Effe voorstellen

[afbeelding]
dit zit er nu onder mijn Velorex.
as is nu 30mm dik,
een naaf van een volkswagen en vervolgens een autoband er op.
heeft na 15000km nog geen krimp gegeven.
ik heb het de kans tot afbreken niet gegeven al breken er tegenwoordig wel andere onderdelen op/onder/langs mijn Velorex.
;-(

aja, trouwens welkom hier.

dankje wel dit is nou net wat ik zocht van welke type volkwagen komt dit af?
ik twijfel nog tussen de VW as of een achterbrug op de daf 400 manier
full
 
Laatst bewerkt:
als je bang bent om te lassen dan wil ik je daar altijd wel mee helpen trouwens.

een voordeeltje bij mijn constructie vind ik trouwens ook dat de sporing van het zijspanwiel heel makkelijk te stellen is (met de kettingspanners)
 
Het maakt niet uit welke naaf. Een ander merk kan natuurlijk ook. Een achterwiel van een auto zit altijd met 4 boutjes op een plaat. Op mijn Velorex had ik de as afgeslepen en daar een vlakke plaat met 4 gaten opgelast. Op de Ghiske manier moet je een as draaien met de diameter van de lagers van de autonaaf die je op de sloop gehaald hebt.
Een motorachterbrug kan ik ook wel waarderen, maar dan wel de eenarm van een VFR.
 
Mocht je het op de DAF manier willen doen: ik heb nog een suzuki GS achterbrug liggen. Met bijpassend wiel.
Mag voor een lekkere slok weg. :+
 
Handewasser.

Als je nog sjurts oid wil hebben, wil je dit dan even bevestigen via een pb aan mij??


Ik bestel alleen voor iemand als ik een definitieve bestelling via de pb heb!
 
Vandaag een auto naaf en wiel aan mijn zijspan gemaakt en gelast

dsc06034.jpg



dsc06036s.jpg


dsc06039vq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stoer! Kon hij niet meer naar binnen? Dan moet je nu ook gelijk door naar een breder spatbord.


nee dat ging niet. want tussen het wiel en de schokdemper zit maar 10mm tussen
en dus ga ik volgende week het spatbord aanpassen
 
Als ik het bakken en braden plus klooien zie hier in de driewiel topic's wordt het tijd dat alle 3 wiel voertuigen ook onder een type keuring of APK gaan vallen 8-)


Zal alvast een aanvraag indienen bij de euro parlement lady's en boy's O-) :P

:W *O*
 
Laatst bewerkt:
Als ik het bakken en braden plus klooien zie hier in de driewiel topic's wordt het tijd dat alle 3 wiel voertuigen ook onder een type keuring of APK gaan vallen 8-)


Zal alvast een aanvraag indienen bij de euro parlement lady's en boy's O-) :P

:W *O*
Doe rustig aan. Er lopen in Brussel en Straatsburg meer lobbyisten als parlementariërs rond. De Bovag, RAI en TüV proberen het al jaren voor je te regelen. Er wordt aan gewerkt.

Zijn die Lafraconi's eigenlijk wel gekeurd en op je kenteken toegevoegd? :z
 
Als ik het bakken en braden plus klooien zie hier in de driewiel topic's wordt het tijd dat alle 3 wiel voertuigen ook onder een type keuring of APK gaan vallen 8-)


Zal alvast een aanvraag indienen bij de euro parlement lady's en boy's O-) :P

:W *O*


Je doet maar


Ik heb vandaag 200km gereden met mijn schoonmoeder in de bak en met 160 over de snelweg :] en de naaf zit er nog aan
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie test. Als er dan iets afbreekt is er niets belangrijks verloren _O-

ja indd wel jammer dat ik de bak onder het rijden niet kan afkoppelen

maar ze vond het wel leuk dus ik heb weer heel wat +punten gescoort
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan