miVTRchael
MF'er
Je leest erg weinig over Maxxis SuperMaxx banden en daar ga ik nu verandering in brengen.
Tegenwoordig heb ik er een setje opzitten en wil toch vertelen wat mijn ervaring ermee is. Wel heb ik een tijdje gezocht naar informatie met de band maar tevergeefs.
Ik ben overigens geen extreme circuitrijder en onderstaande is mijn persoonlijke ervaring.
Ik ben vrij positief over deze banden.
Hiervoor had ik ervaring met Bridgestone banden BT010/012/020 en ik merk toch wel een verschil.
Als je met de Bridgestones rijdt lijkt het wel of deze je constant vertellen dat ze grip zat hebben. In de bochten geven ze je het gevoel dat het kan.
Bridgestones zeggen: "Ga maar verder, het lukt wel".
Als je bij de grens komt laten ze dit wel weten.
Nu zit het met de grip van de Supermaxx zeker wel goed, ze doen geen stapje opzij (mits opgewarmd!).
Echter lijkt het wel of je vertrouwen in de band moet hebben want ze vertellen het je nauwelijks.
Supermaxx zeggen: "Heb vertrouwen en vergeet ons maar, het komt wel goed allemaal".
Uiteindelijk lukt het ook en ze hebben zeker grip zat. Maar je moet ze vertrouwen, ze vertellen je minder dan de Bridgestone.
De SuperMaxx zijn goedkoper dan de Bridgestone’s en ik denk dat ze voor het gros van de motorrijders dik in orde zijn.
Persoonlijk moet ik meer vertrouwen kweken bij deze banden en daar ben ik druk mee bezig.
Over de grip ben ik zeer te spreken als ze warm zijn, je kan dan lekker gummen.
MAAARRRR koude banden is een ander verhaal.
Een koude Bridgestone voel je op een of andere manier dat hij grip te kort gaat komen.
Een koude SuperMaxx stapt gewoon opzij en dat heb ik al vaak gemerkt.
Ook lijkt het wel of de Bridgestone's eerder op werktemperatuur zijn.
Maar omdat de SuperMaxx je weinig vertellen moet je maar raden dat ze op temperatuur zijn.
Ik ben tevreden over de SuperMaxx banden, zeker door de prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij doet Maxxis het goed in de SuperMotard.
Of ik hierna weer Maxxis neem?
Weet het niet zeker.
Wellicht als ik in een rijke bui ben niet, dan ga ik voor Bridgestone's.
Als ik minder te besteden heb ga ik toch voor de SuperMaxx.
Vraag me alleen af hoe de Supermaxx zich houdt tegenover een Continental.
Het lijkt erop dat het met de levenduur ook wel goed zit, vergelijkbaar met Bridgestone's. Meer nieuws hierover komt later.
Tegenwoordig heb ik er een setje opzitten en wil toch vertelen wat mijn ervaring ermee is. Wel heb ik een tijdje gezocht naar informatie met de band maar tevergeefs.
Ik ben overigens geen extreme circuitrijder en onderstaande is mijn persoonlijke ervaring.
Ik ben vrij positief over deze banden.
Hiervoor had ik ervaring met Bridgestone banden BT010/012/020 en ik merk toch wel een verschil.
Als je met de Bridgestones rijdt lijkt het wel of deze je constant vertellen dat ze grip zat hebben. In de bochten geven ze je het gevoel dat het kan.
Bridgestones zeggen: "Ga maar verder, het lukt wel".
Als je bij de grens komt laten ze dit wel weten.
Nu zit het met de grip van de Supermaxx zeker wel goed, ze doen geen stapje opzij (mits opgewarmd!).
Echter lijkt het wel of je vertrouwen in de band moet hebben want ze vertellen het je nauwelijks.
Supermaxx zeggen: "Heb vertrouwen en vergeet ons maar, het komt wel goed allemaal".
Uiteindelijk lukt het ook en ze hebben zeker grip zat. Maar je moet ze vertrouwen, ze vertellen je minder dan de Bridgestone.
De SuperMaxx zijn goedkoper dan de Bridgestone’s en ik denk dat ze voor het gros van de motorrijders dik in orde zijn.
Persoonlijk moet ik meer vertrouwen kweken bij deze banden en daar ben ik druk mee bezig.
Over de grip ben ik zeer te spreken als ze warm zijn, je kan dan lekker gummen.
MAAARRRR koude banden is een ander verhaal.
Een koude Bridgestone voel je op een of andere manier dat hij grip te kort gaat komen.
Een koude SuperMaxx stapt gewoon opzij en dat heb ik al vaak gemerkt.
Ook lijkt het wel of de Bridgestone's eerder op werktemperatuur zijn.
Maar omdat de SuperMaxx je weinig vertellen moet je maar raden dat ze op temperatuur zijn.
Ik ben tevreden over de SuperMaxx banden, zeker door de prijs/kwaliteit verhouding. Daarbij doet Maxxis het goed in de SuperMotard.
Of ik hierna weer Maxxis neem?
Weet het niet zeker.
Wellicht als ik in een rijke bui ben niet, dan ga ik voor Bridgestone's.
Als ik minder te besteden heb ga ik toch voor de SuperMaxx.
Vraag me alleen af hoe de Supermaxx zich houdt tegenover een Continental.
Het lijkt erop dat het met de levenduur ook wel goed zit, vergelijkbaar met Bridgestone's. Meer nieuws hierover komt later.