Eerste motor: R1 ??

mwah ik weet toch meer dan 2 mensen die op een dikke 1000 op hun plaat zijn gegeaan in de eerste versnelling tijden het wegrijden hoor.


wel eens meegemaakt dat bij het weg rijden de achterkant een halve meter naar links swiept, maar zoiets gebeurd niet perongeluk als je 'normaal' weg rijdt.
 
Laatst bewerkt:
mwah, ik vond het op zich wel vrij hilarisch om te zien hoor, de leukste vond ik overigens in de buurt van duitsland, ik reed toen nog op gsxr 750 uit 93, 2 gsten, 1 op een blade uit hetzelfde jaar en 1 op een R1 waren een beetje geiirteerd ofzo denk ik dat dat hok van mij steeds bijbleef, staan we bij een stoplicht, trekken alle 3 het gas open, zag ik in mijn soiegel alleen die blade nog, die R1 had een salto gemaakt.
das war schade
OK maar dan ligt het echt gewoon aan je eigen. Dan zit je al vrij ver naar achteren op je zadel waarschijnlijk en zonder op te bouwen draai je dan heel je hendel om. Zulke lui moeten niet zwaarder rijden dan een sparta met. :N
 
mwah, ik vond het op zich wel vrij hilarisch om te zien hoor, de leukste vond ik overigens in de buurt van duitsland, ik reed toen nog op gsxr 750 uit 93, 2 gsten, 1 op een blade uit hetzelfde jaar en 1 op een R1 waren een beetje geiirteerd ofzo denk ik dat dat hok van mij steeds bijbleef, staan we bij een stoplicht, trekken alle 3 het gas open, zag ik in mijn soiegel alleen die blade nog, die R1 had een salto gemaakt.
das war schade




Schadefreude ?!
 
Laatst bewerkt:
OK maar dan ligt het echt gewoon aan je eigen. Dan zit je al vrij ver naar achteren op je zadel waarschijnlijk en zonder op te bouwen draai je dan heel je hendel om. Zulke lui moeten niet zwaarder rijden dan een sparta met. :N
weet er nog wel 1 hoor, parkeerplaats op de A9, vlak bij waar iki woon, rijd een blase weg, die ziet wat mensen staan dus wil ff stoer wegrijden en trekt het gas open, om er vervolgens achter te komen dat hij nog in zijn eerste versnelling stond, dioe had ook meteen een beste bak schade.

En dat soort dingen is dus waarschijnlijk de oorzaak dat de overheid heeft besloten om beginnende bestuurders tegen zichzelf in bescherming te nemen, en ze eerst een beetje laten wennen en ze eerst een tijdje op motoren met het vermogen van een sparta met te laten rijden ;)
 
mwah, ik vond het op zich wel vrij hilarisch om te zien hoor, de leukste vond ik overigens in de buurt van duitsland, ik reed toen nog op gsxr 750 uit 93, 2 gsten, 1 op een blade uit hetzelfde jaar en 1 op een R1 waren een beetje geiirteerd ofzo denk ik dat dat hok van mij steeds bijbleef, staan we bij een stoplicht, trekken alle 3 het gas open, zag ik in mijn soiegel alleen die blade nog, die R1 had een salto gemaakt.
das war schade




Schadefreude ?!
hij vond het zelf niet zo toll geloof ik
 
En die rechterpols heeft niemand onder controle

iedereen trekt zijn of haar machine een keer open

waarheid als een koe. Het gevaar zit hem nog niet eens in die ene keer, 250 rijden op een lege snelweg met je 600 hoef gaat ook altijd wel goed. Het gevaar is dat je in drukker verkeer of met inhalen ipv met 110 op je 25 kw op je r1 met dezelfde moeite 180 (kan) rijd(en). Dan wordt dat gat wat je hebt om in af te remmen ineens heel klein. Daar zit imo vooral het gevaar, meer vermogen betekend gewoon dat je remweg heel snel veel langer kan worden. Aangezien goed remmen veel lastiger is dan gas open trekken is dat wel degelijk een flinke valkuil.
 
die is natuurlijk aan het proefrijden op een R1


Proef rit gemaakt > Mythe busted !!

Gister op een R1 gereden, onder de 6k toeren gebleven wel eventjes open getrokken in ze 2, en rijd naar mijn gevoel heerlijk en onder controle!
Ook geen moeite gehad met wegrijden, gaat allemaal soepeltjes en beheerst.

Nu de juiste motor nog vinden :)
 
Proef rit gemaakt > Mythe busted !!
Gister op een R1 gereden, onder de 6k toeren gebleven wel eventjes open getrokken in ze 2, en rijd naar mijn gevoel heerlijk en onder controle!
Ook geen moeite gehad met wegrijden, gaat allemaal soepeltjes en beheerst.
Nu de juiste motor nog vinden :)

Natuurlijk rijd je makkelijk weg op een dikke duizend. Dat kun je een aap nog leren. Ook een dikke fiets heeft gewoon een koppeling, gas en remmen.....

Waar het om gaat is dat er een hoop meer gebeurt als je op het gas gaat. Dan vraagt de fiets veel meer input van zijn berijder dan bv. een 600. Maar als die berijder nog bezig is om te leren hoe en wat, dan wordt het lastig.
Maar uiteraard weet jij het zelf het beste, je hebt immers je rijbewijs..... :X

Veel wijsheid en veilige kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Proef rit gemaakt > Mythe busted !!

Gister op een R1 gereden, onder de 6k toeren gebleven wel eventjes open getrokken in ze 2, en rijd naar mijn gevoel heerlijk en onder controle!
Ook geen moeite gehad met wegrijden, gaat allemaal soepeltjes en beheerst.

Nu de juiste motor nog vinden :)
En dat na (wat zou het zijn) maximaal een half uurtje rijden? Talentje hoor! :z

Voor de rest... Eensch met JanB.
 
Even iets héél anders.

Wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort topics; Wat beweegt TS tot het plaatsen van een post waarin deze vraag gesteld wordt.

Is het een vorm van afwezigheid van zelfvertrouwen/eigenkennis bij de TS óf is het een schreeuw om aandacht die in élk gelijkluidend topic weer op dezelfde manier beäntwoord wordt?
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk rijd je makkelijk weg op een dikke duizend. Dat kun je een aap nog leren. Ook een dikke fiets heeft gewoon een koppeling, gas en remmen.....

Waar het om gaat is dat er een hoop meer gebeurt als je op het gas gaat. Dan vraagt de fiets veel meer input van zijn berijder dan bv. een 600. Maar als die berijder nog bezig is om te leren hoe en wat, dan wordt het lastig.
Maar uiteraard weet jij het zelf het beste, je hebt immers je rijbewijs..... :X

Veel wijsheid en veilige kilometers.
Proef rit gemaakt > Mythe busted !!

Gister op een R1 gereden, onder de 6k toeren gebleven wel eventjes open getrokken in ze 2, en rijd naar mijn gevoel heerlijk en onder controle!
Ook geen moeite gehad met wegrijden, gaat allemaal soepeltjes en beheerst.

Nu de juiste motor nog vinden :)
En dat na (wat zou het zijn) maximaal een half uurtje rijden? Talentje hoor! :z

Voor de rest... Eensch met JanB.



:Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Even iets héél anders.

Wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort topics; Wat beweegt TS tot het plaatsen van een post waarin deze vraag gesteld wordt.

Is het een vorm van afwezigheid van zelfvertrouwen/eigenkennis bij de TS óf is het een schreeuw om aandacht die in élk gelijkluidend topic weer op dezelfde manier beäntwoord wordt?
Kwestie hoofd/hart lijkt mij. Hij weet al lang dat het niet verstandig is om op een R1 te beginnen, maar stiekem wil hij 'em toch. Lekker beargumenteren wat voor motor hij dan wel zou moeten kopen heeft dan vaak geen zin meer, omdat alles in zijn opinie toch verbleekt tov. de R1.

En wat maakt het uiteindelijk ook uit? Of hij over 5 jaar wel of niet motorrijdt hangt eerder af van z'n algemene houding tov. motoren dan of hij nou liever op een R1 of een Transalp rijdt.
 
Kwestie hoofd/hart lijkt mij. Hij weet al lang dat het niet verstandig is om op een R1 te beginnen, maar stiekem wil hij 'em toch. Lekker beargumenteren wat voor motor hij dan wel zou moeten kopen heeft dan vaak geen zin meer, omdat alles in zijn opinie toch verbleekt tov. de R1.

En wat maakt het uiteindelijk ook uit? Of hij over 5 jaar wel of niet motorrijdt hangt eerder af van z'n algemene houding tov. motoren dan of hij nou liever op een R1 of een Transalp rijdt.
Eens. En zoals hier al een paar keer voorbij gekomen, al zijn er 100 mensen die nee zeggen, hij hoeft maar 1 of 2 keer de bevestiging te krijgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Oke... ik ga proberen wat nuttigs te schrijven voor de TS.

Mijn ervaringen en motoren van de afgelopen jaren;

R1 '99
R6 '06
R1 '07
GSXR 1000 K5 [ jaa ook die rijden heerlijk :D ]
R1 '03
Aprillia RSV 1000r Factory
R1 '04

Tjaa... om te beginnen de R1 '99.

Wat een apparaat... Schitterend mooi en voor het geld wat ze ervoor vragen... een superkoop.

Was ook mijn eerste motor en inderdaad een uitdaging om mee te beginnen, maar met een beetje zelfvertrouwen, zelfkennis en discipline prima te hanteren.

De motor rijd prima in zen lage toeren [ onder de 6000 toeren ] blijf daar dan ook de eerste 2 maanden... zodat je de motorfiets zelf kan leren kennen... de motor rijd namelijk super heerlijk en prima te besturen.

En het verhaal dat dit model dat deze niet te hanteren is naar mijn mening bullshit... het gas is prima te doseren, maar houd er rekening mee dat deze als je hem open trekt, hij geen genade kent... want vanaf 6000 toeren gaat het compleet los.

wheelies doet deze alleen als jij erom vraagt... gewild of ongewild

Tip... koop een goede stuurdemper ! kan soms van pas komen.

De r6 '06

Wat een fiets... en dat na de het begin op de R1 '99.

Wat een wegligging, wat een model, rijd als een mongool, bijna de perfecte motor... als ze hier nou eens een 1000cc blok in hangen is die perfect!
maar helaas voor mij niet genoeg power om lange stukken mee te gaan rijden.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik met de r6 '06 overal een stuk sneller doorheen kon en op het circuit de tijden van mij flink verbeterde.

De r1 '07...

Nja... eigenlijk de perfecte motor voor mij... Wat een model,wat een wegligging [ voelde als een R6 ] wat een vermogen en geluid.

De motor is lekker rustig te berijden onder de 7000 a 8000 toeren... daarboven breekt het compleet los... pure liefde.

En een snellere tijd als de R6.

GSXR 1000 k5

Sorry... fijne motor maar ik blijf bij yamaha :D

R1 '03

Superfijne neutrale motor... gaat behoorlijk rap... mist alleen standaard een stuurdemper.

Aprillia RSV 1000r factory

Njaa.. toch ff een 2 pitter geprobeerd, superfijne motor maar niet mijn ding en waar is de eindsprint?
Wel heerlijk veel koppel en niks wat je bij beent onderin de toeren... oohjaa.. rotondes zijn wat minder fijn...

R1 '04

Erg fijne motor, erg tam onderin zen toeren, maar vanaf 7000 a 8000 toeren gaat het lekker los.

Dit is mijn scheurfiets op dit moment... geen poets of een sopje wat deze motor ziet... puur technisch onderhoud en gaan!

Excuses voor het lange verhaal maar zo kan de TS weten waar die aan begint... want ik denk dat hij waarschijnlijk dezelfde weg als ik ga bewandelen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan jezelf net zo goed op een 600cc doodrijden als op een 1000cc hoor.
Die één of twee seconde verschil van 0-200kmph zal het verschil niet bepalen tussen leven of dood. Hard gaat het allebei. Het gaat erom hoe jij met je gashendel omgaat.

Ik ben ook op een R1 begonnen op me 19e, terwijl veel mensen mij uitmaakten voor idioot. Heb nu inmiddels al mijn 3e R1 :] *D
 
Je kan jezelf net zo goed op een 600cc doodrijden als op een 1000cc hoor.
Die één of twee seconde verschil van 0-200kmph zal het verschil niet bepalen tussen leven of dood. Hard gaat het allebei. Het gaat erom hoe jij met je gashendel omgaat.

Ik ben ook op een R1 begonnen op me 19e, terwijl veel mensen mij uitmaakten voor idioot. Heb nu inmiddels al mijn 3e R1 :] *D

:Y
Me 2, alleen zit ik momenteel nog op mn 2e
Spannende gedoe allemaal. Tis geen raket waar je op gaat zitten.
De meest zinnige reacties hier komen van mensen die er ook echt ervaring mee hebben, dat is me wel duidelijk.
 
Even iets héél anders.

Wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort topics; Wat beweegt TS tot het plaatsen van een post waarin deze vraag gesteld wordt.

Is het een vorm van afwezigheid van zelfvertrouwen/eigenkennis bij de TS óf is het een schreeuw om aandacht die in élk gelijkluidend topic weer op dezelfde manier beäntwoord wordt?


Het was meer om wat zelfvertrouwen op te bouwen, ik hoorde alleen maar negatieve verhalen over een R1, dat ze TE snel zijn, NIET te hanteren, en ook wel ''widow-makers'' genoemd werden.

Het was ook een soort van voorbereiding om op deze motor een proefrit te gaan maken, en ik heb het sterk overwogen om de R1 in de wachtkamer te zetten en eerst voor een GSX-R 750 ofzo te gaan.

Dit laatste is nu zeker niet meer van toepassing, nu ik voor mezelf heb besloten dat ik een R1 ga kopen en rijden in lagen toeren, geen ''stoer'' gedrag, sprintjes of wat dan ook. Wat overigens niet eens nodig is bij zo'n uitstraling.
 
Widow Makers waren andere fietsen. Zogenaamde TL1000's...


Wat TS doet moet ie natuurlijk lekker zelf weten, mij zal het me reet roesten. Zijn zijn centen en is zijn leven.
Maar een simpel puntje wat ik in 11 pagina's eigenlijk nog niet voorbij heb zien komen is hetvolgende:

Hele volksstammen roepen "als je je rechterpols onder controle kan houden is er geen vuiltje aan de lucht..."

Mijn mening... Totale onzin!
Waarom?

TS heeft beperkte ervaring met motorrijden, hij is beginnend bestuurder en moet dus nog veel ervaring opdoen als het op rijden op 2 wielen aankomt. Het echte leren rijden op een motor begint pas na het halen van je rbw. In die 20 lessen van een uur heb je echt nog niet voldoende ervaring om iedere situatie het hoofd te kunne bieden die zich in het dagelijks gebruik kunnen voordoen ( dat heb je soms na 20 jaar nog niet helaas )

Het probleem ligt hier, beginnend bestuurders hebben nog niet de reflexen, kennis en ervaring om hun motorfiets onder wat extremere omstandigheden onder controle te houden, die een persoon met meer ervaring inmiddels wel heeft opgedaan ( vaak door schade en schande helaas )
Die controle bestaat niet alleen uit een remproefje van 50mtr en een slalom rijden op een afgesloten terrein. Die controle die ik bedoel komt voort uit zaken als bijv.:

Uitglijden over putdeksels, witte strepen, split, vuil op het wegdek.
Schrikreacties van bereider zelf door bijv. overstekende deelnemers, openslaande deuren, fietsers etc. etc.
Niezen
slechte zin
goede zin, noem maar op.

Meeste zullen denken, wat een onzin weer, maar denk even verder. Wat gebeurt er met een echt sterke motor als je even je concentratie verliest, er iets onverwachts gebeurt en je je gashandel ook maar even een kwartslagje van schrik te ver opendraait? Yep, je wordt gelanceerd, achterwielen breken uit verzin het maar.

Op het moment dat je nog niet die ervaring hebt om een dergelijke sterke machine onder die extreme omstandigheden doordacht te kunnen bedienen ben je een gevaar voor jezelf en anderen, omdat je gewoon geen controle hebt over je rechterhand of je motor.
Een lichtere fiets zal veel minder hard en fel reageren, zal je meer tijd gunnen om dergelijke foutjes te corrigeren. Foutjes die iedereen maakt tijdens het leerproces van motorrijden. Mensen die die foutjes niet zeggen te maken liegen, of rijden gewoon niet. Iedereen maakt vroeg of laat fouten welke afhankelijk van je fiets hard kunnen worden afgestraft.



Mijn mening is, leer eerst lekker rijden, sturen en bekend raken met het motorrijden, en stap daarna over op een eventueel sterkere fiets als je dat nog ambieert.
Fouten maken doe je, dan blijft de vraag alleen over hoeveel kans heb je nog om die fouten te corrigeren...




Oh ja, ik rijd op een TL1000 en rijdt zomer en winter, 365 dagen per jaar ongeveer 18 jaar lang. En nog steeds weet mijn dikke dame mij af en toe te verrassen met een leuke tankslapper of uitbrekend kontje. Zelfs zo erg dat ook ik het wel eens dun in de broek krijg, maar hele volksstammen hier zouden dit niet krijgen vanwege hun enorme kennis en ervaring als je ze hoort. Ik blijf liever nuchter en geef toe dat ook ik af en toe nog wel eens moeite heb of schrik van wat voor een beest je eigenlijk onder je kont hebt.
Ik kan maar heel weinig mensen die volledige controle over hun motorfiets hebben, zelfs GP rijder vallen er nog wel eens vanaf, en zoveel beter dan die mannen zal de gemiddelde rijder hier niet rijden denk ik... ik iig niet....


Succes met je keuze, en kies met je hoofd, niet met je hormonen, een 600cc is geen schande om te rijden hoor, en als je hem naast een R1 zet ziet 9 van de 10 mensen geen verschil buiten een sticker.
 
Widow Makers waren andere fietsen. Zogenaamde TL1000's...


Wat TS doet moet ie natuurlijk lekker zelf weten, mij zal het me reet roesten. Zijn zijn centen en is zijn leven.
Maar een simpel puntje wat ik in 11 pagina's eigenlijk nog niet voorbij heb zien komen is hetvolgende:

Hele volksstammen roepen "als je je rechterpols onder controle kan houden is er geen vuiltje aan de lucht..."

Mijn mening... Totale onzin!
Waarom?

TS heeft beperkte ervaring met motorrijden, hij is beginnend bestuurder en moet dus nog veel ervaring opdoen als het op rijden op 2 wielen aankomt. Het echte leren rijden op een motor begint pas na het halen van je rbw. In die 20 lessen van een uur heb je echt nog niet voldoende ervaring om iedere situatie het hoofd te kunne bieden die zich in het dagelijks gebruik kunnen voordoen ( dat heb je soms na 20 jaar nog niet helaas )

Het probleem ligt hier, beginnend bestuurders hebben nog niet de reflexen, kennis en ervaring om hun motorfiets onder wat extremere omstandigheden onder controle te houden, die een persoon met meer ervaring inmiddels wel heeft opgedaan ( vaak door schade en schande helaas )
Die controle bestaat niet alleen uit een remproefje van 50mtr en een slalom rijden op een afgesloten terrein. Die controle die ik bedoel komt voort uit zaken als bijv.:

Uitglijden over putdeksels, witte strepen, split, vuil op het wegdek.
Schrikreacties van bereider zelf door bijv. overstekende deelnemers, openslaande deuren, fietsers etc. etc.
Niezen
slechte zin
goede zin, noem maar op.

Meeste zullen denken, wat een onzin weer, maar denk even verder. Wat gebeurt er met een echt sterke motor als je even je concentratie verliest, er iets onverwachts gebeurt en je je gashandel ook maar even een kwartslagje van schrik te ver opendraait? Yep, je wordt gelanceerd, achterwielen breken uit verzin het maar.

Op het moment dat je nog niet die ervaring hebt om een dergelijke sterke machine onder die extreme omstandigheden doordacht te kunnen bedienen ben je een gevaar voor jezelf en anderen, omdat je gewoon geen controle hebt over je rechterhand of je motor.
Een lichtere fiets zal veel minder hard en fel reageren, zal je meer tijd gunnen om dergelijke foutjes te corrigeren. Foutjes die iedereen maakt tijdens het leerproces van motorrijden. Mensen die die foutjes niet zeggen te maken liegen, of rijden gewoon niet. Iedereen maakt vroeg of laat fouten welke afhankelijk van je fiets hard kunnen worden afgestraft.



Mijn mening is, leer eerst lekker rijden, sturen en bekend raken met het motorrijden, en stap daarna over op een eventueel sterkere fiets als je dat nog ambieert.
Fouten maken doe je, dan blijft de vraag alleen over hoeveel kans heb je nog om die fouten te corrigeren...




Oh ja, ik rijd op een TL1000 en rijdt zomer en winter, 365 dagen per jaar ongeveer 18 jaar lang. En nog steeds weet mijn dikke dame mij af en toe te verrassen met een leuke tankslapper of uitbrekend kontje. Zelfs zo erg dat ook ik het wel eens dun in de broek krijg, maar hele volksstammen hier zouden dit niet krijgen vanwege hun enorme kennis en ervaring als je ze hoort. Ik blijf liever nuchter en geef toe dat ook ik af en toe nog wel eens moeite heb of schrik van wat voor een beest je eigenlijk onder je kont hebt.
Ik kan maar heel weinig mensen die volledige controle over hun motorfiets hebben, zelfs GP rijder vallen er nog wel eens vanaf, en zoveel beter dan die mannen zal de gemiddelde rijder hier niet rijden denk ik... ik iig niet....


Succes met je keuze, en kies met je hoofd, niet met je hormonen, een 600cc is geen schande om te rijden hoor, en als je hem naast een R1 zet ziet 9 van de 10 mensen geen verschil buiten een sticker.


Schitterend verhaal.. :Y
 
Het was meer om wat zelfvertrouwen op te bouwen, ik hoorde alleen maar negatieve verhalen over een R1, dat ze TE snel zijn, NIET te hanteren, en ook wel ''widow-makers'' genoemd werden.

Het was ook een soort van voorbereiding om op deze motor een proefrit te gaan maken, en ik heb het sterk overwogen om de R1 in de wachtkamer te zetten en eerst voor een GSX-R 750 ofzo te gaan.

Dit laatste is nu zeker niet meer van toepassing, nu ik voor mezelf heb besloten dat ik een R1 ga kopen en rijden in lagen toeren, geen ''stoer'' gedrag, sprintjes of wat dan ook. Wat overigens niet eens nodig is bij zo'n uitstraling.
Gelijk heb je. Er zijn genoeg mensen op een r1 of iets dergelijks begonnen zoals je hebt kunnen lezen, en het gaat dus makkelijk. Bouw het gewoon rustig op en leer de motor kennen.
 
Oke... ik ga proberen wat nuttigs te schrijven voor de TS.

Mijn ervaringen en motoren van de afgelopen jaren;

R1 '99
R6 '06
R1 '07
GSXR 1000 K5 [ jaa ook die rijden heerlijk :D ]
R1 '03
Aprillia RSV 1000r Factory
R1 '04

Tjaa... om te beginnen de R1 '99.

Wat een apparaat... Schitterend mooi en voor het geld wat ze ervoor vragen... een superkoop.

Was ook mijn eerste motor en inderdaad een uitdaging om mee te beginnen, maar met een beetje zelfvertrouwen, zelfkennis en discipline prima te hanteren.

De motor rijd prima in zen lage toeren [ onder de 6000 toeren ] blijf daar dan ook de eerste 2 maanden... zodat je de motorfiets zelf kan leren kennen... de motor rijd namelijk super heerlijk en prima te besturen.

En het verhaal dat dit model dat deze niet te hanteren is naar mijn mening bullshit... het gas is prima te doseren, maar houd er rekening mee dat deze als je hem open trekt, hij geen genade kent... want vanaf 6000 toeren gaat het compleet los.

wheelies doet deze alleen als jij erom vraagt... gewild of ongewild

Tip... koop een goede stuurdemper ! kan soms van pas komen.

De r6 '06

Wat een fiets... en dat na de het begin op de R1 '99.

Wat een wegligging, wat een model, rijd als een mongool, bijna de perfecte motor... als ze hier nou eens een 1000cc blok in hangen is die perfect!
maar helaas voor mij niet genoeg power om lange stukken mee te gaan rijden.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik met de r6 '06 overal een stuk sneller doorheen kon en op het circuit de tijden van mij flink verbeterde.

De r1 '07...

Nja... eigenlijk de perfecte motor voor mij... Wat een model,wat een wegligging [ voelde als een R6 ] wat een vermogen en geluid.

De motor is lekker rustig te berijden onder de 7000 a 8000 toeren... daarboven breekt het compleet los... pure liefde.

En een snellere tijd als de R6.

GSXR 1000 k5

Sorry... fijne motor maar ik blijf bij yamaha :D

R1 '03

Superfijne neutrale motor... gaat behoorlijk rap... mist alleen standaard een stuurdemper.

Aprillia RSV 1000r factory

Njaa.. toch ff een 2 pitter geprobeerd, superfijne motor maar niet mijn ding en waar is de eindsprint?
Wel heerlijk veel koppel en niks wat je bij beent onderin de toeren... oohjaa.. rotondes zijn wat minder fijn...

R1 '04

Erg fijne motor, erg tam onderin zen toeren, maar vanaf 7000 a 8000 toeren gaat het lekker los.

Dit is mijn scheurfiets op dit moment... geen poets of een sopje wat deze motor ziet... puur technisch onderhoud en gaan!

Excuses voor het lange verhaal maar zo kan de TS weten waar die aan begint... want ik denk dat hij waarschijnlijk dezelfde weg als ik ga bewandelen.

Beste reply in deze topic, gewoon eerlijk, vol feiten en zonder jaloezie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan