EHE en zij(n)spannen; deel 2

De voorkant was blijkbaar ook onder de indruk, dus die ging er soepeltjes uit.

Het ritje BOT naar Jupiler was wel inspannend, want voor en achter ligt de rem voering er zo goed als af.
En uiteraard scheef afgesleten, dus de keeringen mogen er ook wel even uit om de zuigers weer soepel te laten glijden
IMG_20200203_2159373.jpg
 
Even om te laten zien dat ik niet voor niks al die moeite doe... Met dit achterbandje kom ik niet snel boven am Nürburgring...
IMG_20200203_2222045.jpg


Wel heel vreemd dat die 180 graden verder niet zo'n kale plek heeft...
 
De ervaring heeft geleerd dat wie van ervaring niets leert, niets leert...

Oftewel: we zijn op zondag ochtend nog wel eens verrast met een vers laagje sneeuw en dan kom ik toch ook wel graag van de plek en verantwoord thuis.

De heenweg wordt er nogal wat regen voorspeld en dan is een beetje profiel ook wel fijn :)
 
IMG_20200206_2147415.jpg


De remklauwen liggen opgepoetst te wachten op t revisie setje
 
IMG_20200206_2150233.jpg

En ik heb t krokante buisje voorzien van een stalen pleister
 
IMG_20200206_2256281.jpg


En daarna helemaal onder een dikke laag tectiel geblubberd
 
IMG_20200206_1918292.jpg


De achteras is ook al weer gefixed, dus het moet gewoon goed gaan komen voor volgende week!
 
Je kon t dus weer niet zelf af! :+
Goed werk hoor!

Krusty doet t ook weer, al heb ik er nog een beetje een hard hoofd in.
Morgen proefrijden
 
IMG_20200208_2103449.jpg


En terwijl we de TRX gewoon even aan t remmen hebben gekregen vandaag heb ik voor de GL uiteraard weer net de verkeerde spullen mee gekregen...
Keeringen zijn net even een maatje te klein...
 
K#%^*t man :+
Maar nog zat tijd joh! Jullie komen toch pas vridag :P

Ik heb de kids ff in de bak een 'rondje om de kerk' meegenomen. Loopt weer lekkerrr!

De remmen maar ff flink losgeklopt, vast geremd, weer losgeklopt... Nog wat iteratie van t process,... En weer als nieuw.
Dus, remrevisie is uitgesteld tot volgend jaar AET
 
IMG-20200208-WA0018.jpeg


Als t echt uit de hand gaat lopen kan ik altijd de oude ringen nog een keer recyclen, maar echt ideaal gaat allemaal niet zijn... Motoport is pas dinsdag weer open... Dan hopelijk woensdag nwe keeringen, dus dan heb ik nog twee avonden om t.weer voor elkaar te krijgen. Kan idd nog steeds makkelijk, maar t wordt er weer eens niet ontspannender op
 
Dus...
Maak je leven niet zuur en werk netjes, met die oude ringen. Als je dan straks net voor de zomer t eens netjes met de nieuwe ringetjes doet... Zal t allemaal wel loslopen. Ergste geval doe je t pas volgende winter... Net voor aet.
Ze dinsdag vast omruilen kan zowieso hey ;)

Ik heb een baaldag/avond, dus net Roadtrip Beerpong gekeken, nu stukje Knoked Up en dan Sex Drive...
Chocolade en rode wijn erbij, in badjas op de bank... Lekker hoor.
 
Ik had deze paar jaar terug al een keer hergebruikt door tijdsdruk...
Met name de stofringen zijn wat rafelige en de zuigers gingen natuurlijk niet voor niks zo stroef...
De groeven waren bv helemaal schoon dus dat veroorzaakte niet de hapering.
Ik ga dus nog eerst even inzetten op nwe goede ringen...
 
Ik had deze paar jaar terug al een keer hergebruikt door tijdsdruk...
Met name de stofringen zijn wat rafelige en de zuigers gingen natuurlijk niet voor niks zo stroef...
De groeven waren bv helemaal schoon dus dat veroorzaakte niet de hapering.
Ik ga dus nog eerst even inzetten op nwe goede ringen...
Je hebt wel gelijk. Als de groeven nou vol bloemkool had gezeten, dan had je dat kunnen fixen. Maar nu😬
 
Hmm, tja,
Kijk gewoon naar de combi van alles en bepaal op basis daarvan.
Remrevisie zou ik ook nog moeten doen, maar heb geen zin in druk noch stress. En ben t zowieso weer ff beu,
Ik hoor t wel wat t is geworden :t
 
Dat doe ik uiteraard altijd :)

Opgeven is niet snel een optie hier, heb wel eens grotere problemen gehad tot in de nacht voor vertrek. Komt wel goed, geen stress nog, dat komt donderdagavond wel als ik bv nog steeds geen remdruk heb....O-)

Maar ben wel blij voor je dat jij de rust al weer hebt gevonden! 👍💪
 
Lekker weer aan de Hobby Erwin, komt vast goed en veul plezier op de Nurnbergcamping
 
Terug
Bovenaan Onderaan