Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, Kawa. Ook niet meer te koop trouwens. [/quote
Groot gelijk.
Verder merkte ik wat eigenaardigheden en mankementen op. De vraag is of het makkelijk te verhelpen zou zijn.
- remlicht doet het op voorrem niet (relais stuk?)
- remvloeistof moet vervangen worden
- koppeling grijpt behoorlijk laat in vergelijking met de deauville (eigenschap van ntv of is dit af te regelen?)
- in zijn 2 zonder koppeling ongeveer 20km/u geeft een ratelend geluid uit het blok, alsof er knikkers inzitten. Bij stationair niet waarneembaar.
- stationair valt motor bijna uit (stelschroef ietsjes open?)
Ben benieuwd naar jullie mening.
Die vraagt wat onderhoud zo te horen.
Dat ratelende geluid bij lage snelheid en niet trekkende of remmende motor komt door de cardanas.
Die zit in een andere as geschoven en daar zit een beetje speling op.
Heeft mijn ntv ook niks aan de hand.
Ik rij er met zeer veel plezier op ieder geval.
Ben geen techneut maar probeer te helpen:
- Remlicht zou schakelaar kunnen zijn bij de handrem
- Remvloeistof vervangen is geen groot issue, let op ontluchten
- koppeling... geen idee hoe deauville koppelt.. Maar kan je normaal wat stellen bij de hendel...
- knikkers... geen antwoord voor
- Stationair ,,.. wat is het toerental op dat moment? Misschien iets harder stationair stellen
Mijn 10 cent.
Ok, goed om te weten dat het zo hoort. Dat is een punt minder.
Qua remmen moet er echt wat gedaan worden. Hoeveel kost dat ongeveer? Of is dit makkelijk zelf te doen? Ik las al iets over 2 spuiten en slangetjes.
Oja, ander mankement was dat ik hem bij warme motor lastig in neutraal kon krijgen. Of is dat typerend bij de ntv?
Gisteravond heb ik gereden met een NTV. Ben benieuwd naar jullie idee hierover.
Wat mij opviel was dat de ntv wat meer fun is om te rijden en de deauville meer relaxed. Is dit herkenbaar? Beetje raar want het is hetzelfde blok. Mij leek het alsof hij wat meer vermogen heeft. Dat dacht ik aan het optrekken te merken. Misschien dat het verschil in gewicht hier oorzaak is?
Zitpositie op de deauville vond ik net iets beter. Met de ntv had ik iets meer gebogen knieën.
Verder merkte ik wat eigenaardigheden en mankementen op. De vraag is of het makkelijk te verhelpen zou zijn.
- remlicht doet het op voorrem niet (relais stuk?)
- remvloeistof moet vervangen worden
- koppeling grijpt behoorlijk laat in vergelijking met de deauville (eigenschap van ntv of is dit af te regelen?)
- in zijn 2 zonder koppeling ongeveer 20km/u geeft een ratelend geluid uit het blok, alsof er knikkers inzitten. Bij stationair niet waarneembaar.
- stationair valt motor bijna uit (stelschroef ietsjes open?)
Ben benieuwd naar jullie mening.
500cc is zo slecht niet
prima kleur voor zo n fiets.
Maar die suzuki gladius... daar ga je als man toch niet op rijden, of zit je op dansles ofzo?
Dat is nu echt een vrouwenmotor... zelfs in de leuke kleur roze te verkrijgen
Ik ben zelf 1.95 en rij de laatste jaren alleen nog maar allroads omdat ik daar mijn lijf goed op kwijt kan. Ik zou in jouw prijsklasse dan ook zeker naar een Transalp 600 kijken (misschien zelfs 650 in jouw budget te vinden). Ook geschikt zou een Africa Twin zijn, maar dat zijn inmiddels zulke cultmotoren dat je daar waarschijnlijk de hoofdprijs voor moet betalen.
Eindelijk. (een slotje)
Is ie nou paars zwart of zwart paars.