Electra vraagje, Is er een lek van plus-accu naar frame?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
Accu was stuk, vrij plots dus accu vervangen.
Ik vond 't plotse stukgaan defect dus gaan meten.
-Ik meet geen accuspanning tussen plus en massa/frame.
-Ik meet WEL accuspanning tussen min-accu en frame (als ik de zekering tussen min en massa er uit haal)
Duss. het hele frame is nu plus?
(ik ben al aan het meten maar kan de bron/lek nog niet vinden)
-Zekering tussen min en frame blijft heel. Accu loopt ook niet snel leeg.

Het gaat om de diesel enfield. Ik heb de spanningsregelaar (er zit een 300W wisselstroomdynamo op) ontkoppeld, dat maakt niet uit..

De titel is eigenlijk mijn vraag.. heb ik dit goed?
 
Bij de regelaar is een kunststof stekker en deze stekkertjes bij geleverd.
Geen idee of deze nu wel-niet gesoldeerd moeten worden want met de kabelschoentang werkt het niet.
De bijgeleverde stekker kan-ga ik dus niet gebruiken want weet niet how-to
en ben al zo aan het kloten, wil ding af hebben.
Bekijk bijlage 1557422
Dat je die ongeisoleerde niet hebt gebruikt weet niemand en al 20 posts gaat het over ongeisoleerde, je zet er zelf een foto van neer en ineens heb je die helemaal niet gebruikt... Vraag je jezelf wel eens af hoe het komt dat je topic over een spanningsregelaartje aansluiten 12 pagina's kan duren??? :P
 
Je houdt het iig wel levendig :}
Ja nou ehhh, ik vind zo langzamerhand een ban wel op zo'n plaats.
Zo'n bruin ploatie met banned erop.

foei.jpg
 
Intussen lijkt de nieuwe kabelschoentang toch niet goed te werken; De kabelschoentjes laten weer los. Lekke, nu kan ik alles opnieuw bij langs om alsnog te solderen.
Ik ben hier toch heel duidelijk dat -alles- om de net aangelegde bedrading, dus geisoleerde schoenen gaat? Weet je wat>? ik hap weer.. damn..
Misschien dta ik later meer in stemming ben..
 
Praat me even bij, ik heb een paar nachtdiensten gehad.Is het allemaal gefixt? Anders houd ik er zo,n onvoldaan gevoel aan over.
Bij Sammie dacht het niet en zeker niet als die gekleurde troep gebruikt is op de foto die RobRD laat zien .
Geen enkele tang kan die op de betrouwbare manier vastkrimpen Als ik ze ergens op tegen komt met een onbekende storing gaan die er als eerste af en vaak kom je dan ook de storing tegen
 
Bij Sammie dacht het niet en zeker niet als die gekleurde troep gebruikt is op de foto die RobRD laat zien .
Geen enkele tang kan die op de betrouwbare manier vastkrimpen Als ik ze ergens op tegen komt met een onbekende storing gaan die er als eerste af en vaak kom je dan ook de storing tegen
Als ze wel de juiste tang hebben gebruik dan hebben ze de verkeerde dikte bij de gebruikte draad. Ik moet de eerste nog tegenkomen die problemen geeft.
 
Intussen lijkt de nieuwe kabelschoentang toch niet goed te werken; De kabelschoentjes laten weer los. Lekke, nu kan ik alles opnieuw bij langs om alsnog te solderen.
dan heb je niet de goede tang...dit zijn de beste kabelschoenen die er zijn, voorste deel klem je om de isolatie, midden deel om de blanke ader
 
Aangezien de kleur aan geeft welke draad dikte le kan gebruiken en er vier kleuren zijn zou je denken dat het goed moet gaan en ja met de juiste tang aangeknepen zal je er toch vele tegen komen giet je er vrij makkelijk eruit kan trekken .
Deze gekleurde fastons worden er niet om de draad gekrompen maar de draad tussen plat gedrukt wat vaak dus niet echt vast zit en het komt zelfs voor dat draden afgeknepen worden aan de zijkant .
Die Fastons zijn bij storing bij mij de eerste verdachte
 
ik heb de originele AMP tangen daarvoor. Als het echt zo slecht zou zijn als @guzzigek voorstelt zou AMP niet de grootste ter wereld zijn met deze connectors, geloof me, met een tang als deze en de originele AMP kabelschoenen maak je echt geen storingen

1607424338289.png


Kabels wordden aangekrompen volgens een Certi-crimp principe, dus niet platgedrukt, en de trekontlasting heeft een borging in de isolatie door een Diamond Grip crimping. Tangen zijn niet voor de hobbyist weggelegd, bedradingen die ik in boten en competitieauto's deed heb ik nog nooit één kapotte kabelschoen van teruggezien. Tang is specifiek voor 1 maat kabelschoen.

Die minichamp dinen moet je weggooien

1607424595354.png


Wegpleuren, die slaan nergens op, je sloopt daarmee meteen de isolatie en je knijpt de connector plat en breed :r
 
Yep, maar @guzzigek begon over het plaatje met de geisoleerde
Bij Sammie dacht het niet en zeker niet als die gekleurde troep gebruikt is op de foto die RobRD laat zien .
en die gekleurde kabelschoentjes is alleen troep als er klootzakken en hufters mee om gaan. Wat niet, eigenlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan