En ja, ik hoor er ook bij..

Nog even een kleine update van hoe de zaken ervoor staan :)
Gisteren gebeld met het waarborgfonds of zij nu eindelijk bij de verbalen kunnen komen,
maar zij hebben nog steeds niks.
Ook de verzekering klaagt dat ze nergens bij kunnen.
Daarna nogmaals de blauwpetjes gebeld met de vraag waarom het al meer dan 2 maanden duurdt.
Daar uiteraard geen antwoord op, alleen dat ik nog maar even geduld moet hebben.
Zal dan maar moeten.

Ondertussen een flinke lading fysiotherapie gehad om die grafpols weer in beweging te krijgen,
dat gaat erg goed want ik loop een kleine 2 maanden voor op schema.
Nu alleen probleem deel zoveel.
Het rechter botje van m'n pols is naar buiten gegroeid.
De dokter vertelde me doodleuk dat hij het al gezien had tijdens de operatie,
maar hij dacht dat het vast wel terug zou groeien.
Zo ziet het er dus uit;
[~[url="http://img269.imageshack.us/img269/5909/sl381183.jpg"]afbeelding~][/URL]

Na lichtelijk ontploft te zijn in het ziekenhuis omdat het gewoon laksheid was naar mijn idee,
moest ik een afspraak maken bij de plastic chirurg zodat zij m'n pols opnieuw kunnen fixen.
Nu moeten ze dus het hele kommetje waar dat bot in draait opnieuw maken,
dus operatie nummer 2.
Gister er voor jan lul heengeweest omdat ze weer eens een verkeerde afspraak voor me gemaakt hadden.
Als ik de dok mag geloven heb ik nogal wat maanden revalidatie nodig na de operatie,
dus ik hoop zo hard dat dat opschiet.
Wil weer op mn 2wieler rijden |(

Maargoed, zal dus geduld moeten hebben :P

Gast... :X dat ziet er echt fucked up uit. :X Ik ben nu ECHT blij dat mijn pol breuk "goed" hersteld is, qua uiterlijk! Qua mobiliteit en pijn ben ik nog wat verder van huis, 6 maanden na de breuk ben ik nog lang niet klaar met revalideren. :N

Succes ermee, zo stuur je toch niemand de straat weer op als arts... :X

Mijn ervaring met mensen die je expres proberen te raken is dat ze denken dat ze 100% in hun gelijk staan. Lang geleden heb ik dat meegemaakt bij een vriend in een koekblik, ik was bijrijder, hij bestuurder. Hij haalde iemand rechts in op een uitvoegstrook op een redelijk asociale manier, waarna degene die hij rechts inhaalde ons opeens opzettelijk ramde. 50m verderop stonden we stil omdat we natuurlijk ontzettend geschrokken waren, en de auto met de gek erin stond een stukje verder stil, samen met een busje die erbij leek te horen. Hij kwam woest de auto uit, stond te schelden en wilde ons de auto uittrekken. Toen dat niet lukte (deur op slot) liep hij terug naar de auto om iets te pakken. Toen zijn wij hem gesmeerd, maar de gek kreeg nog voorelkaar om iets naar de auto te gooien, wat een mooie deuk achter heeft gelaten op de motorkap. De gek heeft ons toen achtervolgd, toen hebben wij maar geprobeerd een groepje mensen op te zoeken zodat die gek misschien wat minder idioot zou doen.

Toen we zo'n groepje vonden en hun hadden overtuigd om bij ons te blijven en de politie te bellen, kwam de idioot er ook aan. Toen hebben we een geanimeerd gesprek gehouden waarbij de bedreigingen heen en weer vlogen maar niks kapot ging. Daarbij gaven we aan dat de politie op weg was, wat hij wel prima vond omdat hij toch gelijk had en hij zou de agenten dat wel even uitleggen.

Uiteindelijk zijn we met z'n allen naar het bureau gegaan om verklaringen af te leggen, nadat de agenten de sporen van het rammen op onze auto hadden gefotografeerd. Wat die idioot in z'n BMW 5-serie namelijk niet had gedacht is dat zijn voorband sporen achter zou laten op ons blikje, daar waar hij opzettelijk tegen ons aan had gestuurd.

Ik weet helaas niet wat er uiteindelijk van is geworden, er was nog sprake van dat ik nog moest getuigen ofzo maar daar heb ik niks meer van gehoord. Wat mij nog het meeste was bijgebleven is hoe die achterlijke idioot zo zeker van zijn gelijk was dat het rammen, met zware voorwerpen gooien en de bedreigingen allemaal niks uitmaakte. En dat allemaal omdat hij vond dat hij rechts ingehaald werd op een asociale manier.

Zo heb ik het wel eens meegemaakt dat ik op de motor naar voren reed bij een verkeerlicht. ( Dat mag niet, dat weet ik, laat dat duidelijk zijn ;) ) Vervolgens toen ik vooraan stond voor het rode licht, reed de voorste auto ineen opzettelijk langzaam naar voren en iets opzij, tegen m'n been aan en duwde zachtjes door. Ik heb toen opgetrokken en ben door rood gereden. :X

Zo zijn er inderdaad een hoop gefrustreerde mensen in het verkeer die ook echt bewust mensen wat aan willen doen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn idd een heleboel idioten in het verkeer, absoluut.
Ze hebben vaak alleen niet door wat ze andere mensen aandoen met hun doelloze acties.

@Arti; geen idee, krijg dat komende dinsdag te horen, dan moet ik erheen om een date te regelen met die arts.
 
Fucked up man :N , hopen dat je snel weer kan rijden. Klote dat sommige mensen zo makkelijk hun geld verdienen terwijl ze maar wat aanprutsen als daar in dat ziekenhuis.

Wat kan je nu wel en niet met je pols?
 
@ gRRaafie
Je mag WEL gewoon naar voren rijden bij een stoplicht!
Waar mag een motorrijder NIET rijden?

Bij het inhalen mag u geen gebruik maken van:

* vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening;
* redresseerstrook: de asfaltstrook tussen linkerrijstrook en linkervangrail (veel glas/vuil);
* doelgroepstroken: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams;
* verdrijvingsvlakken: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken);
* puntstukken: witte wegmarkering (ook wel 'taartpunten' genoemd);
* afgekruisde rijstrook: rijstrook met een rood kruis.

Risico’s op deze plaatsen: valpartijen door afval en onregelmatige vlakken en forse boetes.


Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt wat nog net goed ging
Na een paar van dit soort akkefietjes ben ik zelf ook wijzer geworden, wegwezen of die ander er vandoor laten gaan, zeker op de motor.
Zorg iig dat je het kenteken hebt en direct de politie belt, gewoon aangifte doen van poging tot doodslag, da's uiteindelijk nog steeds de beste wraak :Y
 
Laatst bewerkt:
Even een kleine update.

Na 4 maanden lang zeuren eindelijk m'n verbalen ontvangen van de politie.
Tig keer heen en weer gebeld en klacht ingedient bij de ombudsman voor ze er eindelijk mee kwamen aanzetten.
Ook veel contact gehad met het waarborgfonds.
Zij erkennen nu het ongeluk en het gaat nu allemaal rollen.
Ik krijg m'n motortje vergoed + een voorschot.

Aankomende dinsdag ga ik voor de 2e keer onder het mes, dan worden de schroeven en de stale plaat uit mn arm verwijderd.
Daarna moet ik een weekje of 6 wachten voor de 3e operatie.
Dan halen ze een stuk van mn polsbot eraf en krijg ik er een prothese in.
Na die operatie moet ik revalideren waar ze minstens een half jaar voor uit gaan trekken,
dus zit nog wel een poosje thuis helaas.

Denk, gooi het even neer :)
 
@ gRRaafie
[Je mag WEL gewoon naar voren rijden bij een stoplicht!Y

Uh nee (heb je je eigen link wel gelezen?)

Wanneer gedragscode?
De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) enis bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

En wat heb je niet op de snelweg...? Juist.


óntopic: Holy hell wat een verhaal, spoedig herstel gewenst!
 
Even een kleine update.

Na 4 maanden lang zeuren eindelijk m'n verbalen ontvangen van de politie.
Tig keer heen en weer gebeld en klacht ingedient bij de ombudsman voor ze er eindelijk mee kwamen aanzetten.
Ook veel contact gehad met het waarborgfonds.
Zij erkennen nu het ongeluk en het gaat nu allemaal rollen.
Ik krijg m'n motortje vergoed + een voorschot.

Aankomende dinsdag ga ik voor de 2e keer onder het mes, dan worden de schroeven en de stale plaat uit mn arm verwijderd.
Daarna moet ik een weekje of 6 wachten voor de 3e operatie.
Dan halen ze een stuk van mn polsbot eraf en krijg ik er een prothese in.
Na die operatie moet ik revalideren waar ze minstens een half jaar voor uit gaan trekken,
dus zit nog wel een poosje thuis helaas.

Denk, gooi het even neer :)

Beterschap! en hopen dat het voorspoedig loopt!
 
Uh nee (heb je je eigen link wel gelezen?)En wat heb je niet op de snelweg...? Juist.


óntopic: Holy hell wat een verhaal, spoedig herstel gewenst!




Dat is de gedragscode, een code! Geen wetgeving ;) je mag wel gewoon naar voren rijden bij een verkeerslicht, je mag alleen niet over een doorgetrokken streep rijden of iets anders dat verboden is doen.

OT:

Ben je mooi klaar mee, ik hoop voor je dat je na de operaties ook klaar bent en niet levenslang last blijft houden.
 
Thanks allemaal :)

Mn pols wordt volgens de dokter een blijvende handicap, zal nooit meer volledig genezen enzo.
Maarja, ik zie het wel, ben positief ingesteld, dus moet wel goedkomen *D
 
Thanks allemaal :)

Mn pols wordt volgens de dokter een blijvende handicap, zal nooit meer volledig genezen enzo.
Maarja, ik zie het wel, ben positief ingesteld, dus moet wel goedkomen *D

Fucked up man... :X

Ik heb nog geen uitsluitsel gekregen, alleen na een second opinion dat ik géén fysiotherapie hoef. Ik ben ook nog lang niet hersteld. :N
 
Wat is dit fucked up zeg.. heb alle posts gelezen en ben er erg onder de indruk van.. Wat mensen wel niet flikken op de weg en er nog mee weg komen ook! April ga ik mijn fiets halen, maar hoop nooit zoiets mee te maken zeg!

Sterkte met de operaties die nog gaan volgen en hopen dat je weer net zo kan rijden als voorheen!

Ps: je pols ziet er niet fris uit.. :r
 
Uh nee (heb je je eigen link wel gelezen?)
Ik wel, jij klaarblijkelijk niet...
En wat heb je niet op de snelweg...? Juist.
Ik ken zeker 3 snelwegen met stoplichten...

Inhalen in de file mag gewoon in nederland, of dat nou links of rechts is, punt.
Je mag dus geen rijvlakken op waar je sowieso al niet mocht zijn.

Waarom accepteert niemand dat we al vanaf 1996 (dat jaartal weet ik niet zeker) gewoon overal mogen inhalen als er sprake van file/langzaamrijdend verkeer is? Dus ook bij stoplichten :?

@ Mascotte, dit ziet er behoorlijk beroerd uit. Al enig idee over verdere schadevergoedingen? (Inkomstenderving e.d.)
 
Even een kleine update.

Na 4 maanden lang zeuren eindelijk m'n verbalen ontvangen van de politie.
Tig keer heen en weer gebeld en klacht ingedient bij de ombudsman voor ze er eindelijk mee kwamen aanzetten.
Ook veel contact gehad met het waarborgfonds.
Zij erkennen nu het ongeluk en het gaat nu allemaal rollen.
Ik krijg m'n motortje vergoed + een voorschot.

Aankomende dinsdag ga ik voor de 2e keer onder het mes, dan worden de schroeven en de stale plaat uit mn arm verwijderd.
Daarna moet ik een weekje of 6 wachten voor de 3e operatie.
Dan halen ze een stuk van mn polsbot eraf en krijg ik er een prothese in.
Na die operatie moet ik revalideren waar ze minstens een half jaar voor uit gaan trekken,
dus zit nog wel een poosje thuis helaas.

Denk, gooi het even neer :)

Jou kennende blijf je er positief onder ;) !

Sterkte met de operatie man, we komen nog wel een keer op ziekenbezoek om je miniatuurmotortjes aan te vullen.

En ja dan neem ik mn eigen pakje sigaretten mee O-)
 
Inhalen in de file mag gewoon in nederland, of dat nou links of rechts is, punt.

Ik heb het toch over een verkeerslicht clown. :/

Deze regel geld niet bij verkeerslichten, zover ik weet. Je kan wel komen met een heel verhaal over het tussen de file doorrijden op een snelweg, dat heeft niks te maken met een rij stilstaande auto's voor een verkeerslicht.

Als je nou gewoon met een stukje komt waarin staat dat het geaccepteerd word als je voor een verkeerslicht naar voren rijd, praten we verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het toch over een verkeerslicht clown. :/

Deze regel geld niet bij verkeerslichten, zover ik weet. Je kan wel komen met een heel verhaal over het tussen de file doorrijden op een snelweg, dat heeft niks te maken met een rij stilstaande auto's voor een verkeerslicht.

Als je nou gewoon met een stukje komt waarin staat dat het geaccepteerd word als je voor een verkeerslicht naar voren rijd, praten we verder.
Er is geen wettelijk onderscheid tussen een file voor een stoplicht en een file op een andere plek... zoals ik al eerder schreef.
 
Ik heb het toch over een verkeerslicht clown. :/

Deze regel geld niet bij verkeerslichten, zover ik weet. Je kan wel komen met een heel verhaal over het tussen de file doorrijden op een snelweg, dat heeft niks te maken met een rij stilstaande auto's voor een verkeerslicht.

Als je nou gewoon met een stukje komt waarin staat dat het geaccepteerd word als je voor een verkeerslicht naar voren rijd, praten we verder.
Wat als de rij voor een verkeerslicht 1km is, is het dan ook geen file?
 
Er is geen wettelijk onderscheid tussen een file voor een stoplicht en een file op een andere plek... zoals ik al eerder schreef.

Waar staat dat letterlijk? Als ik die link even goed lees, gaat dit puur over de gedragsregels bij het tussen een file doorrijden op de snelweg.

Ik zie bijvoorbeeld nergens staan bij de stukjes, "waar mag een motorrijden NIET rijden", iets over de voorsorteerstroken bij een verkeerslicht, om maar iets te noemen(waarvan ik weet dat er in het verleden bekeuringen voor uitgedeeld zijn 2 bekeuringen voor met motor langs stoplichtwachtrij rijden : Wet Mulder (M) boetes • Flitsservice.nl ). Naar voren rijden bij een verkeerslicht is blijkbaar een heel andere situatie, als tussen een file doorrijden en aangezien er niet duidelijkheid is of het bij een stoplicht nou wél of niet mag, kan ik je pas gelijk geven zodra je met een wetsartikel en evt. subnummers komt, of de gedragsregels waar duidelijk iets over verkeerslichten bij staat.
 
Waar staat dat letterlijk? Als ik die link even goed lees, gaat dit puur over de gedragsregels bij het tussen een file doorrijden op de snelweg.
File is file.
Zoek je een wetstekst waar ook letterlijk in staat dat een rij wachtende groene Audi 80's ook een file is net zoals een paarse rij Smarts in Limburg?
Ik zie bijvoorbeeld nergens staan bij de stukjes, "waar mag een motorrijden NIET rijden", iets over de voorsorteerstroken bij een verkeerslicht, om maar iets te noemen(waarvan ik weet dat er in het verleden bekeuringen voor uitgedeeld zijn 2 bekeuringen voor met motor langs stoplichtwachtrij rijden : Wet Mulder (M) boetes • Flitsservice.nl ). Naar voren rijden bij een verkeerslicht is blijkbaar een heel andere situatie, als tussen een file doorrijden
Lees je eigen link nou 's door, 3e zin:
Op een kruising niet de richting volgen die het voorsorteervak aangeeft en de tweede bij het volgende stoplicht voor: Als bestuurder een verdrijvingsvlak gebruiken.
Niet volgen verplichte rijrichting en het meepakken van een verdrijvingsvlak zijn inderdaad strafbaar. Waarom denk je nou zelf dat hij geen boete heeft gekregen voor filerijden? Juist, omdat het gewoon mag. Het mag alleen niet over een verdrijvingsvlak of over een andere rijstrook met verplichte rijrichting.

aangezien er niet duidelijkheid is of het bij een stoplicht nou wél of niet mag, kan ik je pas gelijk geven zodra je met een wetsartikel en evt. subnummers komt, of de gedragsregels waar duidelijk iets over verkeerslichten bij staat.
Iets wat is toegestaan wordt uiteraard niet expliciet genoemd in de wet, het mag immers gewoon.

Ik kap met deze discussie, ik wil Mascotte's topic niet verkloten en als je echt te halsstarrig bent om het te geloven dan moet je dat vooral niet doen...



@ hieronder
Snelwegen hebben NEVER NOOIT NIET (3 ontkenningen, dus gewoon één ontkenning) verkeerslichten, je lult uit je nek.
Zeker weten?
 
Laatst bewerkt:
hoe kan je nou een auto verliezen in een file?
en succes met herstel en alles :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan