En dat is ook reizen en toeren

F-six

MF veteraan
26 okt 2003
3.513
8
Den Haag
Was deze week in de Harz voor een dag of vier lekker toertjes maken. Op de laatste dag, gisteren, kreeg ik echter om elf uur pech met de motor.
Na een kilometer of vijftig gaf de toerenteller de geest, maar hij liep nog wel gewoon door. Zodra ik een parkeerplaats zag dacht ik toch maar even stoppen om te kijken of er serieus iets aan de hand is. Hij stopte er onmiddelijk mee en was niet meer aan de praat te krijgen. De startmotor klikte nog iets, maar dat was het dan.
Vervolgens de ANWB gebeld, en die zorgde er voor dat er anderhalf uur later een ADAC monteur langs kwam. Die zette er een accu op, waardoor hij nog wel startte, maar het blok ratelde alsof er een hand grind in was gegooid. Diagnose was dat de dynamo het had begeven en waarschijnlijk een uigelopen lager. Er moest een sleepwagen komen en dan zou de motor eigenlijk naar een Honda dealer moeten om te zien of ze hem binnen 48 uur zouden kunnen maken. Zo niet, dan zou de motor worden gerepatrieerd naar Nederland. Dat is de officiele procedure die in je polisvoorwaarden staat. Maar die Honda dealer was echter 65 kilometer verderop en ik kon ze zo wel vertellen dat het niet ging lukken binnen 48 uur. Voor zo'n F6c heb je niet morgen even de onderdelen in huis.
Dat vond de ANWB uiteindelijk ook, dus de motor maar naar het dichtsbijzijnde ADAC station gebracht. Daar heeft de ANWB gezorgd voor een huurauto en daar ben ik vandaag mee naar huis gegaan. Binnen tien werkdagen wordt de motor bij mijn dealer afgeleverd en zullen we pas echt kunnen zien wat de schade is.
Zwaar balen natuurlijk, maar ik moet zeggen, pluim voor de ANWB, die alles keurig heeft geregeld.

;(
 
blokje uit elkaar in de kant. wat rotte onderdelen eruit en met het restje naar huis rijden. :+
 
Oops, das minder, gelukkig op het eind van je trip en niet midden in een "vette tour" :)

Gelukkig zijn ze tegenwoordig iets minder star en denken ze iets meer dan vroeger....

In september afgelopen jaar knalde ik op dag 2 met mijn hoofd tegen een dakbalk in het hotel. Lampje ging even uit en 5 dagen in het ziekenhuis in het Sauerland. Op dag 6 mocht ik gerepatrieerd worden naar Nederland. Er zou een taxi geregeld worden. De motor zou 14 dagen later komen............. Ik gaf aan dat ik een voordeligere oplossing had. Er staat een taxibus thuis op de oprit met een passende motoraanhanger. Voor 300 € ben ik en de motor weer thuis....... Na 5 minuten accoord. Kan dus ook in overleg :) :] :] :]
 
Mazzel dat je dat op je laatste dag hebt, en lekker dat je je zaken voor elkaar hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan