Ergernis: 3 vragen aan motorrijders met koffers

Hahaha, lollig, dream on :z :+

full
 
En waar worden de motorrijders met 1 zijkoffer geplaatst in deze discussie?
Zag je regelmatig in de jaren '90 met motorrijders op BMW K-series. (in de tijd dat menig motorbladredacteur het woord "zijwindgevoeligheid" bezigde in hun testoordeel om nog professioneel over te komen).
Rechts 1 koffer, links een lege plek boven de uitlaat. Nooit begrepen waarom :N
 
Ik heb ook koffers, en rij er tegenwoordig met gemak mee door de file.

Daarbij ben ik geen snelheidsduivel, maar dat zou ik zonder koffers ook niet zijn. Ik probeer het snelheidsverschil beperkt te houden, en laat daarbij altijd motorrijders die achter me rijden de kans om in te halen.
 
En waar worden de motorrijders met 1 zijkoffer geplaatst in deze discussie?
Zag je regelmatig in de jaren '90 met motorrijders op BMW K-series. (in de tijd dat menig motorbladredacteur het woord "zijwindgevoeligheid" bezigde in hun testoordeel om nog professioneel over te komen).
Rechts 1 koffer, links een lege plek boven de uitlaat. Nooit begrepen waarom :N

omdat ze aan 1 kant al een keer een vrachtwagen hadden geramd en met name die BMWkoffers een fortuin kosten :?
 
[afbeelding]

Heb al met heel veel motoren met en zonder koffers gereden. Als je kunt motorrijden en je ogen gebruikt kun je echt bijna overal door. Heb regelmatig achter van die zogenaamd slanke (kofferloze) motoren gereden en me kapot geergerd aan het tempo. Lieten ze mij er eindelijk langs, gingen ze lekker achter me aan. Zo van, als die vrachtwagen er door kan, moet het mij ook lukken.

Dat ben ik.
ik weet dat ik makkelijker achter een "vrachtmotor" aanrijd, dus van mij mag je er langs. IJsbreker, sneeuwschuif, mijnenveger,...
Dank!

Maar sommige collega rijders gaan wel met heel veel delta-V door de file.
Dan haak ik weer af.
 
Laatst bewerkt:
als je gewoon zorgt dat je koffers zo breed zijn als je stuur, kun je overal nog net zo goed doorheen.. Ik snap het probleem niet niet zo..

Denk dat sommige mensen met koffers zich iets minder druk moeten maken, minder bang moeten zijn om autos te raken. Vaak gaan je koffers toch onder autospiegels door dus heb je minder ruimte nodig dan je denkt, zelfs met koffers.

maar van die idioten die met 80 km/h door stilstaande files racen en vervolgens achter mij blijven steken.. daar heb ik geen medeleven voor en die kunnen revven wat ze willen, maar ik blijf lekker op mijn eigen tempo tussen de autos doorkachelen
 
Mee eens Willemvu! Al laat ik anderen er lekker langs als ze dat willen.

Met of zonder koffers maakt eigenlijk niets uit. Het grootste verschil zit meer in de wielbasis van de motor, met een kleine 500cc fiets is het gewoon wat makkelijker navigeren omdat je wat lichter stuurt. Maar mijn XJ900f slagschip met koffers en Vetter kuip navigeert ook prima door de file zolang je goed oplet en niet te snel wilt.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er koffers opzitten die bij de motor horen, maar de afstand tussen beide spiegels is groter dan die van de koffers.
Probeer me maar eens bij te houden _O- _O-
 
100% mee eens Willemvu!

Met of zonder koffers maakt eigenlijk niets uit. Het grootste verschil zit meer in de wielbasis van de motor, met een kleine 500cc fiets is het gewoon wat makkelijker navigeren omdat je wat lichter stuurt. Maar mijn XJ900f slagschip met koffers en Vetter kuip navigeert ook prima door de file zolang je goed oplet en niet te snel wilt.

pfff, alle obesitas gevallen hier steunen elkaar, nee hoor, je bent niet dik :j
 
maar van die idioten die met 80 km/h door stilstaande files racen en vervolgens achter mij blijven steken.. daar heb ik geen medeleven voor en die kunnen revven wat ze willen, maar ik blijf lekker op mijn eigen tempo tussen de autos doorkachelen

je zou het niet denken van motorrijders maar het vingertje icm eigen rechter spelen is ook op 2 wielen doorgedrongen zie ik.. ;( pak toch gewoon ff de ruimte en laat ze erlangs ipv als een rijdende gieter in de weg te rijden.. wat denk je daar mee te bereiken?? Veiliger wordt het er zowieso niet op door andere weggebruikers bewust dwars te zitten... -O-
 
Maak je inderdaad geen vrienden mee, en creeer je alleen maar de kans op een bruuske inhaalpoging die jezelf in gevaar brengt. Lekker laten inhalen. Eigen verantwoordelijkheid.

Ik rij altijd relaxed door de file heen, ik wil mezelf veel reactieruimte geven, maar iemand anders er sneller doorheen wil ga ik ze niet ophouden.
 
Laatst bewerkt:
je zou het niet denken van motorrijders maar het vingertje icm eigen rechter spelen is ook op 2 wielen doorgedrongen zie ik.. ;( pak toch gewoon ff de ruimte en laat ze erlangs ipv als een rijdende gieter in de weg te rijden.. wat denk je daar mee te bereiken?? Veiliger wordt het er zowieso niet op door andere weggebruikers bewust dwars te zitten... -O-

Het komt best nog wel eens voor dat ik in de file achter een andere motor zit - niet zozeer omdat ik zo snel rij, wel omdat ik beter inschat (lees: meer risico neem) dan de persoon voor me.

Laatst nog, toen reed ik rustig 30 km/u door de file. De persoon voor me liep al snel op me uit, tot er een auto iets meer naar het midden toe stond dan de andere. Vol in de ankers, voeten uit en wachten ... wachten ... File gaat weer rijden, auto gaat iets opzij en weer ben ik hem vrij snel kwijt tot 13 seconden later. Daar staan we weer, voetjes aan de grond en wachten. Toen ben ik toch maar wat gaan gassen en toen de auto uit de wacht was liet de motorrijder me er langs, om vervolgens achter me aan te plakken tot de eerste auto die wat meer naar het midden stond dan de rest, toen was ik hem kwijt want ik glipte er tussen en hij bleef weer staan.

Overigens superirritant dat bij Hoevelaken de A28 een supersmalle rechterrijstrook heeft. Altijd lachen - als het door op een zomerse dag file is dan zit je gegarandeerd achter een treintje met motoren die op elkaar zitten te wachten. Vooraan rijdt dan onveranderlijk een BMW met koffers.
 
je zou het niet denken van motorrijders maar het vingertje icm eigen rechter spelen is ook op 2 wielen doorgedrongen zie ik.. ;( pak toch gewoon ff de ruimte en laat ze erlangs ipv als een rijdende gieter in de weg te rijden.. wat denk je daar mee te bereiken?? Veiliger wordt het er zowieso niet op door andere weggebruikers bewust dwars te zitten... -O-

Ik rij wel door hoor, en ik heb het hier over idioten die levensmoe zijn :W

als ze echt gaan zitten duwen laat ik ze er trouwens wel langs hoor, puur voor mijn eigen veiligheid
 
als je gewoon zorgt dat je koffers zo breed zijn als je stuur, kun je overal nog net zo goed doorheen.. Ik snap het probleem niet niet zo..

Denk dat sommige mensen met koffers zich iets minder druk moeten maken, minder bang moeten zijn om autos te raken. Vaak gaan je koffers toch onder autospiegels door dus heb je minder ruimte nodig dan je denkt, zelfs met koffers.

maar van die idioten die met 80 km/h door stilstaande files racen en vervolgens achter mij blijven steken.. daar heb ik geen medeleven voor en die kunnen revven wat ze willen, maar ik blijf lekker op mijn eigen tempo tussen de autos doorkachelen

Die laatste laat ik juist wel voorbij.
Dan heb je een 'vooraankondiging' in de file!
De eerste motorrijder heeft dan alvast het spits afgebeten waardoor de gaspedaalartiesten weer weten dat er ook nog wat tussen de file kan rijden.
 
Ja, ja, we zijn weer in Nederland. Alleen maar problemen zien ipv oplossingen Je zou bijna gaan denken hoeveel mensen bij de geboorte van een kind zeggen: "En nu kan het alleen nog maar maar doodgaan?" :N
 
Hoog droeftoetergehalte hier.
Spiegeltje trappen en zo.
Man man...
Je kunt ook nog in de file achter een auto blijven wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan