Even uit m'n hoofd maakt een XV 920 gebruik van een plaatstalen ruggegraatframe met het blok als dragend deel. Er lopen geen framebuizen voor en onder het blok langs. Het lijkt me dan lastig om een bakje aan de motor te monteren.
Waarom lachen om je vraag. Vat ik niet, maar ik ben een forum beginner.
ik zou aan een virago een MZ bakje hangen.
een MZ heeft ook geen onderframe.
een MZ bakje zit vast bij de rechtervoetsteun en wordt afgeschoord onder de bestuurder.
het voorste punt is alleen om de toespoor te fixeren.
lassen aan een frame moet je uit je hoofd zetten, framebuizen zijn dun, grote kans dat je laswerk zo uit het frame getrokken wordt.
als je een hulpframe wil maken moet je het bouten en klemmen aan het motorframe.
volgens mij heeft dat xv920 blok ook aan de onderkant nog een paar bevestigingsogen, het moet dus mogelijk zijn een hulpframe voor en onder het blok te laten lopen
Geen idee of de twee frames op elkaar lijken maar als er overeenkomsten zijn zou het perfect zijn wanneer hij een berg detailfoto´s zou willen sturen.
Aangezien ik constructief wel eens doorschiet naar het te stevige ben ik bang dat ik het straks veel te zwaar maaken dat ik steigerpijpen ga gebruiken . Foto´s en wijsheid zijn daarom meer dan gewenst.
Als hij niet te gek ver weg woont en als hij het kan waarderen zou ik hem zelfs graag een keer willen bezoeken maar ik weet niet of hij daar prijs op stelt. Stel het maar voor als je wilt, dan ben ik al een heel eind op weg.
Het Frame is bij alle Viragos het zelfde!
Om ernaartoe te gaan moet je dikke 700 km. rijden!!
Ik heb een mailtje gestuurd voor de Fotos.
Hij heefd het Frame zelf gemaakt, miesschien heefd hij ook nog de Tekeningen.
Wat ik wel weet is, hij heefd een dubbelwiegframe gebouwd met verstevigingen ertussen
Ik denk dat je er veel aan kan hebben.
Misschien nog iemand bouwtekeningen en ideeen voor een zelfbouwspan?
Buiten dat ik eigenlijk de richting weet sta ik nog altijd open voor welk advies dan ook. Dus als nog iemand iets weet, graag. Moet nog veel leren.