Energica

Ik vond ze in het echt niet zo mooi.
Wat losse stekkertjes achter de koplamp, en het zadel ziet er heel goedkoop uit.
Maar dat kan persoonlijk zijn.
Dan ga ik maar voor iets van topklasse. ;)

Al zijn de Brembo klauwen op de Energica ook mega groot en grof.
Ik heb zelf Stylema's op mijn motor.
Toch wat verfijnder spul. Verwend nest hier denk ik. :)
Ja,..
 
Ik ga het niet doen. Deze esseesse9 special is me toch te duur. En ik zou dan betalen voor iets wat ik niet echt nodig heb. Ik wacht op een wat meer ingereden model. Desnoods ouder, dat maakt me niet zoveel uit.
Nog even geduld dus.

Idealiter heb ik denk ik een blauwe esseesse9 uit 2018 met mee dan 20.000km op de teller. Dat zou wel binnen budget passen vermoed ik.
Je moet een kaart kiezen die de snelladers pakt. Neem aan dat je die onderweg pakt en vaak thuis in het stopcontact laad.

Ik heb zelf meerdere passen, met bv charcemap kan je ook bij een andere laadpunten terecht. Verder let op de prijs, shell (New Motion) is bv een stuk goedkoper dan Vast-net.
Ook heeft Marcel een druppel met account beschikbaar voor laden bij diverse punten.
Vraag hem anders ook even om advies.
Ja, snelladers heb je wel echt nodig zie ik. Ik had in mijn hoofd dat als ik en rondritje wilde maken dat ik gewoon lekker in een dorpje een paal uit kon kiezen. Maar heb nu geleerd dat de Energica's op AC maar maximaal op 13A oftewel 3kW willen laden. Thuis is dat voldoende, daar heb ik de tijd. Maar tijdens een rondrit, zou ik na een drankje graag weer verder willen op een bijna volle motor. Dat plaatje past dus helaas niet bij de Energica.
 
Begrijpelijk dat je nog even nadenkt. het 1 fase AC laden gaat langzaam inderdaad. Ik doe het wel als we met een groep gaan lunchen, dan kun je nog eens 3kWh binnenhalen. DC laadplekken zijn minder charmant, maar nog steeds sterk opkomend. Voor de volle 12kW AC laden is wel een 3fase 32A laadkabel nodig en een 22kW laadpaal.
 
Ik ga het niet doen. Deze esseesse9 special is me toch te duur. En ik zou dan betalen voor iets wat ik niet echt nodig heb. Ik wacht op een wat meer ingereden model. Desnoods ouder, dat maakt me niet zoveel uit.
Nog even geduld dus.

Idealiter heb ik denk ik een blauwe esseesse9 uit 2018 met mee dan 20.000km op de teller. Dat zou wel binnen budget passen vermoed ik.

Ja, snelladers heb je wel echt nodig zie ik. Ik had in mijn hoofd dat als ik en rondritje wilde maken dat ik gewoon lekker in een dorpje een paal uit kon kiezen. Maar heb nu geleerd dat de Energica's op AC maar maximaal op 13A oftewel 3kW willen laden. Thuis is dat voldoende, daar heb ik de tijd. Maar tijdens een rondrit, zou ik na een drankje graag weer verder willen op een bijna volle motor. Dat plaatje past dus helaas niet bij de Energica.
Ik zit er ook al lang over te dubben. Als je ziet dat de afschrijving schrikbarend is dan is wachten inderdaad wel de moeite, vooral bij een motorfiets omdat daar toch niet idioot veel mee wordt gereden. En weinig keus, nog steeds, het wil niet opschieten.
 
Begrijpelijk dat je nog even nadenkt. het 1 fase AC laden gaat langzaam inderdaad. Ik doe het wel als we met een groep gaan lunchen, dan kun je nog eens 3kWh binnenhalen. DC laadplekken zijn minder charmant, maar nog steeds sterk opkomend. Voor de volle 12kW AC laden is wel een 3fase 32A laadkabel nodig en een 22kW laadpaal.
Sorry?
Je kunt de energicas wel met 12 kw AC laden?
 
Ik zit er ook al lang over te dubben. Als je ziet dat de afschrijving schrikbarend is dan is wachten inderdaad wel de moeite, vooral bij een motorfiets omdat daar toch niet idioot veel mee wordt gereden. En weinig keus, nog steeds, het wil niet opschieten.
Het was echt een goed aanbod. Dat zeker. Het gaat om de 2018 Essseesse 9 special die als demo is gebruikt. Maar 7000km en wel de opties van het 2019 model. Hij ging wel de ohlins vervangen door standaard vering. Maar de prijs was gewoon erg goed. Maar toch teveel voor mij

Dus als iemand wel de special wil. Sla je slag.

 
Het was echt een goed aanbod. Dat zeker. Het gaat om de 2018 Essseesse 9 special die als demo is gebruikt. Maar 7000km en wel de opties van het 2019 model. Hij ging wel de ohlins vervangen door standaard vering. Maar de prijs was gewoon erg goed. Maar toch teveel voor mij

Dus als iemand wel de special wil. Sla je slag.

Dat model vind ik niet zo mooi om te zien, zeker niet in die kleuren.
 
Sorry?
Je kunt de energicas wel met 12 kw AC laden?
Energica's niet, de Zero laadt AC tot 12kW afhankelijk van de uitvoering ;), maar ik wilde even noemen dat 'snel' AC laden ook tegen een prijs komt.

Ik zit er ook al lang over te dubben. Als je ziet dat de afschrijving schrikbarend is dan is wachten inderdaad wel de moeite, vooral bij een motorfiets omdat daar toch niet idioot veel mee wordt gereden. En weinig keus, nog steeds, het wil niet opschieten.
Als je ziet dat Electric Motorcycles een '18 Eva aanbiedt voor 12,9k, dan is daar fors op afgeschreven inderdaad. Aan de andere kant, 2018 C-Evolutions staan te koop voor hetzelfde geld, hoeveel moet die Eva dan nog afschrijven?
 
Energica's niet, de Zero laadt AC tot 12kW afhankelijk van de uitvoering ;), maar ik wilde even noemen dat 'snel' AC laden ook tegen een prijs komt.


Als je ziet dat Electric Motorcycles een '18 Eva aanbiedt voor 12,9k, dan is daar fors op afgeschreven inderdaad. Aan de andere kant, 2018 C-Evolutions staan te koop voor hetzelfde geld, hoeveel moet die Eva dan nog afschrijven?
Ik zeg niet dat die motor nog meer moet afschrijven, ik krijg de volle afschrijving als ik een heel recente koop die meer batterij heeft en dus meer range. Ik wil niet laden op een woon werktraject van 45 heen en 45km terug. Ik heb even gegoogled, je vergelijkt een Italiaanse motor met een elektrische BMW scooter, waar zie je me voor aan,..
 
Ik ga het niet doen. Deze esseesse9 special is me toch te duur. En ik zou dan betalen voor iets wat ik niet echt nodig heb. Ik wacht op een wat meer ingereden model. Desnoods ouder, dat maakt me niet zoveel uit.
Nog even geduld dus.

Idealiter heb ik denk ik een blauwe esseesse9 uit 2018 met mee dan 20.000km op de teller. Dat zou wel binnen budget passen vermoed ik.
M'n leasecontract van mijn 2019 model (net over de 30k) loopt eind April af. Ik ben er nog niet over uit of ik ga verlengen, of toch voor een nieuwe ga. In het laatste geval zou dat wellicht interessant voor jou kunnen zijn.
 
M'n leasecontract van mijn 2019 model (net over de 30k) loopt eind April af. Ik ben er nog niet over uit of ik ga verlengen, of toch voor een nieuwe ga. In het laatste geval zou dat wellicht interessant voor jou kunnen zijn.
Prima, hou me op de hoogte ;)

Zo te zien is het precies het model dat ik zou willen. Blauw, met handkappen, wat koffers en een ruitje. Aardig compleet.
 
Tussen de 140 en 230 km heen terug (70 - 115 km enkel), ook in de winter, allemaal autostrade 120..
 
Wow, dat is ook echt veel. Jij liever dan ik.
En ze zijn er. De plus modellen van Energica hebben een flink grotere accu. Daarmee moet een enkele reis zeker lukken. Dat zou met de kleinere accu's een groot deel van het jaar nu al kunnen.
 
Is op de motor 40 minuutjes rijden voor de korte afstand, iets meer dan een uur voor de lange. Ik moet een dubbele reis kunnen doen, aan sluizencomplexen en op werven kan ik niet op een lader rekenen helaas...
 
Is op de motor 40 minuutjes rijden voor de korte afstand, iets meer dan een uur voor de lange. Ik moet een dubbele reis kunnen doen, aan sluizencomplexen en op werven kan ik niet op een lader rekenen helaas...
Je hebt niet een echte "lader" nodig. Een stopcontact is voldoende.....
 
Ook dat is niet evident op dit soort plekken..

brug_19.jpg

viaduct.jpg
 
Voor mij ongeveer hetzelfde; woon-werkverkeer van 80km per rit waarvan +/-65km puur autostrade.. Daarbij of het makkelijk kan of niet, ik wil niet afhankelijk zijn van laadmogelijkheden op m’n werk. Ik verwacht dat m’n moto capabel is me tenminste 1x van- en naar het werk te brengen. Een echte autonomie van 200km aan 120km/u is dus een strikt minimum vereiste. Maar dat is niet alles, zelfs indien Energica zulke tourmoto binnen de 4 jaar uitbrengt zal hij toch nog véél beter moeten zijn dan een Kawasaki.
 
Voor mij ongeveer hetzelfde; woon-werkverkeer van 80km per rit waarvan +/-65km puur autostrade.. Daarbij of het makkelijk kan of niet, ik wil niet afhankelijk zijn van laadmogelijkheden op m’n werk. Ik verwacht dat m’n moto capabel is me tenminste 1x van- en naar het werk te brengen. Een echte autonomie van 200km aan 120km/u is dus een strikt minimum vereiste. Maar dat is niet alles, zelfs indien Energica zulke tourmoto binnen de 4 jaar uitbrengt zal hij toch nog véél beter moeten zijn dan een Kawasaki.
Je weet dat Kawasaki de kwalitatief "slechtste"Japanner is? Op een Energica is voor een kapitaal aan goodies gemonteerd, zit kwalitatief op een heel ander plan dan eender welke Kawasaki dan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan