Ervaringen elektrisch verwarmde handschoenen

Dat een Gerbing ook kapot gaat verwachtte ik al ;) . Het is onderdeel van het model. Je betaalt extra, omdat er nu eenmaal exemplaren kapot gaan. Met dat extra geld betaal je voor de garantie :Y . Als er teveel kapot gaan dan klopt het model niet meer en gaan klanten het niet meer vertrouwen :N . Bovendien omruilen is aardig, maar je zit altijd eerst met een defecte terwijl je hem juist nodig hebt. Bij Temp4All zijn er teveel kapot gegaan en nu doet het bij de leverancier zeer. En een leverancier die in de problemen komt gaat vreemde dingen doen :r .

Ik blijf dus benieuwd naar verwarmde handschoenen die seizoenen lang meegaan. Het is de comfortabelste oplossing, maar het moet wel betrouwbaar werken :] .
 
Hallo beste mensen,

Ook ik heb sinds november 2007 deze heerlijke onbetrouwbare handschoenen
in mijn bezit en ben al aan mijn 5e paar toe.
1 keer zelfs mijn vinger al dusdanig verbrand dat er een fikse blaar op stond en verder
dus inderdaad elke keer de linkerhandschoen die het begeeft.
Ik ben nu al bijna 4 weken bezig om contact te krijgen en Edwin reageert dus nergens op!
Het is een aardige vent maar nu ben ik hem zat want hij beloofd veel en doet niets!
Misschien een optie om eens met z'n allen bij Radar o.i.d. aan te kloppen?

Een ontevreden Temp4all klant :(
 
Dat een Gerbing ook kapot gaat verwachtte ik al ;) . Het is onderdeel van het model. Je betaalt extra, omdat er nu eenmaal exemplaren kapot gaan. Met dat extra geld betaal je voor de garantie :Y . Als er teveel kapot gaan dan klopt het model niet meer en gaan klanten het niet meer vertrouwen :N . Bovendien omruilen is aardig, maar je zit altijd eerst met een defecte terwijl je hem juist nodig hebt. Bij Temp4All zijn er teveel kapot gegaan en nu doet het bij de leverancier zeer. En een leverancier die in de problemen komt gaat vreemde dingen doen :r .

Ik blijf dus benieuwd naar verwarmde handschoenen die seizoenen lang meegaan. Het is de comfortabelste oplossing, maar het moet wel betrouwbaar werken :] .

Mijn Gerbings gaan nu 3 seizoenen zonder problemen mee. Lijkt me betrouwbaar genoeg.
 
Mijn Gerbings gaan nu 3 seizoenen zonder problemen mee. Lijkt me betrouwbaar genoeg.

OK. Dat klinkt al beter. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. }) Als dit de regels is, dan koop ik die volgend jaar misschien. Draag jij ze ook elke (werk)dag vanaf november t/m maart? En dan ook zeker een 20-tal keer met de verwarming aan? Met name 's ochtends wil ik liever niet met kouwe klauwe aankomen op het werk. :N
In elk geval bedankt voor een positieve reactie in dit met treurnis gevulde topic. *O*
 
Laatst bewerkt:
Stik Bert ik had je al weer een tijdje gemist en as usual leg je weer de vinger op de zere plek.
Zo had ik het nog niet bekeken maar uiteraard is Spete de veroorzaker van al dit malleur en niet Edwin, die is vol goeder trouw en kan er ook allemaal niets aan doen want de wekker liep niet af en oh ja de brug stond open. Stom van me.
maar eh.... je bent toch niet toevallig temp4all in vermomming?

HHmmm ... gezien dit topic elektrisch verwarmde handschoenen van Temp4all kennen ze elkaar iig goed genoeg dat hij na eerst Spammen ook wel andersom wat zou mogen doen. :X O-)
 
Laatst bewerkt:
OK. Dat klinkt al beter. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. }) Als dit de regels is, dan koop ik die volgend jaar misschien. Draag jij ze ook elke (werk)dag vanaf november t/m maart? En dan ook zeker een 20-tal keer met de verwarming aan? Met name 's ochtends wil ik liever niet met kouwe klauwe aankomen op het werk. :N
In elk geval bedankt voor een positieve reactie in dit met treurnis gevulde topic. *O*

Zodra de temp onder de 10 graden komt gaat de verwarming aan. K'heb nogal snel last van dooie vingers...
 
grote voordeel vind ik (heb ondertussen een nieuwe set gekregen) dat je ze op een vast punt in nederland kunt inleveren (je hebt ze immers bij een winkel gekocht) en dat er levenslange garantie op zit (op de bekabeling dan). wat mij betreft gaan ze dus ieder seizoen 1x kapot, heb ik ieder jaar nieuwe handschoenen *O*

en daar betaal ik graag 40 of 50 euro meer voor (wat kosten die ondingen van temp4all??)
 
HHmmm ... gezien dit topic elektrisch verwarmde handschoenen van Temp4all kennen ze elkaar iig goed genoeg dat hij na eerst Spammen ook wel andersom wat zou mogen doen. :X O-)


Thanks Baksteen. Ik heb paar keer gepost met vragen richting bert of hij niet kan helpen. Helaas komen er dan meestal vage opmerkingen terug.

Ik heb de hoop nog niet geheel opgegeven, zeker er nu ook langzaam meer onfortuinlijke kopers lijken aan te dienen... mogelijk kunnen we met zijn allen toch nog tot een oplossing komen met Temp4All.
 
Ik heb ook die dingen van Gerbing en vind ze ideaal... Handen blijven goed warm en het scheelt dat als die warm zijn de rest van je lijf ook wat minder koud is.
 
Er is ook nog het merk Baehr Hobbyist - BMW motorfietsonderdelen waarvan de handschoenen wel goed zijn, een collega heeft ze al 9 jaar elke dag/winter in gebruik. (100km per dag zijn nu echter versleten)
Helaas dacht ik het ook met Temp4All ook af te kunnen. :(
De Baehr handschoenen zijn als set te koop met spiraalsnoer en regelaar maar deze laatste twee blijven ook niet werken bij het oude type.
Er is inmiddels echter een nieuwe regelaar uit en hier zullen waarschijnlijk de problemen wel verholpen zijn.
Voordeel van deze handschoenen is dat er gebruik is gemaakt van het betere Goretex.
De handschoenen zijn echter ook los te koop maar het afgegeven vermogen van deze handschoenen is groter (2x25 watt) dan van Gerbing dus je zult er wel een regelaar tussen moeten plaatsen.
Voor de handige mensen onder ons http://home.hccnet.nl/h.f.w.m.van.eldijk/
Hier wat informatie van Baehr http://www.challengermotors.co.nz/Web-Pages/heated_gloves.htm

Denk dat Edwin (temp4all) voorlopig zijn kop wel in het zand zal blijven houden !
Had eindelijk al lang verwacht dat hij ter ziele zou gaan, maar hij zal toch niet meer denken dat hij zo een doorstart zal kunnen gaan maken als hij de problemen niet gaat afhandelen.
Nee, die heeft zich zelf aardig in de vingers gesneden. |(
 
Laatst bewerkt:
Nee, die heeft zich zelf aardig in de vingers gesneden. |(

Nee hoor....die heeft zich de vingers gebrand :+

Ben ik trouwens de enige met Klan handschoenen?

Ik kan trouwens nu een leuk vergelijk maken tussen verwarmde handvaten en verwarmde handschoenen....m'n bmw heeft er van die hete stokken op zitten.
Leuk tot een graadje of 0 , maar als het kouder is dan toch liever de klan's aan!
 
nee hoor, heb ook klans. Ben er tevreden over. Ze werken goed, alleen had ik verwacht dat ze iets meer warmte zouden geven? Ik krijg geen koude handen, maar om nou te zeggen dat ik ze warm heb? Hoe is dat bij andere merken dan?

Johan
 
als ik van de motor af stap op een koude dag (tussen de -5 en de +5 ofzo) dan voelen mijn handen zowel van binnen als van buiten lekker warm aan. (en dan heb ik het over een rit van dik een uur, 100km)
 
Heb vandaag maar eens zelf gekeken waarom de handschoenen van Temp4All niet blijven werken.
Moet zeggen zowel van binnen als van buiten zijn deze handschoenen niet verkeerd.
Maar ja, dan het elektrische gedeelte waar het hier toch uiteindelijk om gaat.
Ik viel bijna achterover van mijn stoel :/ want hier is gebruik gemaakt van massief ~ 0.1 mm weerstand draad.
En een ieder weet (en zeker Edwin met zijn Gerbing achtergrond zou moeten weten) wat er gebeurd met massief draad als je dit regelmatig gaat bewegen.
Bij deze handschoen (rechter) was op de overgang van handpalm naar duim de draad dus gebroken.
Heb nog even een testje gedaan met de rest van het draad en naar ~50 x bewegen breekt de draad dus gewoon af.
Ik durf gerust te stellen dat geen een handschoen waar dit draad in is toegepast bij gebruik een half jaar zal overleven.
Dit verklaard dan ook meteen waarom Edwin niet aan zijn garantie verplichtingen kan voldoen want dan zal hij alle kopers schadeloos moeten stellen en dit is voor een startend bedrijfje niet te doen.
Misschien dat hij wat met de fabriek kan regelen en ze als nog handschoenen met goed weerstand (gevlochten) draad leveren dan is er nog hoop voor zijn klanten en de toekomst van Temp4All. ;)
 
Leuk dat jij de moeite heb genomen ze open te maken en te kijken wat er aan de hand is. :+ Dit bevestigt wat ik (en anderen) al dacht; gewoon een mechanisch probleem. De draad breekt te snel, omdat die te stug is. |( Tem4All heeft voor een dikkere draad gekozen in de hoop dat dat minder snel breekt dan heel dun draad. Dat is zo als het om puur kracht gaat. Dikker is echter ook stijver en daar moet je dan ook mechanisch een oplossing voor zoeken (bijvoorbeeld slingerend, waardoor en minder spannning in de draad komt).
Ik vind je optimistisch over de oplossing, want voor iedereen een nieuwe set leveren kan er waarschijnlijk niet uit. Het zou wel zijn wat je van een garantie verwacht; je kapotte exemplaar wordt vervangen door een nieuwe die niet aan het zelfde euvel lijdt. :Y

Ik wacht af. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteravond m'n aansluitkabeltjes maar in de manchet vastgenaaid en ze vanmorgen aangetrokken. Om 06.00uur 's ochtends zijn ze zonder verwarming altijd nog warmen dan m'n Goretex-winterhandschoenen. Het zijn tenslotte nu toch gratis handschoenen, nadat m'n rechtsbijstandverzekering de kosten heeft afgekocht. :X

Massief draad? Daar hoef je niet voor bij Gerbing te hebben gewerkt om te weten dat dat niet goed gaat. Hoe zit dat met ons organiseren voor Radar o.i.d.? Weet iemand al meer?

Greetz, kowalski.
 
Hallo,

en nog een ontevreden klant. eind november / begin december handschoenen aangeschaft. 3 keer later linker kapot. Snel contact en snel een nieuwe gekregen. in de loop van januari ook deze nieuwe linker kapot. Daarna inmiddels bijna 6 weken van mailen / bellen ( voicemai ) garantieformuliertjes en twee keer in Apeldoorn aan de deur ( ik kom uit Limburg maar moest in Zwolle zijn ) later en nog nada reactie. Ik hoef ook geen nieuwe meer: ik wil mijn 120 euro terug.

Ben zeer benieuwd naar eventuele acties.

gr. Weert
 
Ok, tijd voor een lijstje lijkt me:

Spete
Actiebereidheid: Ja
Geld terug: Graag
Civiele actie (mits voldoende deelname): Ja
 
Laatst bewerkt:
Ok, tijd voor een lijstje lijkt me:

Spete
Actiebereidheid: Ja
Geld terug: Graag
Civiele actie (mits voldoende deelname): Ja

Tmoons:
Actiebereidheid: Ja
Geld terug: Graag
Civiele actie (mits voldoende deelname): Ja
 
Hallo,

en nog een ontevreden klant. eind november / begin december handschoenen aangeschaft. 3 keer later linker kapot. Snel contact en snel een nieuwe gekregen. in de loop van januari ook deze nieuwe linker kapot. Daarna inmiddels bijna 6 weken van mailen / bellen ( voicemai ) garantieformuliertjes en twee keer in Apeldoorn aan de deur ( ik kom uit Limburg maar moest in Zwolle zijn ) later en nog nada reactie. Ik hoef ook geen nieuwe meer: ik wil mijn 120 euro terug.

Ben zeer benieuwd naar eventuele acties.

gr. Weert

Er schijnen mensen te zijn die weten dat er 2 adressen zijn... welke ben jij geweest?

was er niemand thuis, of werd er niet opengedaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edwin schrijf dat hij dikkere draad heeft gebruikt, maar ik heb ook sokken van zijn ex. werkgever Gerbing en wat ik zo kan voelen is deze draad toch echt dikker.
Ga deze natuurlijk niet open halen. ;)
Ik heb ook wel eens een verwarmde deken open gewerkt en de draad die daar in toegepast is van een heel andere kwaliteit. (zeer fijn gevlochten aders met nog een extra touw meegeweven)
Helaas is de weerstand waarde per meter niet goed om dit in een handschoen te verwerken.
Ik ben wel bereid mee te doen, maar mijn rechtsbijstandsverzekering (Arag) gaat pas vanaf 200 euro iets ondernemen dus dit heeft geen zin.
En de gemaakte kosten moeten natuurlijk wel opwegen tegen het te vorderen bedrag.
En mochten we al succes gaan boeken dan zal Edwin als nog de boel laten klappen lijkt me.
Ik denk dat we beter nieuwe klanten kunnen behoeden voor een miskoop als hij volgende winter weer tot verkoop zou overgaan.
Misschien dat hij zijn klanten nog schadeloos gaat stellen om zijn bedrijfje voor de ondergang te reden, maar ik denk dat deze kans zeer klein is. '(
En Rader, nee dit is niet interessant genoeg voor het grote publiek, en zou het helpen !

Ga dit weekend mijn handschoenen maar op mijn eigen manier verwarmen en zal de foto's op mijn website plaatsen.
http://home.hccnet.nl/h.f.w.m.van.eldijk/
Trouwens deze manier van verwarmen/verbouwen is goed zelf te doen voor iemand met wat handigheid.
 
Laatst bewerkt:
AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST

Temp4all b.v.
T.a.v. Edwin O.

Ons kenmerk : TM20080325
Uw kenmerk :

Inzake : gebrekkig product ontbinding koopovereenkomst



Geachte heer O.,

Op dd 5 Januari 2008 heb ik met u een koopovereenkomst gesloten voor het leveren van een paar elektrisch verwarmde handschoenen. De koopprijs hiervan bedroeg € 119,00.

Het is mij gebleken dat het door u geleverde product niet voldoet aan de daaraan in redelijkheid te stellen eisen. Ik heb de volgende klacht:

- Het herhaaldelijk en in korte opeenvolging kapot gaan van de verwarmingselementen in de handschoenen.

Nadat ik hierover contact met u heb gehad heb ik meerdere malen een nieuwe handschoen van u mogen ontvangen. Echter ook deze voldeden niet aan de in redelijkheid te stellen eisen, waardoor u te kort bleef schieten in de nakoming van de overeenkomst (namelijk het leveren van een paar goed werkende handschoenen). Via de e-mail hebben wij afgesproken dat als ook de als laatste door u geleverde handschoen niet aan de verwachtingen zou voldoen wij de koop zouden ontbinden. Deze ontbinding ontslaat partijen van de door hen aangegane verplichtingen, en voorzover zij al uitgevoerd zijn worden zij teruggedraait.

Concreet betekend dit voor u dat u mij geen handschoen hoefde te leveren en voor mij betekend het dat ik de koopprijs niet hoefde te voldoen. Aangezien ik de koopprijs al betaald heb, heb ik recht op teruggave van dit betaalde bedrag. Tot op heden heeft u hier geen gevolg aan gegeven.

Aangezien wij een ontbinding hebben afgesproken maar ondanks dat, ook omdat ik van mening ben dat ik u ruimschoots de mogelijkheid heb gegegeven om de overeenkomst deugdelijk na te komen, ontbind ik middels dit schrijven de door ons aangegane koopovereenkomst. Derhalve verzoek ik u, voorzover nodig sommeer ik u, het door mij reeds betaalde bedrag ad € 119,00 binnen vijf werkdagen na dagtekening van dit schrijven over te maken op rekeningnummer XXXXXXXXXten name van X. XXXXX te XXXXX

Wanneer u niet aan mijn verzoek voldoet zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te onderenem. De kosten die dit met zich brengt, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zullen op u verhaald worden. Tevens stel ik u aansprakelijk voor de schade die ik lijd en nog zal lijden.


Onder voorbehoud van alle rechten en weren.

Een kopie van dit schrijven doe ik u per gewone post toekomen.


Hoogachtend,


tmoons
XXXXXXX
XXXXXXX
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan