Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Yep, dat was dezelfde. Vroeger heette die zaak in Ommen Salland Motors. Is toen ingelijfd en later, omdat ze te dicht bij Safe Staphorst zaten, zijn ze verplaatst naar Hengelo.
 
Zucht... oude tijden. Sinds dat we alles online kunnen kopen, is de noodzaak voor een motorzaak voor velen wel minder geworden. Je kunt alles krijgen wat je zoekt en nog goedkoper ook. Maar vond het altijd wel een mooi doel voor een ritje in de buurt. Gezellig en lachen met bepaalde figuren die altijd wel aandacht wilden. En kregen :)
 
Ik ken alleen Safe Zoetermeer uit het begin van deze eeuw. Paar keer naar tweedehands motoren gekeken, maar vond die er erg onverzorgd uit zien (als in, nog geen beurt gehad) met een veel te hoge vraagprijs.
Jou ervaring klopt helemaal mijn ingeruilde motor heeft daar een tijd gestaan met de dode vliegen nog achter de ruit, niks aan gedaan maar zo neergezet.
Diis wel op het moment dat de zaak bijna teneinde liep, voorheen was het een goede zaak.
 
Ik weet niet of zelfde bedrijf/ keten?
Was hier ook in Veenendaal een motorzaak Safe.
Daar ging ook ineens de stekker uit.......................


Heb daar in '97 mijn VFR gekocht. Na aanschaf gemerkt dat ze een "andere kijk" op feiten hadden......
OK, dat is hun recht, maar mijn centen gingen vanaf dat moment ergens anders heen.
 
Moest weer even aan dit topic denken bij het vinden van dit bonnetje in een oud WPH:

IMG_4582.jpeg


Of Safe was erg duur met onderdelen, of bougies zijn goedkoper geworden. Niet gek na 25 jaar:
IMG_1250.jpeg
 
Was wel een guldentijd he 😉
Maar niet alles is echt veel duurder geworden
 
Was wel een guldentijd he 😉
Maar niet alles is echt veel duurder geworden
Zelfs omgerekend naar euro’s zijn ze verbazend weinig duurder geworden.

Toen ik mijn eerste motor wilde kopen, kocht ik alle motorbladen, zocht in de kleine advertenties, en ging in het weekend alle motorzaken en handelaren af om te kijken.
Dat waren nog eens tijden.
Ja het had wel wat. Heb uit pure nostalgie pas weer een abo op Moto ‘73 genomen, na een paar digitale versies gezien te hebben.
 
En toch was het wel mooi om rond te neuzen vond ik. Safe Staphorst had een mooie Ducati hoek, prachtig om de nieuwe modelle te bekijken!
Andre Hebben. Dat was een goede zaak. Nieuwe Suzuki gekocht daar en meerdere crossers
 
Voor koopjes bij Safe moest je op de jaarmarkt zijn, dat was een begrip in de regio Rotterdam.
Mesen sliepen daar voor de deur, en ook werd er wel geknokt om een aanbieding.
Bekijk bijlage 1977497
Op de jaarmarkt was ik destijds altijd te vinden. Zelfs mijn eerste leren motorjas er gekocht, voor echt weinig! Ik heb die jas trouwens nu nog, al draag ik hem natuurlijk nooit meer. En zaterdags was ik, samen met wat maten ook veel. De tijd vliegt, is alweer zolang geleden.
 
Vaak geweest, ook nog bij die Harley zaak.
Herinner me dat er 1 x per jaar een evenement was met een markt, aanbiedingen etc.
Was 2e kerstdag ook in Apeldoorn.
Klopt. Motor Store Harley zat op de bovenste verdieping. Destijds liep dat goed. Later ging een deel van t personeel van de Harley store mee naar Arnhem. Harley World. Joekel van een winkel Maar na aantal jaren ook gestopt. Zij hadden dacht ik zelfs nog een optreden van Massada met open dag.
 
Klopt. Motor Store Harley zat op de bovenste verdieping. Destijds liep dat goed. Later ging een deel van t personeel van de Harley store mee naar Arnhem. Harley World. Joekel van een winkel Maar na aantal jaren ook gestopt. Zij hadden dacht ik zelfs nog een optreden van Massada met open dag.
Ook bij Safe Rotterdam zat een tijdje een Harley-store, er vlak naast op het terrein, ertussenin was nog wel de plek waar vroeger iedereen z'n motor parkeerde, met zitgelegenheid.
Later hebben ze nog een doorstart geprobeerd, wat verder achterop het industrieterrein, maar dat duurde niet lang. Toen was het echt schluss.
 
Terug
Bovenaan Onderaan