erg warm worden CBR 600 RR

Hallooo

Even reactie van mezelf..
Vandaag heb ik de radiateur er op gezet, gister en vandaag even bezig geweest, 1 en ander moest natuurlijk aangepast worden, maar hij zit!!! :) En zonder de kuip of ander dingen te verzagen.
Ik moest wel ophangbeugeltjes verplaatsen bovenop,(lassen) 1 pijpje dichtmaken rechts(lassen), extra aansluiting maken op de linkerkant v.d. radiateur, gedaan d.m.v. t-stukje, gemaakt van messing, (uit de C.V. handel) omdat een slang en de Temp.voeler, op 1 aansluiting v.d. radiateur moest passen.
Ook nog steuntjes gemaakt aan de onderkant van radiateur naar het motorblok, van aluminium pijp. (gamma)


Ben even op de testbank geweest, flink belast, achter elkaar, en de temp kwam niet hoger als 77C!!!!
Dus voor mij is de missie gelukt!! veeel koeler :} !!!
P.S. Wel had ik een thermostaat erin van 72C, dus mocht de temp alsnog oplopen kan die er nog uit, maar voor nu perfect dus.
Zal deze week proberen fototje te maken van al de veranderingen.

Dit was Schuimpie, info voor betere koeling, mail maar.


Waar heb je die thermostaat gekocht? zoek er ook nog 1.
 
Hahaha, klopt dit is ook geen 600, maar een blade 2001, die ook te warm worden, niet zo heet als de bewuste 600 maar wel te heet.. (laatste x assen 104C, uitloopronde)

Het thermostaat die er nu in zit is een (sorry) kawa thermostaat 72C , art nummer dat op het doosje staat is 49054-1055, weet echt niet waar deze uit komt, maar misschien heeft iemand er iets aan.
Thermostaat is iets anders als orgineel, zit namelijk een klepje minder op aan de onderzijde, de bovenkant is hetzelfde als van honda, dus past in het thermostaathuis.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb een sc44 blade (2001) werd 104C laatste ZAC dag Assen, ga er een radiateur op zetten van een ZX-6 van 2001, zelfde als ZX-9 van 99/00 trouwens, deze is bijna 7cm hoger als de orgineele, dit moet wel genoeg zijn, ook zet ik er een 71C thermostaat in i.p.v. 84C.
Hoop dat dit voor mij genoeg is, denk zelf van wel.


Ik twijfelde even, maar ik had al eerder geschreven dat het om deze motor ging in mijn geval. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan