Eifel/Moezel of Luxemburg

Kuusj

Die hard MF'er
11 aug 2007
550
0
Beek (Limburg)
Oi,

Wij willen in April met een paar vrienden een weekendje toeren, incl. hotelovernachting.
Wat raden jullie aan?

Eifel/Moezel gebied?
Luxemburg?

En heeft toevallig nog iemand tips over leuke hotels waar routes beschikbaar zijn?

Gr,

Ruud
 
Hou je van laserguns en filerijden in de hairpins en wegen die in het weekend afgesloten zijn voor motorrijders, dan moet je zeker naar de Eifel gaan!
Wil je genieten van schitterende ongerepte natuur over wegen welke op de kaart slechts dunne witte ijntjes zijn maar in werkelijkheid strak zwart asfalt in een gebied waar verder niet elk dorp hetzelfde is.... dan zou ik voor Luxemburg gaan.
 
Die ervaring met files en laserguns in de eifel heb ik zelf niet. (ben er ook nog maar 3x geweest en dat was 2x eind Augustus beide keren met kloteweer). Luxemburg is ook best mooi, je kunt Luxemburg natuurlijk ook combineren met de moezel. Zo ver ligt het niet bij elkaar uit de buurt.
 
Laatst bewerkt:
Die negatieve ervaringen van David_ZZR heb ik gelukkig nog niet gehad in de Eifel, hoewel ik het met je eens ben dat het daar inderdaad drukker is. Zeker in het motorseizen willen er hier en daar nog wel een wat motors om je heen vliegen.

Ik ga zelf meermalen per jaar met plezier naar de Eifel, verveelt eigenlijk nooit. Vorig jaar voor het eerst in Luxemburg geweest, en dat is inderdaad bijzonder mooi. Eigenlijk grotendeels geweldig asfalt, lege wegen en mooie omgeving. Als je die kant op gaat, ga dan naar wat ze "Klein Zwitserland" noemen. Die benaming is namelijk terecht.

Mbt tips voor hotels kan ik je alleen in de Eifel een aantal tips geven. Verreweg de leukste en best geregelde vind ik Hotel Am Tunnel . Ook leuk Bike Inn. Iets zuidelijker Motorhotel GuS. Al deze hotels worden gerund door nederlanders.
 
De Eifel is groot. De Rursee (Omgeving Heimbach) is mooi, heel bekend en trekt heel veel motorrijders in de weekenden. Dat is dus drukte, controles en weekendafsluitingen.

Het gebied rond de Nurburgring (Omgeving Adenau met de hoogste berg, Hohe acht) is rustiger en ook heel mooi.

De Vulkaneifel (omgeving Daun) is verder weg maar veel rustiger en heeft ook prachtige wegen.

De Moezel ligt in de omgeving van Cochem en grenst aan de Vulkaneifel.

Het grensgebied tussen de eifel en Luxemburg is ook mooi, heb je een beetje van beide. Als je een vrijdag voor je weekend hebt, kun je ook die dag naar de Rursee gaan en dan verder de eifel in en langs luxemburg terug.
 
Laatst bewerkt:
Am Tunnel hotel in de Eiffel tophotel *D

Ennuh....3x in de Eiffel geweest, maar nog nooit laserguns ofzo he, misschien 1 of 2 politieauto's gezien in een paar dagen tijd :')
 
als je in de Eifel gaat zitten, net in DLD, dan kun je nog alle kanten op. Terugf Lux in, of juist rondje eifel, of even richting Cochum Moesel in, rivier over, terug langs Trier, en weer naar de bar.
 
wij zijn al ongeveer 10x in de omgevingen geweest,, ik persoonlijk vond de moezel het leuks.

Pak een hotel in Monschau(eifel) rij daarna binnendoor naar Bullay/Cochum(moezel), daar nog wat rond rijden, en dan binnendoor weer terug.. Wij gaan 26 april met 12 man, 330 KM alleen maar binnendoor :D:D Echt geweldig. Luxemburg en omgeving nurnburgring vind ik wat minder...
 
Ben totaal denk ik keer of 5 in de Eifel en omgeving geweest. Alle keren eigenlijk met mooi weer in de zomer, maar buiten de drukke vakanties. Nog nooit een controle/lasergun of wat dan ook gezien. Enkele keer een politieauto.

Wat je ook kiest, je zult er geen spijt van krijgen dat je iets anders had willen kiezen. Het is allemaal relaxed rijden in een mooie omgeving. Luxemburg is wat vlakker en vloeiender is mijn ervaring. En de Moezel is vrij toeristisch en dus veel drukte.
 
Die negatieve ervaringen van David_ZZR heb ik gelukkig nog niet gehad in de Eifel, hoewel ik het met je eens ben dat het daar inderdaad drukker is. Zeker in het motorseizen willen er hier en daar nog wel een wat motors om je heen vliegen.

Ik ga zelf meermalen per jaar met plezier naar de Eifel, verveelt eigenlijk nooit. Vorig jaar voor het eerst in Luxemburg geweest, en dat is inderdaad bijzonder mooi. Eigenlijk grotendeels geweldig asfalt, lege wegen en mooie omgeving. Als je die kant op gaat, ga dan naar wat ze "Klein Zwitserland" noemen. Die benaming is namelijk terecht.

Mbt tips voor hotels kan ik je alleen in de Eifel een aantal tips geven. Verreweg de leukste en best geregelde vind ik Hotel Am Tunnel . Ook leuk Bike Inn. Iets zuidelijker Motorhotel GuS. Al deze hotels worden gerund door nederlanders.
Ik heb ook goede ervaringen met de Bike Inn.
 
Bedankt voor alle reacties.

Veel hotels die hierboven genoemd zijn waren helaas al vol.
Heb net geboekt bij 't Hexenhaus in Bullay.
 
Terug
Bovenaan Onderaan