En niemand deed wat...

Ben een tijd terug ook onderuit gegaan omdat ik een paar cm miste ivm een verhoogd stoepje en plotseling remmen |( |( |(

Maar binnen 2 tellen stonden er 2man naast me die me hielpen om me boefje overeind te zetten :} :} :}

Enne als ik een motorrijder langs de kant ziet staan stop ik ook, met moto of met blik maakt niet uit, heb geen techinsche kennis maar kan altijd hulp bieden door gsm of whatever.Als k met blik ben heb altijd een oranje strobo in de auto incl.Mag-lite met rode verkeerskoker zoals plisie met alco.controle om evt, verkeer te regelen cq.omleiden als iemand gevaarlijk staat. En dan nog netjes een :} v/d KLPD krijgen.

*O*
 
-wie op zijn plaat gaat, moet zijn brommer kunnen tillen.
-wie offroad op zijn plaat gaat, moet zijn brommer uit een sloot kunnen tillen.
-leeftijd, gewicht, fysieke conditie en algehele psychische ontreddering kunnen van invloed zijn, maar een vrouw van 1.60 en 60 kilo kan een ST1100 rechtopzetten met de juiste tiltechniek.
-en hoe vaak stop jij om een gestrande automobilist te helpen?

Je kan ook gewoon NIET op je plaat gaan, hoef je ook geen automobilisten om hulp te vragen... O-)

En aub geen replieken van 'wacht maar totdat JIJ...', want ik ben op straat en offroad op mijn plaat gegaan en ik kon zelf mijn brommer tillen. *O*

Of het hoefde al niet meer... -O-
 
Vandaag, om een uurtje of drie stond ik voor een stoplicht (kersenboogerd) in Hoorn te wachten. Komt er vanaf de andere kant een motorrijder aan rijden, die rechtsaf slaat. Midden op het kruispunt blokkeerd z'n voorwiel en gaat dus onderuit '(

Maar dan komt het, ik sta als 5e of 6e in de rij en niemand stapt uit om te helpen, de man maakt zelfs nog gebaren of iemand em even kan helpen die motor overeind te krijgen. Maar nee, iedereen blijft lekker in z'n auto wachten totdat het stoplicht op groen springt :( . Ik ben dus uitgestapt en heb die man geholpen z'n motor weer op z'n banden te krijgen ff kijke offie het weer deed en toen is die man, na mij bedankt te hebben weggereden. Dit heeft nog geen 5 min. geduurd.

Is het dan te veel gevraagd om even 5 min van je dag in te leveren om een ongelukkige motorrijden te helpen :? . Blijkbaar is dat in Nederland idd teveel gevraagd B| |(

Dit is dus de reden waarom mijn toenmalige rijleraar iedere leerling leert zn motor op te tillen; Volgens hem zijn er niet veel mensen bereidt om te helpen en zeker niet als het een vrouw is; ff kijken of dat grietje dr motor zelf overeind kan krijgen :(

Ik heb het gelukkig nog niet zelf hoeven gebruiken maar ik heb de kennis inmiddels wel doorgegeven aan andere motorrijders zodat zij iig niet voor l*l hoeven te staan. Als je weet hoe is het best te doen en ik kon op met deze methode zelfs de Blackbird van de rijleraar op tillen terwijl ik toch echt niet sterk ben

Overigens kom ik gelukkig nog steeds genoeg behulpzame mensen tegen dus volgens mij valt het wel mee
 
Vandaag, om een uurtje of drie stond ik voor een stoplicht (kersenboogerd) in Hoorn te wachten. Komt er vanaf de andere kant een motorrijder aan rijden, die rechtsaf slaat. Midden op het kruispunt blokkeerd z'n voorwiel en gaat dus onderuit '(

Maar dan komt het, ik sta als 5e of 6e in de rij en niemand stapt uit om te helpen, de man maakt zelfs nog gebaren of iemand em even kan helpen die motor overeind te krijgen. Maar nee, iedereen blijft lekker in z'n auto wachten totdat het stoplicht op groen springt :( . Ik ben dus uitgestapt en heb die man geholpen z'n motor weer op z'n banden te krijgen ff kijke offie het weer deed en toen is die man, na mij bedankt te hebben weggereden. Dit heeft nog geen 5 min. geduurd.

Is het dan te veel gevraagd om even 5 min van je dag in te leveren om een ongelukkige motorrijden te helpen :? . Blijkbaar is dat in Nederland idd teveel gevraagd B| |(


iedereen is met zichzelf bezig , ik merk dat ook op het werk, je nek uit steken om iemand te helpen is er niet meer bij en als je dat doet en dus bij de baas iets bespreekbaar maakt, omdat een andere collega niet naar de baas durft te stappen om hulp te vragen zeggen andere collega´s kijkt loopt er weer 1 te slijmen bij de baas.
Wat krijg je dan het stank voor dank gevoel en nu denken veel mensen aan zichzelf, het is de maatschappij die zo is gaan denken en we doen er allemaal aan mee
 
geloof dat het zelfs in japan een wettelijke eis is dat je alleen op motoren mag rijden die je zelf op kan tillen :)
 
en als je enkel er af ligt valt er einig te tillen en ben je blij dat je van de rechterbaan af kunt kruipen.

vergeet niet
1 de schrikreactie van mensen die zijn soms helemaal van slag en weten niet eens meer waar ze zijn
2 het lijkt soms veel minder ernstig dan het is, totdat blijkt dat mensen een hele zware hersenschudding hebben , omdat ze toch tegen het asfalt zijn gegaan met een giechel of gerbroken of gescheurde ledematen
 
.... mannetjes van 1,60?
Mensen met rugklachten??




trust me...als je pissig bent (en dat ben je dan wel) til je je motor in 1 ruk omhoog zonder extra schade te veroorzaken ik spreek uit ervaring
Zelfs dan lukt het me nog niet -O-



Jongens niet zo zeiken!
Het regende zeker 8-)

Hier DE optiltip(voor je volgende hulpactie en gelijk uitleggen aan de gevallene,ok?)

1 Met je rug naar de gevallen motor gaan staan
2 Het stuur tegen de aanslag trekken met je ene hand
3 steunpunt zoeken aan de achterkant met je andere klavier
4 het hele geval optillen door je benen uit te strekken
5 dit gaat dan zelfs bij een Goldwing veel makkelijker dan gedacht
6 uit ervaring geboren0-)
7 een S van 235 kilo zo opgetild na een highsider(nog knap groggy dus)
8 zonder hulp 8-)
Plaatjes?? :?
 
Mensen met rugklachten??Zelfs dan lukt het me nog niet -O-Plaatjes?? :?
Stap voor stap.
Situatie: motor ligt op linkerzijkant.
-draai het stuur naar rechts zodat het voorwiel omhoog staat.
-plant linkervoet links naast linkerhandvat.
-plant rechtervoet rechts naast linkerhandvat.
-verstrengel je vingers [alsof je gaat bidden].
-zak door je knieen en hou je rug recht.
-plaats je verstrengelde vingers onderlangs om het linkerhandvat.
-kijk recht vooruit, om niet in de verleiding te komen je rug te buigen.
-ga staan door je benen te strekken.
Comprende? Bueno. *O*
 
:?

stap 1, pak me motor vast
stap 2, trek hem omhoog

zo moeilijk is het toch niet?
 
Zelfde meegemaakt maar dan met een ernstig ongeluk van een motorrijder. Crashed voor m`n neus tegen een boom. Niemand die wat doet dan...

Ik heb meteen geholpen maar werd met me neus op de feiten gedrukt dat ik geen fuck weet van ehbo en dergelijke :(
 
Leest iemand hier de Quest toevallig? Stond deze of vorige maand een artikeltje over dit soort situaties in. Het schijnt natuurlijk te zijn om afwachtend te reageren, tenzij je je verbonden voelt met het slachtoffer. Denk bijvoorbeeld aan familie, vrienden, en dus blijkbaar ook 'collega'-motorrijders.
 
Vorige week ook nog zoiets gehad...
Mevrouwtje draait met aanhanger rechtsaf een 80km/h voorangsweg op.
Auto gaat rechtsaf en de aanhanger gaat rechtdoor en komt tot stilstand op de andere weghelft!! Tegenligger kon net optijd remmen !

Ik kom in de verte aan fietsen (jawel !! op de fiets ja :P ) en zie het gebeuren.
Je kan het al raden iedereen blijft in de auto zitten en niemand helpt ff die mevrouw.
2 fietsers voor mij stoppen en gaan zelfs foto's maken met hun mobieltje |( |( |(

Dus toen heb ik die mevrouw maar ff geholpen. :Y
 
ontopic:

dat heeft nix met koekblikkers te maken, maar met de algemene onverschilligheid in de maatschappij.

[Sarcasme modus aan]
....En met die onverschilligheid van 90% van de Nederlandse bevolking komen we vast een heel eind opweg, naar een betere samenleving.. :r :r :r :r :r
[Sarcasme modus uit]



Groetjes...
 
[Sarcasme modus aan]
....En met die onverschilligheid van 90% van de Nederlandse bevolking komen we vast een heel eind opweg, naar een betere samenleving.. :r :r :r :r :r
[Sarcasme modus uit]



Groetjes...
Heeft niks met Nederland te maken, is een menselijk fenomeen.
 
Stap voor stap.
Situatie: motor ligt op linkerzijkant.
-draai het stuur naar rechts zodat het voorwiel omhoog staat.
-plant linkervoet links naast linkerhandvat.
-plant rechtervoet rechts naast linkerhandvat.
-verstrengel je vingers [alsof je gaat bidden].
-zak door je knieen en hou je rug recht.
-plaats je verstrengelde vingers onderlangs om het linkerhandvat.
-kijk recht vooruit, om niet in de verleiding te komen je rug te buigen.
-ga staan door je benen te strekken.
Comprende? Bueno. *O*
Op deze manier moet je de motor nog steeds tillen. Bij de manier zoals Bredebeier die omschrijft, kantel je de motor overeind waarbij je je afzet tegen de ondergrond. Dat kost een hoop minder kracht. Volgens mij is de door Bredebeier omschreven methode ook wat ze aanleren bij cursussen en dergelijke (ondermeer bij de politie).
 
... ik sta als 5e of 6e in de rij en niemand stapt uit om te helpen, de man maakt zelfs nog gebaren of iemand em even kan helpen...

B| |(

Mijn lieve hemel wat hebben wij motorrijders toch vreselijk dikke planken voor onze kop. Zoals ook mister Gonzalez.

Hij kijkt zelf toch ook toe !!!!!! Iedereen kijkt toe todat iemand zich dan maar opofferd om te helpen.


Volgens mij is deze motorrijder gewoon geholpen.
:]
 
Op deze manier moet je de motor nog steeds tillen. Bij de manier zoals Bredebeier die omschrijft, kantel je de motor overeind waarbij je je afzet tegen de ondergrond. Dat kost een hoop minder kracht. Volgens mij is de door Bredebeier omschreven methode ook wat ze aanleren bij cursussen en dergelijke (ondermeer bij de politie).

wie o wie weet dat filmpje te vinden van die (duitse) mevrouw die een bmw optilt? :) die doet het op precies die manier
 
De tiltechniek die ik beschrijf werkt altijd, die andere tiltechniek kost minder moeite maar is niet overal toepasbaar. Tenzij je graag in een halve meter modder gaat zitten?
 
Dit is dus de reden waarom mijn toenmalige rijleraar iedere leerling leert zn motor op te tillen; Volgens hem zijn er niet veel mensen bereidt om te helpen en zeker niet als het een vrouw is; ff kijken of dat grietje dr motor zelf overeind kan krijgen :(

Goede actie van de instructeur! Ik heb de technieken pas geleerd bij de VRO1 training, het omhoog lopen van de motor etc, had ik liever bij mn rijles al gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan