Eerste wheelie :P

Komt er nog een poll waar we kunnen inzetten op binnen hoeveel tijd er een "eerste valpartij" topic van Manny volgt? :+

ps. Manny? Toevallig niet Hermen "blikeend" Manny?

Dat mag ik niet hopen.. Note: het was niet de bedoeling, ik wil me daar eigenlijk nog niet aan wagen ;) Wie is Hermen Manny?? Ik dacht meer aan Manny 'Manolo' Ray ;)
 
je hebt dezelfde schrijfstijl als een Manny die ik ken van een ander forum, en ik dacht ergens gelezen te hebben dat je uit Friesland komt, net als die andere Manny, dus vandaar. Een beetje een wilde gok, maar je weet het niet he!
 
Laatst bewerkt:
Jahoor, de moraalridder van de dag is ook alweer aanwezig :WIk kan me de klap op me helm nog goed voor me halen :')

geloof dat die kerel die vorige week in belgie een kindje van 4 bijna doodreed door al weelieend op een terras in te rijden ook een blauwe r1 had.... :Z

heeft 0.0 met moraalridderij te maken, want iedereen hier op mf rijd 100% zeker veel te hard op zijn SS en da's even erg :z
 
zo heb ik een keer de ijselkade in zutphen gedaan, was ook echt niet de bedoeling :N

gelukking ging het goed ;)




GR NEMO
 
Ach, als het je eerste wheelie was, dan zal het niet meer geweest zijn dan een hupje.
De eerste keren lijkt het namelijk een wheelie, maar eigenlijk kom je net uit de vering.

Als je bijna niet meer over je kuip heen kon kijken, dan pas is het een wheelie. :)
 
maar wat is nu een wheely?

een hupsje waarbij je wiel iets van de grond komt, een groter sprongetje of verticaal :P

mijn eerste wheely ging ook per ongeluk. pas aan eind vorige seizoen lukte het me op commando een beetje :D

zo geweldig die voorkant in de lucht.

ook een keer bij een stoplicht weg gereden, vlot optrekken, willen schakelen na de twee. ging mis, nog steeds in de 1 en vol op het gas.
vol op het achterwiel terwijl hij rond de 12000 toeren zat.
zie nog steeds die bejaarden in mijn spiegel hoofdschuddend mij nakijken.
thuis een nieuwe onderbroek aangedaan :')
helaas ken ik hem ook zo... :X
 
Yep, had ook m'n eerste wheelie afgelopen zaterdag!! Stond voor het stoplicht, trok op in zn 1, schakelde naar zn 2 met vol gas, keek even opzij (omdat ik een bekende auto zag) keek terug, en zag alleen nog maar wolken en blauwe lucht... Dacht echt in een fractie van een seconde: ai, wiel in de lucht = wheelie, nu ga ik op mn bek!! wieltje kwam gelukkig weer aan de grond en ik verder gedaan alsof het zo hoorde...thuis wel even na staan te shaken. :$
Moet wel zeggen...smaakt naar meer })
 
me schoonma ff laten zien hoe het is om te motorrijden, dus zij achterop en ik hard optrekken bij een stoplicht met de cx500, en ineens niet meer kunnen sturen omdat het voorwiel van de grond is :D (laat ze het maar niet horen)
 
Toen ik hier net mee begon en dacht dat ik aardig kon wheelien liet ik mijn dochtertje eens een filmpje maken. Toen ik het bekeek stond ik weer met beide benen op de grond .......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mn eerste 'wheelie' vorige zomer gemaakt. Ik was net klaar met wachten bij een voorrangskruispunt en wilde lekker vlot wegtrekken.
Iets te leuke gas/koppel-combinatie dus... voor het wieltje een stukkie van de grond. Vond er weinig stoers aan. Eerder erg knullig, aangezien het allemaal niet zo gecontroleerd ging. B|

Wheelierijden? Hmm... eerst maar eens andere dingetjes wat beter onder de knie krijgen...
 
Laatst bewerkt:
Toen ik hier net mee begon en dacht dat ik aardig kon wheelien liet ik mijn dochtertje eens een filmpje maken. Toen ik het bekeek stond ik weer met beide benen op de grond .......

Herkenbaar. _O-
Helemaal trots afstappen, verwachten dat het voorwiel op 11u staat om vervolgens geconfronteerd te worden met een foto/film, waarbij ieder ander zou denken;
What the f*ck is die gast aan het heen en weer rijden???
 
Uhm, wat wil je corrigeren met je achterrem als je voor de eerste keer wheelied?

:^

Als jij al zo hoog kwam de eerste keer dat je die rem nodig gaat hebben was het een heel erg verschrikkelijk ongecontroleerde actie...

Ga ik niet vanuit dus veel oefenen en dan kun je binnenkort ook nette wheelies maken!
 
maar wat is nu een wheely?

een hupsje waarbij je wiel iets van de grond komt, een groter sprongetje of verticaal :P

mijn eerste wheely ging ook per ongeluk. pas aan eind vorige seizoen lukte het me op commando een beetje :D

zo geweldig die voorkant in de lucht.

ook een keer bij een stoplicht weg gereden, vlot optrekken, willen schakelen na de twee. ging mis, nog steeds in de 1 en vol op het gas.
vol op het achterwiel terwijl hij rond de 12000 toeren zat.
zie nog steeds die bejaarden in mijn spiegel hoofdschuddend mij nakijken.
thuis een nieuwe onderbroek aangedaan :')

Een wheelie is gewoon een actie waarbij je voorwiel GEEN contact maakt met de grond. En je dus enkele (kilo)meters alleen aflegt op je achterwiel. En dus ja in die zin kan je een "hupsje" ook zetten onder het mom "wheelie".
 
Laatst bewerkt:
Ach, als het je eerste wheelie was, dan zal het niet meer geweest zijn dan een hupje.
De eerste keren lijkt het namelijk een wheelie, maar eigenlijk kom je net uit de vering.

Als je bijna niet meer over je kuip heen kon kijken, dan pas is het een wheelie. :)

Volgens mij is een wheelie niet meer of meer dan dat je voorwiel van de grond afkomt terwijl je rijdt.. Ik schat dat mijn motor in een hoek van 45 graden t.o.v. de grond stond. Als jij dat een hupje wil noemen, be my guest. Maar ik noem het toch lekker mijn eerste wheelie :+ :9
 
En jij denkt in te kunnen schatten bij je eerste wheelie hoe hoog je zat? :+
Geloof me en het verhaal van Bolski, het is echt een stuk lager dan je denkt. ;)
 
Verloren bij het optrekken tegen een SV650? :X
(rij zelf SV650S - echt snel zijn die dingen niet..toch niet tov een 600RR)

Dat je tijdens het rijden op je donder krijgt ok? Maar bij een stoplichtsprintje?
 
Ik heb zelf ook zo'n 'wheelie' gemaakt....met een cardan motor! :)
Had iets te maken met groen licht en veel gas om vervolgens te beseffen dat je de koppeling moet laten opkomen om daadwerkelijk weg te rijden....en dat dan te snel doen :P
Was vast wel een hupsje, maar voelde wel leuk :)
 
En jij denkt in te kunnen schatten bij je eerste wheelie hoe hoog je zat? :+
Geloof me en het verhaal van Bolski, het is echt een stuk lager dan je denkt. ;)

Inderdaad, was bij mij ook echt een teleurstelling... -O-

Ondertussen wel al iets beter *O* , alleen in 2de lukt het (nog) niet echt met de koppeling B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan