Eerste motor kopen BMW F 650 GS

TS is hier niet meer teruggeweest sinds het stellen van de vraag, dus dit is eigenlijk vrij nutteloos, maar goed.

De F650GS die richting de 10.000 euro gaat is de tweecylinder 800cc, en voor dat geld hoop ik dat je een een hele mooie krijgt, een F700GS (de nieuwe, uit 2012) kost namelijk net een fractie boven de 10, dus die moet je voor onder de 10 nieuw kunnen krijgen.
 
Ik heb de F650 1-cilinder gehad (2003 dacht ik), ook op de snelweg een superleuke motor tot 140 ongeveer, ben er zelfs mee naar Geneve gereden in 1 dag :]
 
Waren dit niet chinese motoren van bmw?

De F650's met carburateur zijn door Aprilia gebouwd. De F650 eencilinders met injectie, de tweecilinder F650 en de F800 tot ongeveer 2010 hebben allemaal een motorblok van BMW/Rotax, al weet ik niet precies of ie ook gemaakt wordt in berlijn of dat dat bij rotax gebeurde. In ieder geval komen alle eencilinders en parallel twins na 2010 van Loncin, en nee, er zijn geen verschillen met uitzondering van de naam op het blok.
 
De F650's met carburateur zijn door Aprilia gebouwd. De F650 eencilinders met injectie, de tweecilinder F650 en de F800 tot ongeveer 2010 hebben allemaal een motorblok van BMW/Rotax, al weet ik niet precies of ie ook gemaakt wordt in berlijn of dat dat bij rotax gebeurde. In ieder geval komen alle eencilinders en parallel twins na 2010 van Loncin, en nee, er zijn geen verschillen met uitzondering van de naam op het blok.


Waarom maken die blokken zo,n lawaai, het lijken wel diesels.
Zelfs nieuw zijn ze al luid,

toleranties, goedkope onderdelen?
Kun je me er iets over vertellen> ?
 
Ik rijd zonder veel problemen een rit naar Luxemburg met mijn 2009 Pegaso. Heb geen/weinig last van trillingen. 200 km snelweg is niet meteen een probleem (maar ben er dan wel aardig klaar mee, het is niet echt een snelwegmotor inderdaad), qua trillingen geen hinder, qua vermogen zou iets meer mogen, maar is prima 120-130 mee te rijden. Harder dan 140 liever niet; tenminste niet met een bepakte motor, nogal zijwindgevoelig met de zijkoffers, begint dan beetje te zwabberen.
Volgens mij is zo'n F650 een prima fiets, maar volgens mij zijn die oudere modellen inderdaad wat meer trillingsgevoelig dan de laatste uitvoering. Mijn Pegaso heeft volgens mij ook een moderner blok (en het is ook geen Rotax, maar een Minarelli blok).
 
Laatst bewerkt:
Ach joh, je Samsonite's erop en gaan met die banaan
Deze doofstomme rus doet het op een 1 cylinder bmw ...
Gans de wereld rond sinds het jaar 2000
Ik heb zen fiets van dichtbij gezien, en die ziet er inderdaad nogal ... afgeragd uit
7fad411882ba110f332ef2636e29aed4

Ben toch benieuwd of TS z'n neus nog laat zien en of ie nu aan de 1 of 2 pitter zit te denken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan