Eindelijk istie er dan, ook Corrosie heeft een span

inderdaad, maar bij een thuiskopie voor eigen gebruik mag je dat zelf bepalen, want alleen een echte Moturist mag een Moturist heten.

als de bak op een eigenbouw of Ural onderstel staat kan je het toch geen Moturist meer noemen?

denk inderdaad niet dat de familie Pols dat kan waarderen...... maar ik ben het overigens wel met het spatbord verhaal eens................... het originele spatbord en kleine wieltje is het enige wat ik echt lelijk vind aan de moturist
 
Zo, vandaag voor het eerst tijd gehad om een klein ommetje te rijden op de SP.
Nieuwe accu zat er inmiddels al in.

Ondanks dat hij best hier en daar wat mankeert, heb ik het hele eind met een grote grijns in mn helm gereden. De laatste keer dat ik me herinner dezelfde grijns te hebben gehad, was op het span van zijspanrob...

Mankementjes tot nu toe:
  1. Choke-handel is een gammel prutsdingetje
  2. Bij het loslaten van het gas, knalt de uitlaat af en toe (meestal dus) (leuk bij voorbijgangers :P )
  3. Mankement vd bestuurder: stuurgedrag moet ik nog flinka an wennen

[offtopic:]
Om het guzzifeest compleet te maken, hebben we de R75 van mijn vrouw omgewisseld voor een Nevada 750. Kan ze net iets beter met de beentjes bij de grond...
De meter slaat hier dus om van 3 bmw's naar 2 guzzi's en 2 bmw's, waarbij één van de bmw's ook nog te koop staat....
 
Mankementjes tot nu toe:
  1. Choke-handel is een gammel prutsdingetje
  2. Bij het loslaten van het gas, knalt de uitlaat af en toe (meestal dus) (leuk bij voorbijgangers :P )
  3. Mankement vd bestuurder: stuurgedrag moet ik nog flinka an wennen

choke kost haast niks en is zelfs nog een beetje nastelbaar; even uit elkaar halen en zorgen dat het handle iets dieper in de buis zit (ringetje o.i.d tussen de dop en het buisje); dan blijftie beter hangen. is bekend van de oudere guzzi's: kunststof hevel slijt glad af en choke blijft niet open staan............
wat meestal ook goed werkt is tijdens het starten de choke gewoon vasthouden (knie ertegen als je ook de koppeling in wilt kunnen knijpen) even vasthouden en verder gewoon met het gas aan de gang houden

knallen bij een guzzi is of slecht afgestelde onsteking of kleppen (gek he? net een normale motorfiets) of wat lekkage in het uitlaat systeem; een guzzi begint al flink te knallen als de demper een beetje los op de bochten zit

stuurgedrag vond ik met dat 16 inch voorwiel verrassend wendbaar voor zo'n zware fiets; lage zwaartepunt help ook behoorlijk; wel kun je het beste die gigantische voordeur vervangen door iets van een T5 o.i.d. ik vond mijn SPII destijds (heb 'm 6-7 solo gereden voor het span eraan ging) erg windgevoelig met die grote stuurkuip
 
Laatst bewerkt:
et knallen in de uitlaat was bij mij verholpen na het afstellen van de ontsteking.

indedaad ook even kijken of de uitlaat na de bochten gasdicht is, anders komt er zuurstof bij en dat in combinatie met een beetje onverbrande benzine + boem.
 
Choke is inmiddels alweer in orde.
Ben nu al een tijdje online aan het zoeken naar een werkplaatsboek met afstelgegevens, maar kan het (zowel digitaal als op papier) nog niet zo snel vinden.

Is er hier iemand die me verder kan helpen?
 
ik heb, ergens op een compter hier, een digitaal handboek van de SP1 volgens mij heb ik die van een site gehaald met de naam this old tractor maar via de site van de guzzi club heb ik ook dingen gevonden.
als je het SP1 boek wil hebben wil ik het wel voor je uploaden.

~[edit] kijk eens na 5 minuten googelen: klik
het scheelt als je weet waar je moet beginnen O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb, ergens op een compter hier, een digitaal handboek van de SP1 volgens mij heb ik die van een site gehaald met de naam this old tractor maar via de site van de guzzi club heb ik ook dingen gevonden.
als je het SP1 boek wil hebben wil ik het wel voor je uploaden.

\[edit] kijk eens na 5 minuten googelen: klik
het scheelt als je weet waar je moet beginnen O-)
thanks.... nu nog een cursus duits en/of italiaans :P

edit: engels staat er ook tusen...
 
Laatst bewerkt:
Hier maar even verder reageren en niet je verkoop topic vol kletsen.

Het zou prachtig staan hier , naast die r60 maar helaas de tuin is vol en de portomonee
leeg.

Laten we maar hopen dat je snel een goed baasje vind.



:j ;)
 
Hier maar even verder reageren en niet je verkoop topic vol kletsen.

Het zou prachtig staan hier , naast die r60 maar helaas de tuin is vol en de portomonee
leeg.

Laten we maar hopen dat je snel een goed baasje vind.



:j ;)

Hoe herkenbaar... (zowel tuin (in mijn geval oprit) als de lege portemonnee)
Om de oprit leeg te maken, kan ik hem altijd nog in onderdelen op zolder gaan leggen. (En dan over 20 jaar weer eens in elkaar zetten)
 
Hoe herkenbaar... (zowel tuin (in mijn geval oprit) als de lege portemonnee)
Om de oprit leeg te maken, kan ik hem altijd nog in onderdelen op zolder gaan leggen. (En dan over 20 jaar weer eens in elkaar zetten)

he daar is toevallig helemaal niks mis mee!!! mijn oude V50 monza ligt ook verspreidt over zolder en schuur te wachten tot tijd, geld enz. heb 'r trouwens wel al aan mijn dochter beloofd dus dan heb ik nog een jaar of 13 om er weer wat van te maken :]
 
Hoi oma...

Na een lange periode van afwezigheid, nu weer even tijd om naar de combi te kijken...

Eerst de boel er maar eens (heel ongeveer) naast gezet:
20090926%20005.jpg


Voorloop:
20090926%20004.jpg


Achterste aansluiting:
20090926%20001.jpg


Voorste aansluiting zit al op zijn plek:
20090926%20008.jpg

20090926%20027.jpg


Aansluitmaterialen voor schoorstangen... ik weet nog niet precies hoe en wat...
20090926%20006.jpg


Pols-platen, gaan niet passen op mijn motor (mijn vork heeft een andere diameter, en bovendien is de voorvork door valschade krom.)
20090926%20007.jpg


Achterste schoorstang:
20090926%20012.jpg


Voorste schoorstang, binnenkort de onderkuip er maar eens afhalen:
20090926%20017.jpg
 
over de aansluit-materialen:

die buisklem moet achter-boven, gewoon om de frame-buis klemmen

die plaat met gaten kun je kwijt op de dwarsverbinding tussen de voorste frame-buizen vlak onder het balhoofd

Als ik zo de foto van de voorste schoorstang bekijk zul je wel fors moeten snoeien in delen van de originele beplating; ik zou dus persoonlijk de originele delen verwijderen netjes inpakken en opslaan (ziet er nog heel netjes uit en dat spul is DUUR!!!) en dan of alleen de stuurkuip of een ander kuipje
 
Laatst bewerkt:
Dat begint erop te lijken, wat voor Vork heb je nodig??


Wil wel graag een schommel... ik heb al eens met Ratman kort erover gemaild... misschien dat hij er wel een extra wil maken...

Wil op zich ook graag de motor ombouwen naar kleinere (auto) wielen. Ook hier moet ik met mijn gebrekkige kennis en vaardigheden nog goed over nadenken.
Alle hulp is welkom. Goede ideeen ook natuurlijk!
 
over de aansluit-materialen:

die buisklem moet achter-boven, gewoon om de frame-buis klemmen

die plaat met gaten kun je kwijt op de dwarsverbinding tussen de voorste frame-buizen vlak onder het balhoofd

Als ik zo de foto van de voorste schoorstang bekijk zul je wel fors moeten snoeien in delen van de originele beplating; ik zou dus persoonlijk de originele delen verwijderen netjes inpakken en opslaan (ziet er nog heel netjes uit en dat spul is DUUR!!!) en dan of alleen de stuurkuip of een ander kuipje

Met die buisklem ben ik al even aan het stoeien geweest. Ik kreeg hem nog niet zonder iets aan de motor te moeten wijzigen op zijn plek. En wilde nog niets wijzigen voordat ik wat meer zekerheid heb. Zal binnenkort het zekeringenkastje wat verplaatsen... dan kan die klem op zijn plek.

Verder moet ik inderdaad de onderkuip verwijderen... Wil daar de zaag nog even niet in zetten. En nu jij aangeeft dat het DUUR is... moet ik misschien maar op zoek naar een koper ;)
 
mischien alsie op te boren is naar 40mm en de steek klopt


De steek wordt door de platen vergroot van 195mm naar 207mm.
De diameter van de gaten is nu 34.8mm. (Halflive noemt dit "bijna 35mm"). Rondom de gaten zit nu 10mm aluminium.

Wanneer je de gaten vergroot naar 40mm, moet er dus 2.6mm rondom bij. Hou je dus 7.4mm over. Ik weet niet of ik het aan zou durven. Vastdraaien van de poten kan volgens mij nog net.

De platen zetten de vork trouwens 50mm naar voren.

Plaatje van halflive klopt wel redelijk:
ed-pols-plaat-maten.jpg
 
De steek wordt door de platen vergroot van 195mm naar 207mm.
De diameter van de gaten is nu 34.8mm. (Halflive noemt dit "bijna 35mm"). Rondom de gaten zit nu 10mm aluminium.

Wanneer je de gaten vergroot naar 40mm, moet er dus 2.6mm rondom bij. Hou je dus 7.4mm over. Ik weet niet of ik het aan zou durven. Vastdraaien van de poten kan volgens mij nog net.

De platen zetten de vork trouwens 50mm naar voren.

Plaatje van halflive klopt wel redelijk:
[afbeelding]

nope, das te weinig materiaal om naar 40mm te gaan............
maar volgens mij moet je er dan wel zuinig op zijn en zijn het echte pols platen die door de de man zelf gemaakt zijn.

overigens de onderkuip kost ca 150 euro per kant en is niet meer leverbaar (uit productie) wees er dus zuinig op
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan