Ergernis: 3 vragen aan motorrijders met koffers

Ja, ja, we zijn weer in Nederland. Alleen maar problemen zien ipv oplossingen Je zou bijna gaan denken hoeveel mensen bij de geboorte van een kind zeggen: "En nu kan het alleen nog maar maar doodgaan?" :N

iets met geboortezonde en calvinisme en veel regen enzo... _O- moest wel even grinniken dus ik ben nog niet besmet gelukkig *D
 
Hoog droeftoetergehalte hier.
Spiegeltje trappen en zo.
Man man...
Je kunt ook nog in de file achter een auto blijven wachten.

even gemist waar we hier aan het spiegeltjes aan het trappen zijn???

welke motorrijder achter een auto in de file gaat staan heb ik in dit topic ook gemist.

trouwens dat man....man ook gemist, ik vat het even samen voor je.


het gaat hier om kofferrijders die denken dat ze breder zijn dan dat ze werkelijk zijn.
dat deze rijders dus extra voorzichtigheid in acht nemen bij een passage van 2 auto's die naast elkaar rijden.
dat in de file nu heel veel auto's naast elkaar rijden, levert dit voor de niet kofferrijders wat irritatie op omdat ze met de fiets sneller waren geweest.

discussie aftakking 1; niet lezen en wat schrijven.
discussie aftakking 2; ik ga hard genoeg, de rest zoekt het maar uit.
 
Klopt, beetje de kat op het spek.. Echter rijdt er toevallig wel 1 GS op het ww traject dat ik rij die werkelijk de hele 'ik ga de wereld rond' uitrusting op zijn bike heeft zitten. Doet niet onder voor de bijgevoegde plaatjes, en daar zit ik dus ook vaak achter

3) Wie weet moraalridder die (ongeacht koffers of niet) vind dat je niet harder dan de voorgeschreven 10km tussen de file door mag crossen ;)
 
1) ik rij altijd met mijn koffers omdat ik te lui ben om ze eraf te halen, dr zit toch niks in, af en toe een laptop of een regenpak.
2) als er een motorrijder sneller wil dan ik, fijn zo, dan krijg je de ruimte van me. Want ik heb geen zin in stress voordat ik met mn werk begin, en ook niet als ik naar huis wil.
3) als ik in de file rij, dan sein ik met mn grootlicht en soms met de claxon en dan maken de meeste automobilisten plaats en kan ik lekker erdoor met mn koffers en al.
4) de meeste snellere motoren die ik laat inhalen durven vervolgens de automobilisten niet te signaleren, en daarom blijf ik er dan maar doelloos achter hangen terwijl ik er zelf veel sneller doorheen gefietst zou zijn ...

Ach boeie ... no stress 8-)
 
Ach,

Ik zal waarschijnlijk geen file kunnen rijden.
Ik heb wel de spiegels van de K75 met staalkabeltjes vastgezet, af en toe is er weer zo'n koekblik wat de weg moet en zal blokkeren. Ik werd een beetje zout van steeds weer stoppen en de spiegel oprapen.
Normaal gesproken laat ik de (standaard BMW)-zijkoffers thuis. Ze krassen regelmatig langs allerlei stukken blik en vandaag of morgen sta ik in die file allerlei onzinnige formuliertjes in te vullen. Dat is toch echt wel het allerlaatste waar ik zin in heb, vertraging en extra kosten oplopen omdat er een lelijke blikken leasedoos een krasje heeft opgelopen.

Ik merk ook dat de motor-rijervaring erg meespeelt. Toen ik begon met woon-werk rijden, deed ik dat met een smalle Suzuki Savage. Dat ding was erg smal en had relatief hoog staande spiegels maar toch remde ik met regelmaat af omdat ik er niet zeker van was dat het motortje er tussendoor pastte. Nu rij ik met de motor vrijwel continu 50 km/uur tussen de rijen door en slechts een enkeling zet het blik zo dom neer dat ik er niet tussendoor kan.
Ik rij wel met de GS500 makkelijker tussen het blik door dan met de K75. Ik ervaar zelf dat dat vooral komt doordat de GS500 smaller is en de spiegels van de K75 op dezelfde hoogte zitten als de spiegels van busjes.

Toch is het "opjagen" van onervaren, heftig bekofferde motorrijders niet verstandig. Je zal er maar een een ongeluk bezorgen omdat het gevaarte er net niet tussendoor kan. Als je pech hebt, zit je met brommer en al bovenop al het verfrommelde staal en plastic en sommige delen zijn heel erg heet.
Wat niet wegneemt dat de minder ervaren file-ridder best wel eventjes tussen het trage blik kan wachten, het trage laveren van een onervaren bestuurder kan ernstig veel irritatie geven.
 
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.

1) ik heb jaren geleden op een zaterdag na een van de weinige poetsbeurten naar mijn FJR staan kijken. Zal ik de zijkoffers, waar ik toen niks in had zitten, thuis laten of niet. Overweging was gestart omdat ik iedere dag over de toen nog smalle A2 van Utrecht naar Den Bosch moest en elke dag door de file moest....
Besloot toen dat ik er later nog eens over na zou denken, want eraf halen betekent in de schuur leggen met veel meer risico op beschadigen.
De daarop volgende maandagmiddag naar huis was ik blij met de koffers. Automobilist was bij 130 km/h in slaap gevallen en reed rechtdoor op snelweg in flauwe bocht. Tegen mij aan dus. Motor deed raar, ik kijk naar beneden en zie zijn motorkap onder mijn elleboog voorbij komen. Heb motor weggetrokken en extra gas gegeven en zo het spul overeind gehouden.
Had ik zonder koffers gereden, dan was mijn been bekneld geraakt en ik ben niet zeker dat ik het dan wel gered zou hebben.

Kortom: grote bumpers.

Inmiddels zit er wel meer in de zijkoffers dan toen.

Verder is de FJR breder met de spiegels dan de koffers. Dus als de voorkant past, volgt de achterkant heus wel.

En ik ben heel veel in de randstad onderweg. Wat wel scheelt is dat ik dubbel xenon lampen heb. Wordt daardoor echt wel gezien, maar soms zijn er koekblikkers die bewust afsluiten...
Motoren achter mj komt maar heel zelden voor.
 
dan zitten je spiegels op de verkeerde hoogte :+ geef af en toe de motor een slinger om mijn stuur erover of onderdoor te tikken })

Bij mij is het stuur minder breed dan de motor met uitgeklapte spiegels. Heeft dus niets met spiegel hoogte te maken. Meer met de ruimte van 40 cm tussen de stadsbus en de stoeprand.
 
1. Rugzak met laptop. Boterhammen, schoenen, ehbo en pech onderweg kit.

2. Als mijn stuur past, passen mijn koffers ook. En als ik besluit dat het niet past hou je met een smallere motor ook maar enkele cm'rs over. Dan ben ik van mening dat je een eikel bent om het dan toch te proberen. Tenzij je een 100cc scooter rijdt natuurlijk.

3. F#ck.... Je stelt teveel vragen om zonder terug te kijken in 1 post te beantwoorden. Adem in, adem uit. Get a live en ga je druk maken over zaken die er wel toe doen :Y
Er bestaan gedrags regels over door de file rijden. 1 daarvan gaat over met welk snelheidsverschil dat mag gebeuren. Hou je daar netjes aan en verpest het niet voor de rest.
 
1. Rugzak met laptop. Boterhammen, schoenen, ehbo en pech onderweg kit.

2. Als mijn stuur past, passen mijn koffers ook. En als ik besluit dat het niet past hou je met een smallere motor ook maar enkele cm'rs over. Dan ben ik van mening dat je een eikel bent om het dan toch te proberen. Tenzij je een 100cc scooter rijdt natuurlijk.

3. F#ck.... Je stelt teveel vragen om zonder terug te kijken in 1 post te beantwoorden. Adem in, adem uit. Get a live en ga je druk maken over zaken die er wel toe doen :Y
Er bestaan gedrags regels over door de file rijden. 1 daarvan gaat over met welk snelheidsverschil dat mag gebeuren. Hou je daar netjes aan en verpest het niet voor de rest.

pffffffffff
 
MF'ers
90% van mijn forensen vindt plaats in en rond de randstad, ik rijd dus zeer veel in de file.

Persoonlijk heb ik mijn laatste woon-werk motor er oa op uitgezocht dat deze zo smal mogelijk is. Daarna zelfs nog smallere spiegels gemonteerd.

Nu rij ik regelmatig achter (dezelfde) motoren met volledige koffersets in de file, wat dus bepaald niet soepel gaat. Mijn vragen aan deze rijders:

1) Waarom heb je alle koffers, zij en topkoffers, nog op je motor zitten? Wat neem je in godsnaam allemaal mee dat je zoveel bagageruimte nodig hebt?

2) Vind je het zelf niet irritant dat je tijdens filerijden ongeveer elke tiende auto weer bijna stilstaat omdat je rekening moet houden met die (enorme) breedte van je motor?

3) Waarom laat je zo vaak die smallere motor achter je niet even erlangs? Helemaal omdat die persoon dan voor jou rijdend automobilisten kenbaar maakt dat er ook motoren langs kunnen komen?

Ik ben benieuwd... ik baal er persoonlijk weleens van als ik 6 kilometer lang moet optrekken en remmen omdat er een hele brede motor voor mij zit.
Er ff omheen is soms te aso en gevaarlijk omdat auto's extra uit moeten wijken voor die brede motor en zodoende de ruimte rechts van die auto's (ineens) nog smaller kan worden.

1. zijn geïntegreerd
2. ligt aan de automobilisten
3. alsof ik het veilig acht om in mijn spiegels te kijken met al die onberekenbare auto's voor en naast me... Overigens laat ik motorrijders met meer haast altijd voor als de situatie dat toelaat.

Honda Deauville, te vinden rond Amsterdam :W
 
Zelfs deze beginner vindt af en toe wel een momentje om te spiegelen. Is me ook geleerd, altijd af en toe spiegelen zodat je alvast weet wie je in je nek hebt als je een keer hard moet remmen ;-)
 
als je tijdens het filerijden geen tijd kunt vinden om te spiegelen, moet je misschien maar stoppen met filerijden :P

Als je ver genoeg vooruit kijkt en het gedrag van auto's een beeetje weet te voorspellen, kun je heus wel een halve seconde in die spiegels turen of er niet toevallig een snellere motorrijder achter je zit :')


al zullen er ongetwijfeld "langzame" filerijders zijn die de snellere er niet langs laten om zo het imago van de motorrijder te beschermen :') Want stel je voor dat er zich iemand niet keurig netjes aan de gedragscode houdt en iets harder dan 10 km/h snelheidsverschil zijn weg wilt vervolgen.
 
Ik rij alleen met topkoffer.
Op de "te antwoorden" vragen:
1) niets, ik gebruik het als opslag voor m'n helm en andere kleine prullaria die niet nat mag worden.
2) neen, want ik heb een topkoffer en die steekt niet uit.
3) omdat ik eerst in de rij ben }) Nee, als iemand die sneller is er langs wil dan mag hij/zij hoor O-)
 
als je tijdens het filerijden geen tijd kunt vinden om te spiegelen, moet je misschien maar stoppen met filerijden :P

Als je ver genoeg vooruit kijkt en het gedrag van auto's een beeetje weet te voorspellen, kun je heus wel een halve seconde in die spiegels turen of er niet toevallig een snellere motorrijder achter je zit :')


al zullen er ongetwijfeld "langzame" filerijders zijn die de snellere er niet langs laten om zo het imago van de motorrijder te beschermen :') Want stel je voor dat er zich iemand niet keurig netjes aan de gedragscode houdt en iets harder dan 10 km/h snelheidsverschil zijn weg wilt vervolgen.

Stoppen met filerijden is inderdaad een goed idee, maar helaas een utopie als je in de randstad werkt.

Mijn prioriteit ligt toch echt voor en naast me, aangezien daar het meeste gevaar dreigt.
Bij voldoende ruimte heb ik inderdaad tijd om te spiegelen en laat ik andere motorrijders gerust voor. Maar goed, dat had je ook uit mijn vorige reactie kunnen halen ;)
 
Laatst bewerkt:
even gemist waar we hier aan het spiegeltjes aan het trappen zijn???

welke motorrijder achter een auto in de file gaat staan heb ik in dit topic ook gemist.

trouwens dat man....man ook gemist, ik vat het even samen voor je.


het gaat hier om kofferrijders die denken dat ze breder zijn dan dat ze werkelijk zijn.
dat deze rijders dus extra voorzichtigheid in acht nemen bij een passage van 2 auto's die naast elkaar rijden.
dat in de file nu heel veel auto's naast elkaar rijden, levert dit voor de niet kofferrijders wat irritatie op omdat ze met de fiets sneller waren geweest.

discussie aftakking 1; niet lezen en wat schrijven.
discussie aftakking 2; ik ga hard genoeg, de rest zoekt het maar uit.

thnx! :)
 
Wat een gezeik hier. Alsof het gaat om kofferrijders of niet kofferrijders. Ik denk dat het topic moet veranderd worden in: "Erger je je ook aan motorrijders die niet kunnen rijden voor je in de file, voilà opgelost!!!"
 
Terug
Bovenaan Onderaan