EHE en zij(n)spannen; deel 2

Bij mij was toen de schuur vele malen meer werk om te verhuizen dan het huis....
Mooie aanhanger trouwens, is het een Eduard?
Ja, is een Eduard Multitransporter
5x2 meter, 3,5T uitvoering met rijplaten, lier en steunpoten
Top ding.
IMG_20210423_1447403.jpg


Zelfs de Chevy ging er probleemloos op

De schuur is ook hier veel meer werk...
De hele boven verdieping met alle bedden, buro's, stoelen, kasten en wat er zoal meer staat was vorig weekend 1x rijden...
Uit de schuur heb ik nu al 4 van die vrachten vol uitgehaald en dan zijn we ook al een keer met 3 voertuigen achter elkaar aan gereden...
 
IMG_20210421_2035307.jpg



Wel een beetje jammer dat die T2 er onderweg mee ophield... En die lag juist helemaal vol met alle laden uit de gereedschaps en materiaal laden kasten
 
Tja het zit weleens ooit tegen :+

Ik heb ook een eduard vandaar dat ik hem herkende. Mijne is 4x2 en 2,7t. Maar meer heeft hij ook geen moeite mee
 
Tja het zit weleens ooit tegen :+

Ik heb ook een eduard vandaar dat ik hem herkende. Mijne is 4x2 en 2,7t. Maar meer heeft hij ook geen moeite mee
Ik ging op pad voor een nieuwe 2,7T Henra van 4x2, maar toen kwam deze 4 jaar oude en bijna niet gebruikte op mijn pad en die was toevallig net wat groter en lomper en helemaal compleet, dus toen was t zo rond en die extra meter heeft me nog niet in de weg gezeten.
 
Het is ook echt super vlak.
Dit is door een lokale vloerenboer hier gedaan die echt goed bekend staat en toch scherp qua prijs is. (Kreuwel betonvloeren uit Saasveld).

Om 7u stonden ze met de betonwagen en een pomp installatie hier op de stoep.
Ik was nog tot 2:30 de nacht ervoor bezig geweest om de vloerverwarming erin te knopen en alles stortklaar te maken.

Het beton zat er tegen 9u in.
Toen aan laten trekken en van 13:30-20:00u is er iemand aan het schuren en vlinderen geweest. Net zolang totdat t echt spiegelglad was
IMG_20210504_0806364.jpg
 
We gaan gestaag verder met bouwen, maar van t weekend ook eindelijk weer eens een blokje om geweest met t span.
Ik moest toch even op pad ( om te kijken voor een andere grasmaaier) en dat kon mooi gecombineerd worden met een paar uurtjes sturen!
IMG_20210605_2100250.jpg


De nieuwe kleurstelling trekt wel meer aandacht heb ik al wel gemerkt...
 
Ik blijf natuurlijk niet t hele seizoen alleen maar doorbouwen in de mancave voor t hele gezin, dus ik ben ook al een beetje aan t denken hoe ik de aanhanger t beste er achter kan gaan hangen, want laatste weekend van Juni wil ik nog wel graag met de kids naar t NVZ midzomer weekend

IMG_20210607_1429447.jpg
 
Ik heb de trekhaak aan het bakframe zitten, bevalt prima. De tennttrailer is 2 jaar geleden geremd gemaakt en dat is echt een aanrader. Wil je fotos, laat maar weten
 
een geremde aanhanger is wel een pluspunt, dat geloof ik direct; ik ga echter eerst maar eens dit karretje dat ik vorig jaar voor 8 tientjes over kon nemen proberen.

trekhaakframe ga ik ook aan het bakframe maken.
wil er een soort van buizenframe bumper achter maken zodat het ook de bak aan de achterkant gelijk optisch wat lager doet lijken.

qua positie laat ik het linker kar wiel in hetzelfde spoor lopen als de motorwielen; het rechter kar wiel loopt dan net iets binnen het zijspan wiel, ik heb dan dus als nog 3 sporen, daar ben ik me van bewust, maar ik kan er ook 4 sporen van maken...

geen idee eigenlijk wat het meest gebruikelijk is
 
Laatst bewerkt:
een geremde aanhanger is wel een pluspunt, dat geloof ik direct; ik ga echter eerst maar eens dit karretje dat ik vorig jaar voor 8 tientjes over kon nemen proberen.

trekhaakframe ga ik ook aan het bakframe maken.
wil er een soort van buizenframe bumper achter maken zodat het ook de bak aan de achterkant gelijk optisch wat lager doet lijken.

qua positie laat ik het linker kar wiel in hetzelfde spoor lopen als de motorwielen; het rechter kar wiel loopt dan net iets binnen het zijspan wiel, ik heb dan dus als nog 3 sporen, daar ben ik me van bewust, maar ik kan er ook 4 sporen van maken...

geen idee eigenlijk wat het meest gebruikelijk is
Als je dat buizenframe nu dubbel uitvoert, past het wat styling betreft weer bij de kofferbeugels.
 
een geremde aanhanger is wel een pluspunt, dat geloof ik direct; ik ga echter eerst maar eens dit karretje dat ik vorig jaar voor 8 tientjes over kon nemen proberen.

trekhaakframe ga ik ook aan het bakframe maken.
wil er een soort van buizenframe bumper achter maken zodat het ook de bak aan de achterkant gelijk optisch wat lager doet lijken.

qua positie laat ik het linker kar wiel in hetzelfde spoor lopen als de motorwielen; het rechter kar wiel loopt dan net iets binnen het zijspan wiel, ik heb dan dus als nog 3 sporen, daar ben ik me van bewust, maar ik kan er ook 4 sporen van maken...

geen idee eigenlijk wat het meest gebruikelijk is
Volgens mij was er ook nog iets in buitenlandse regelgeving (vwb max snelheid volgens mij, Duitsland?) aangaande het feit of de kar zit gekoppeld direct aan de motor of aan het zijspanframe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan