in der Box.»

Aber Talmacsi kam zur unpassenden Zeit in die Königsklasse: Wegen der rigorosen Testverbote kann er während der Saison nirgends in Ruhe testen und andere Abstimmungen ausprobieren.

Unter den bisherigen Umständen wird Gabor Talmacsi seine MotoGP-Karriere 2010 nicht fortsetzen. Er sucht ein Sieger-Team für die neue Moto2-Klasse mit den 600-ccm-Viertakt-Einheitsmotoren von Honda.

bron: speedweek.de

Zoals al eerder aangegeven is Gábor Talmácsi het niet eens met de structurering van zijn team. Hopelijk wordt er een passende oplossing voor gevonden, en anders zal waarschijnlijk goed weten te presteren in de Moto 2 klasse! :)

Ik ben ben benieuwd hoe dit aflopen zal.

Het spijt me zeer, alle rijders in de MotoGP zijn helden, maar als je al redelijk wat km's achter de kiezen hebt met je machine, en je word alsnog voorbijgereden door een rookie tijdens zijn 1e ritje (Espargaro) dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt wat betreft de team structuur.
Eerst presteren, dan pas dingen eisen.
 
Het spijt me zeer, alle rijders in de MotoGP zijn helden, maar als je al redelijk wat km's achter de kiezen hebt met je machine, en je word alsnog voorbijgereden door een rookie tijdens zijn 1e ritje (Espargaro) dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt wat betreft de team structuur.
Eerst presteren, dan pas dingen eisen.
Feit is en blijft wel dat ook Yuki Takahashi nooit echt potten heeft kunnen breken met de Scot Honda. Nu zal Dovizioso ongetwijfeld meer talent hebben dan de Hongaarse held, maar Dovizioso stond al op het verlanglijstje van het Respol Honda Team toen hij net om de hoek kwam kijken in het Jir Scot Honda team. Zodoende zal hij dus ook meer HRC ondersteuning hebben gekregen, en is dat bij Talmácsi niet het geval. Ik vind dat Talmácsi zeker recht van spreken heeft.
In de race zit hij er tot halverwege de wedstrijd gewoon goed bij, sluit vrije trainingen herhaadelijk steeds beter af, alleen zodra de motor minder wordt naarmate de wedstrijd vordert is hij gewoon niet in staat er dat beetje extra wat nodig is nog uit te halen.

Daarom ben ik juist zo benieuwd of hij dit wellicht met wat extra HRC ondersteuning wél weet te bereiken, want gezien zijn agressieve starts en felle eerste ronden heeft Talmácsi al wel bewezen een top 12 positie waardig te zijn (vechtend, en dus niet omdat de rest uitvalt).
 
Laatst bewerkt:
Feit is en blijft wel dat ook Yuki Takahashi nooit echt potten heeft kunnen breken met de Scot Honda. Nu zal Dovizioso ongetwijfeld meer talent hebben dan de Hongaarse held, maar Dovizioso stond al op het verlanglijstje van het Respol Honda Team toen hij net om de hoek kwam kijken in het Jir Scot Honda team. Zodoende zal hij dus ook meer HRC ondersteuning hebben gekregen, en is dat bij Talmácsi niet het geval. Ik vind dat Talmácsi zeker recht van spreken heeft.
In de race zit hij er tot halverwege de wedstrijd gewoon goed bij, sluit vrije trainingen herhaadelijk steeds beter af, alleen zodra de motor minder wordt naarmate de wedstrijd vordert is hij gewoon niet in staat er dat beetje extra wat nodig is nog uit te halen.

Daarom ben ik juist zo benieuwd of hij dit wellicht met wat extra HRC ondersteuning wél weet te bereiken, want gezien zijn agressieve starts en felle eerste ronden heeft Talmácsi al wel bewezen een top 12 positie waardig te zijn (vechtend, en dus niet omdat de rest uitvalt).

Welke niet fabrieks Honda rijder heeft uberhaupt potten kunnen breken?
In mijn ogen heeft Takahashi niet eens de kans gekregen om fatsoenlijk zijn kunsten te laten vertonen.
Gabor mist gewoon de ervaring op de 250cc het verschil van 125 naar 800 is gewoon veels te groot.
Als het team niet de pegels zou krijgen voor Talmacsi was hij er allang niet meer bij geweest.
 
De tijd dat alleen de beste coureurs in de koningsklasse is helaas al jaren voorbij. Tegenwoordig komt zelfs de dikste mongool bijna in de motogp als je maar genoeg geld mee brengt
 
Welke niet fabrieks Honda rijder heeft uberhaupt potten kunnen breken?
In mijn ogen heeft Takahashi niet eens de kans gekregen om fatsoenlijk zijn kunsten te laten vertonen.
Gabor mist gewoon de ervaring op de 250cc het verschil van 125 naar 800 is gewoon veels te groot.
Als het team niet de pegels zou krijgen voor Talmacsi was hij er allang niet meer bij geweest.
Klopt, daarom heeft het gewoon tijd nodig. Talmácsi komt er wel. En misschien is een tijdelijke stap (terug) naar de Moto 2 klasse helemaal geen slecht idee. Hij heeft in de MotoGP al laten zien dat er progressie inzit. Dit nu ombuigen naar successen in de Moto 2 en dan komt hij vanzelf wel weer in de MotoGP terecht.
 
Toni Elias, Andrea Dovizioso (2008), Randy de Puniet, Alex de Angelis...? De resultaten zijn uiteenlopend, maar vergeleken met de andere rijders doen ze prima zaken.

"Vroeger" reden de satelliet teams voor overwinningen nu is het eerder door uitvallen van de grotere rijders en berust een overwinning of goeie klassering louter op toeval en is een plaats op het podium voor een satelliet team zo goed als uitgesloten en word er gestreden om de plaatsen vanaf de 4e positie.
 
Ik wil toch even reageren. Laat ik als eerste zeggen dat ik Takahashi fan ben. En dan zul je een vervanger (wie dat ook is) nooit met open armen ontvangen.

Talmacsi is een zeer goede coureur. Een topcoureur uit de lichtere klassen. Maar het staat mij sinds z'n komst naar de MotoGP al ontzettend tegen, omdat hij met centen van MOL ten koste van Takahashi zomaar naar de MotoGP kan gaan. En dan gaat het niet eens om Talmacsi zelf, maar het idee dat een 125cc coureur met geld zomaar een team inkomt en dat een andere coureur eruit gebonjourd word is om misselijk van te worden.

En als Gabor nou echt indruk had gemaakt...........Joria, als fan kijk je een beetje door een roze bril. Talmacsi finishte in Catalunya op 1:27 seconden achter de winnaar. Gemiddeld genomen heeft hij zo'n 10 seconden aan snelheid gewonnen gedurende 9 races. Is dat progressie?? En om te zien hoe Espargaro hem er vierkant en dwars uitrijdt is voor mij voldoende bevestiging dat het echt alleen een geld/imagokwastie is.

En dan is het al een tijdje bekend dat Talmacsi ook in 2010 voor team Scot zal uitkomen. Terwijl huidig 250cc leider Aoyama alles uit de kast moet halen voor zo'n zitje.

Is echt niet om jou helemaal af te kraken, maar ik vind dat er in een Talmacsi topic ook best een kritische post mag komen. Ik zit me gewoon al maanden gigantisch te ergeren om dit. En ik hoop toch echt dat Talmacsi zou wijs is om terug te gaan naar de Moto2. Want dit is ook voor hem zelf geen goede reclame.......
 
Ik wil toch even reageren. Laat ik als eerste zeggen dat ik Takahashi fan ben. En dan zul je een vervanger (wie dat ook is) nooit met open armen ontvangen.

Talmacsi is een zeer goede coureur. Een topcoureur uit de lichtere klassen. Maar het staat mij sinds z'n komst naar de MotoGP al ontzettend tegen, omdat hij met centen van MOL ten koste van Takahashi zomaar naar de MotoGP kan gaan. En dan gaat het niet eens om Talmacsi zelf, maar het idee dat een 125cc coureur met geld zomaar een team inkomt en dat een andere coureur eruit gebonjourd word is om misselijk van te worden.

En als Gabor nou echt indruk had gemaakt...........Joria, als fan kijk je een beetje door een roze bril. Talmacsi finishte in Catalunya op 1:27 seconden achter de winnaar. Gemiddeld genomen heeft hij zo'n 10 seconden aan snelheid gewonnen gedurende 9 races. Is dat progressie?? En om te zien hoe Espargaro hem er vierkant en dwars uitrijdt is voor mij voldoende bevestiging dat het echt alleen een geld/imagokwastie is.

En dan is het al een tijdje bekend dat Talmacsi ook in 2010 voor team Scot zal uitkomen. Terwijl huidig 250cc leider Aoyama alles uit de kast moet halen voor zo'n zitje.

Is echt niet om jou helemaal af te kraken, maar ik vind dat er in een Talmacsi topic ook best een kritische post mag komen. Ik zit me gewoon al maanden gigantisch te ergeren om dit. En ik hoop toch echt dat Talmacsi zou wijs is om terug te gaan naar de Moto2. Want dit is ook voor hem zelf geen goede reclame.......


Wow,speciaal hiervoor geregistreerd :} ,dan zit het je wel hoog.
Je hebt wel gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is er ruimte voor een kritische noot, op wie dan ook! Ik ben blij dat er ruimte is voor inhoudelijke discussie, ipv postings als: ''Talmácsi is een prutser'' e.d.

Talmacsi is een zeer goede coureur. Een topcoureur uit de lichtere klassen. Maar het staat mij sinds z'n komst naar de MotoGP al ontzettend tegen, omdat hij met centen van MOL ten koste van Takahashi zomaar naar de MotoGP kan gaan. En dan gaat het niet eens om Talmacsi zelf, maar het idee dat een 125cc coureur met geld zomaar een team inkomt en dat een andere coureur eruit gebonjourd word is om misselijk van te worden.
Nu is het nooit de bedoeling van Talmácsi of zijn manager Stefano Favarohoz geweest om Takahashi het team uit te werken, laat dat voorop staan. Die keuze is door het Scot Team management gemaakt. Het geld dat Talmácsi meebrengt van MOL is voldoende om garant te staan voor twee motoren binnen het team. Het was mogelijk geweest om een tweede motor aan te schaffen voor enkel Talmácsi, en dat Takahashi zijn eigen motor zou behouden.

Hier heeft het Scot Team echter niet voor gekozen, maar dat ligt niet in lijn der verantwoordelijkheden van Talmácsi natuurlijk.

En als Gabor nou echt indruk had gemaakt...........Joria, als fan kijk je een beetje door een roze bril. Talmacsi finishte in Catalunya op 1:27 seconden achter de winnaar. Gemiddeld genomen heeft hij zo'n 10 seconden aan snelheid gewonnen gedurende 9 races. Is dat progressie?? En om te zien hoe Espargaro hem er vierkant en dwars uitrijdt is voor mij voldoende bevestiging dat het echt alleen een geld/imagokwastie is.
Aangezien je Takahashifan bent, zal ik wel niet de enigeste zijn met een roze bril.
Laten we wel wezen, ook Takahashi heeft geen indruk weten te maken op de Scot Honda.
In de eerste zeven races van het seizoen waarin Takahashi participeerde wist hij negen WK-punten binnen te halen, en had drie keer een DNF. Talmácsi heeft in negen races veertien WK-punten gescoord, en kende maar één DNF.

Zowel Takahashi als Espargaro kennen een langere carriére op de 250cc, wat zeker parten heeft gespeeld in hun prestaties op een MotoGP machine. Ter vergelijking: Gábor Talmácsi kende maar drie races op een kwartliterfiets, voor hij hij ruim baan moest maken voor Balasz Nemeth. Beide andere coureurs kennen een 250cc geschiedenis van meerdere jaren.

Nu ben ik er persoonlijk van overtuigd, dat als Talmácsi op een pramac Ducati zou rijden hij een stuk beter presteren zou dan hij nu doet. Zoals al meerdere malen aangegeven in verschijdene topics, krijgt het huidige Scot Honda team niet de benodigde HRC steun die wenselijk is.

En dan is het al een tijdje bekend dat Talmacsi ook in 2010 voor team Scot zal uitkomen. Terwijl huidig 250cc leider Aoyama alles uit de kast moet halen voor zo'n zitje.
Niet helemaal waar overigens. Er is tot op het moment van schrijven nog geen contract getekend waarin Talmácsi zijn contract met het Scot Honda team verlengd heeft. Scot Honda is zeker geïnteresseerd in de Hongaar, maar er zal eerst eens wat moeten veranderen in de structurering van het team zelf eer Talmácsi een contract ondertekend.

Mocht Talmácsi zijn contract inderdaad verlengen, ben ik ervan overtuigd dat zijn prestaties beter zullen worden. Immers, er zit een stijgende lijn in zijn prestaties. En als hij volgend jaar op circuits komt waar hij al gereden heeft, zal dit zijn prestaties alleen maar vergroten.

Misschien dat je gelijk hebt, en hij inderdaad beter een stap (terug) naar de Moto 2 of het WSB moet doen, en de MotoGP inderdaad wat te hoog gegrepen is voor de Hongaar. De toekomst zal het uitwijzen.
 
Jori, 14 punten uit 8 races (tot aan de finish) is triest: voor 14 en 15e krijg je namelijk al 2 en 1 punten. Met 17 rijders op de grid hoeven er dus maar twee uit te vallen, en je hebt een punt: valt er dan nog iemand uit en je hebt 2 punten. Ik heb natuurlijk niet zoveel aandacht voor Talmacsi als jij, maar ik zie alleen maar een hekkensluiter... Vooruitgang of niet, verslaat-ie überhaupt al andere rijders naar de finish?

-edit-
Laatste aan de finish in iedere ronde, met uitzondering van regen-ramp-race Donington... Ik betwijfel sterk of dat puur aan de motor te wijten is.
 
Laatst bewerkt:
Fan van Talmacsi zijn kan altijd maar van mij mag hij zo snel mogelijk opzouten.
Totaal geen toegevoegde waarde.Elias heeft volgend jaar geen zitje in de motoGP maar onze groet vriend op de "bezem" motor wel .Echt ongelofelijk !!!!
Geld maakt meer kapot dan je lief is..........
 
@ Lorenzoom

ik heb me niet speciaal hiervoor aangemeld. Een hele tijd terug heb ik wel regelmatig gepost onder een iets andere naam. Maar die account gegevens heb ik verloren. Ik wilde toch echt reageren hier en daarom heb ik vandaag tijd gevonden om opnieuw een account te maken.
 
@ Joria,

je hebt goed tegengas gegeven, haha. Duidelijk verhaal.
Laten we inderdaad maar zien wat de toekomst gaat brengen. Mischien heb je gelijk, maar het
zou mij persoonlijk zeer verbazen als hij volgend jaar een goede stap vooruit weet te maken.
Maar goed.........eerst maar afwachten
 
@ Lorenzoom

ik heb me niet speciaal hiervoor aangemeld. Een hele tijd terug heb ik wel regelmatig gepost onder een iets andere naam. Maar die account gegevens heb ik verloren. Ik wilde toch echt reageren hier en daarom heb ik vandaag tijd gevonden om opnieuw een account te maken.


Welkom :)
 
Talmacsi enjoys 12-hour Hungarian car race

Tuesday, 13 October 2009

In between MotoGP’s visits to Estoril and Phillip Island, Gabor Talmacsi used his time off to maintain his fitness in a 12-hour endurance car race in his native Hungary.

n503925_12oras1010-_626_c.preview.jpg


Using the weekend in between MotoGP’s trips to Portugal and Australia to good effect Gabor Talmacsi was back home in Hungary, competing in a stamina-sapping 12-hour car race at the Hungaroring.

Representing the Bovi Motorsport Team in a Brokernet Silver Sting car and sharing the driving with three team-mates - Bódis Kálmán, Rácz István and Barta Attila - Talmacsi enjoyed some notable success in the event. His team took first place in the ‘SP2’ category and were second in the ‘Absolut’ class, competing against 38 other teams.

After his impressive 49-lap performance, Talmacsi declared, “It was a case of producing real teamwork, where everybody strived to give the maximum. It was a very hard and intense race to take part in. I’m glad to have been involved in this competition, but now I am concentrating solely on the Iveco Australian Grand Prix, because I need to show all my skill there to get a good result.”

Aldus motoGP.com

Hij zal van deze overwinning, en een tweede plaats zeker een positieve boost energie hebben gekregen! Ben benieuwd hoe hij dit weekend presteren zal!

Hajrá Talmácsi! #41
 
Fan van Talmacsi zijn kan altijd maar van mij mag hij zo snel mogelijk opzouten.
Totaal geen toegevoegde waarde.Elias heeft volgend jaar geen zitje in de motoGP maar onze groet vriend op de "bezem" motor wel .Echt ongelofelijk !!!!
Geld maakt meer kapot dan je lief is..........
helemaal mee eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan