Ervaringen ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

WeetIkHetNou

KTM 1090 Adventure R
7 nov 2012
1.207
972
Ik ben zelf niet van plan om mijn motor te verkopen, maar ik ben wel even benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn van 'ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl'.

Zelf heb ik in 2014 een poging gedaan met mijn CBR600 '98 25kW, maar daar werd iets van 140 euro op geboden. Dat was natuurlijk een belachelijk bod.
Uiteindelijk ingeruild voor 1250 euro.

Zijn er mensen die (goede) ervaringen hebben?
 
Helaas alleen, net als jij paar jaar geleden, zelfde ervaring. Via collega's zelfde verhalen. Biedingen van enkele honderden euro's terwijl je bij inruil veel meer krijgt
Zelf een k1100lt aangeboden. Ik kreeg 165 euro. En daar moest ik 'm voor naar Deventer brengen. (woon in Alkmaar)
Later ingeruild voor andere motor: ruilopbrengst : 1000 euro.
Kort gezegd : zeer lage, irreëele biedingen
Je moet de motor vaak ook nog naar de koper brengen
Mijn advies : inruilen. Heb je veel meer onderhandelingsmogelijkheden
 
Ach, tis een gat in de markt voor inruilers van een paar honderd euro.

Denk nou niet dat je wereldbedragen van kunt verwachten.
 
Volgens mij werkt het ook zo dat ze de fotos naar allerlei motorzaken sturen, die dan kunnen bieden. De meeste van die zaken zullen niet erg veel interesse hebben in oude motoren waar ze met alleen een paar fotos een bod op moeten doen.

Zouden er voor nieuwere motoren dan wel reeele biedingen zijn?
 
Ik ben zelf niet van plan om mijn motor te verkopen, maar ik ben wel even benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zijn van 'ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl'.

Zelf heb ik in 2014 een poging gedaan met mijn CBR600 '98 25kW, maar daar werd iets van 140 euro op geboden. Dat was natuurlijk een belachelijk bod.
Uiteindelijk ingeruild voor 1250 euro.

Zijn er mensen die (goede) ervaringen hebben?

Ik ken alleen de autoversie, maar dat is wel het zelfde concept.

Ken ook iemand die er werkt, auto's waar ze niet echt op zitten te wachten krijgen een slecht bod, auto's die wel de moeite waard zijn krijgen een redelijk bod.

Maar......... Als er dan mensen op dat redelijke bod in gaan, en met hun auto langs komen, word de auto afgekraakt, elk kleine krasje, deukje, plekje word aangewezen, om vervolgens met een veel lager bod te komen.

Veel mensen trappen er niet in en gaan weer weg, maar de mensen die snel geld nodig hebben gaan er vaak alsnog op in. En van die mensen moeten ze het hebben.

Voor een redelijke prijs hoef je er iig niet aan te kloppen.

Edit; de man die ik ken werkt bij 'wijkopenauto's', zelfde idee..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij werkt het ook zo dat ze de fotos naar allerlei motorzaken sturen, die dan kunnen bieden. De meeste van die zaken zullen niet erg veel interesse hebben in oude motoren waar ze met alleen een paar fotos een bod op moeten doen.

Zouden er voor nieuwere motoren dan wel reeele biedingen zijn?
Via zo’n site bieden motorhandelaren gewoon: schiet maar raak voor een knaak. En natuurlijk hopen dat iemand akkoord mee gaat die snel geld wil hebben. Dus het beste is gelijk naar een motorzaak voor inruil, en niet via een dergelijke site.

Of zelf aan particulier verkopen..
 
Ik heb er wel goede ervaringen mee,wel met een 3 jaar oude MT-09,dus een zeer gewild type.
Ik had hem ook maar aangeboden als test en niet echt op een serieus bod gerekend.
Maar binnen 1 dag een mooi bod gekregen dat correct afgehandeld is.
Particulier had ik volgens mij maar €200 -300 meer kunnen krijgen,ik heb dus niet getwijfeld.
Als je motor in het echt veel slechter is dan op de foto's begrijp ik ook wel dat kopers dan terug krabbelen.
Ik ken zelf zo iemand,schade verzwegen die niet zichtbaar was op foto's,dus de koper wilde hem niet meer toen hij hem live zag.
Of een oud hok aanbieden dat niemand wil en dan hopen dat je de hoofdprijs gaat krijgen.
 
Heb daar ook een keer aan mee gedaan,biedingen waren ver onder de marktwaarde,ik moest er snel van af maar
particulier toch 800,- meer voor gevangen,het is echt iets wat je alleen moet doen als je er heel snel van af wil,anders is inruil of
particuliere verkoop een beter alternatief,maar vanuit een handelaar standpunt gezien zijn het normale bedragen wat ze bieden,
dat wil nog niet zeggen dat je gelijk moet toehappen want er bieden verschillende handelaren ,dus afwachten loont.
Overigens kan Catawiki ook een alternatief zijn,een maat van mij heeft zo zijn VT1100 in een paar weken verkocht voor zijn vraagprijs en
aan een Fransman die hem netjes betaald en opgehaald heeft,je heb via hun een heel brede potentiele klanten basis .
 
Laatst bewerkt:
Ik ken alleen de autoversie, maar dat is wel het zelfde concept.

Ken ook iemand die er werkt, auto's waar ze niet echt op zitten te wachten krijgen een slecht bod, auto's die wel de moeite waard zijn krijgen een redelijk bod.

Maar......... Als er dan mensen op dat redelijke bod in gaan, en met hun auto langs komen, word de auto afgekraakt, elk kleine krasje, deukje, plekje word aangewezen, om vervolgens met een veel lager bod te komen.

Veel mensen trappen er niet in en gaan weer weg, maar de mensen die snel geld nodig hebben gaan er vaak alsnog op in. En van die mensen moeten ze het hebben.

Voor een redelijke prijs hoef je er iig niet aan te kloppen.

Edit; de man die ik ken werkt bij 'wijkopenauto's', zelfde idee..
Dit is precies wat ik van meerdere collega's heb gehoord. Zeiken over ieder krasje om zodoende de vooraf besproken prijs flink te laten zakken
 
Dit is precies wat ik van meerdere collega's heb gehoord. Zeiken over ieder krasje om zodoende de vooraf besproken prijs flink te laten zakken

Jep, auto van 10 jaar oud en dan klagen over steenslag etc..... Ja goh....
 
Site is er om poen te verdienen.
Als je wil stoppen met motorrijden lijkt het een makkelijke manier om van je oude meuk af te komen en vrijwaring voor het voertuig te krijgen.
Maar lees net dat ze niet komen ophalen.

Is dus puur een platform dat alleen IT diensten verleend en kosten berekend.
Soort van thuisbezorgd.nl dat zelf ook geen maaltijden bezorgd.

Dump mijn oude meuk als inruil bij de dealer, levert ook geen drol op. Maar heb je wel vervoer dat je kan achterlaten tijdens ophalen nieuw vervoer.
 
Ik had hem ook maar aangeboden als test en niet echt op een serieus bod gerekend.
Maar binnen 1 dag een mooi bod gekregen dat correct afgehandeld is.
En hij wordt dan door een opkoper / motorzaak direct van jou gekocht?
 
Ik heb het een paar jaar met een auto geprobeerd met een dagwaarde van €3000,- waar ze online meer voor boden dan de dagwaarde, ik geloof ongeveer €4200,- of iets in die richting.
De fotograaf op locatie, die voor monteur of iets dergelijks moest doorgaan vertelde me dat de foto’s ter beoordeling naar een kantoor in één of andere stad, Amsterdam, Rotterdam, wat dan ook, gestuurd werden.
Na lang, te lang naar mijn mening, wachten kwam de fotograaf weer terug met de mededeling dat hij me liever niet het bod wilde voorleggen, dus ik denk die gaan €1500,- bieden o.i.d. Dus ik zeg tegen hem “maak me aan het lachen” nou dat lukte dus niet want ze boden me €600,- en dat is gewoon een belediging.
Ik neem het die gast zelf niet kwalijk, die was gewoon bang dat ik uit m’n plaat van woede zou gaan. Heb hem vriendelijk bedankt en ben weer verder gegaan.
Het is natuurlijk niet raar dat er zo weinig geboden word want die shit met dat soort oplichters doe je blijkbaar alleen omdat je niet zelf iets kunt verkopen om wat voor reden dan ook, onzekerheid, onkunde, onnozelheid of voor mijn part zwangerschap.
Alle dat soort bedrijven zitten gewoon te wachten op zulke kansen.

Nooit meer naar dat soort lui. Liever in de fik met m’n zooi.
 
En hij wordt dan door een opkoper / motorzaak direct van jou gekocht?
Ja,de website is een tussenpersoon en opkopers bieden op de foto's en uitleg die jij zelf invult.
Ik heb nog wat onderhandelt want het eerste bod vond ik wat te laag.
Binnen het uur werd ik terug gebeld met een hoger bod dat ik aanvaard heb.
De verkoop zelf handel je af met de koper.

Bij wijkopenauto's werkt het wat anders.
Die geven eerst een richtprijs op je foto's en dan moet je met de wagen langs gaan.
Dan bekijken ze de auto,maken opnieuw foto's en zetten alles op hun platform voor opkopers.
Binnen het uur moeten die bieden en als je akkoord gaat met het bod,betalen ze direct je wagen en laat je die achter.
Zij handelen de rest dan verder af met de koper.
Zo is er uiteraard maar een korte tijd dat er op geboden kan worden.
 
Helaas alleen, net als jij paar jaar geleden, zelfde ervaring. Via collega's zelfde verhalen. Biedingen van enkele honderden euro's terwijl je bij inruil veel meer krijgt
Zelf een k1100lt aangeboden. Ik kreeg 165 euro. En daar moest ik 'm voor naar Deventer brengen. (woon in Alkmaar)
Later ingeruild voor andere motor: ruilopbrengst : 1000 euro.
Kort gezegd : zeer lage, irreëele biedingen
Je moet de motor vaak ook nog naar de koper brengen
Mijn advies : inruilen. Heb je veel meer onderhandelingsmogelijkheden

Heb ook keer motor aangeboden en inderdaad --> voor wat oudere motoren krijg je geen interessant bod.
Het is gewoon een doorverkoopsite aan handelaren en dus wat die er voor over zouden hebben.

Maar wat de eerste 2 reacties zeggen: "ik kreeg meer door inruil" is natuurlijk geen argument.
Als ik morgen een nieuwe motor van €10.000,- ga kopen bij een handelaar, geven ze ook veel meer voor mijn oude Fazer.
Als ik hem zo aan de handelaar wil verkopen (zonder iets nieuws te kopen) hebben ze geen interesse/krijg ik zo goed als niets.
Dat heeft dan weinig meer te maken met de daadwerkelijke waarde.
 
Goede ervaringen hier. Maar besef wel dat iedereen geld probeert te verdienen met de (door)verkoop van je motor, een hoofdprijs zal je dus niet krijgen.
Had zelf een prijs in mijn hoofd, eerste bod was te laag, kerel van "ikwilvanmijnmotoraf" belde me en heeft en nog wat bijgekregen (zegt hij). Hoe dan ook, we kwamen op mijn prijs uit. Daarna afspraak gemaakt met de bieder, die heeft de motor binnen een paar dagen opgehaald bij mij thuis.
Als je weet dat je een handelsprijs krijgt, is er met het concept niets mis. En nee zeggen kan altijd nog *D.
 
Alleen al die mega irritante reclame waarmee ze in een korte tijd de markt overspoelden is voor mij reden genoeg om nooooit met zo’n partij in zee te gaan...
 
Voor de verkoop van je ouwe meuk moet je natuurlijk niet bij die “ikwilvanmijn....af.nl” sites wezen.
 
Laatst bewerkt:
Ja,de website is een tussenpersoon en opkopers bieden op de foto's en uitleg die jij zelf invult.
Ik heb nog wat onderhandelt want het eerste bod vond ik wat te laag.
Binnen het uur werd ik terug gebeld met een hoger bod dat ik aanvaard heb.
De verkoop zelf handel je af met de koper.

Bij wijkopenauto's werkt het wat anders.
Die geven eerst een richtprijs op je foto's en dan moet je met de wagen langs gaan.
Dan bekijken ze de auto,maken opnieuw foto's en zetten alles op hun platform voor opkopers.
Binnen het uur moeten die bieden en als je akkoord gaat met het bod,betalen ze direct je wagen en laat je die achter.
Zij handelen de rest dan verder af met de koper.
Zo is er uiteraard maar een korte tijd dat er op geboden kan worden.
Verschil is in ieder geval dat bij ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl de koper naar jou toekomt. Als het dan niks wordt is hij degene die onverrichter zake terug moet. Bij wijkopenauto's ben jij inderdaad diegene. Wat nogal eens gebeurt als ik de dramatische reviews van die stations lees.
 
Wel interessant dus, de klasse waar je juist gebruik zou willen maken van deze partij (ouwe bakken waar je vanaf moet) krijg je echt weinig voor je motor.
 
Mijn vorige auto verkocht via wijkopenautos.
1. Bod via de website is uiteraard een lokkertje, wie dat gelooft is meer dan naïef (2800). Maar is wel nodig om een afspraak te maken.
2. Je gaat langs, auto wordt bekeken, proefrit gemaakt en foto's genomen. Hierbij elk krasje in detail.
3. Terwijl je wacht krijg je na 30 min een bod. Uiteraard belachelijk laag (1100).en dat weiger je.
4. In de week erna ging dat "finale" bod een paar keer omhoog naar een nieuw "finaal" bod.
5. Uiteindelijk erop ingegaan (1850), langsgereden en wagen achtergelaten.
6. Geld enkele dagen later op mijn rekening.
7. Spam die mindert met de tijd om mijn wagen te verkopen.

Ik wou er 2300 voor en was tevreden met 2000. Dus uiteindelijk nog iets minder maar wel blij dat hij weg was.
 
Geen ervaring met de motor, maar wel met de auto.

Ooit een auto aangeboden (Renault Laguna).
Eerst een telefoontje met het "maximale" bod.
Aangegeven dat ik hem daarvoor nog liever het kanaal inrijdt.

Uiteindelijk nog een paar keer een hoger "maximaal" bod gekregen en akkoord gegaan met een bod.
Moest de auto alleen wel 100 km verderop afleveren bij 1 of andere handelaar.

Onwetend als ik was, vol goede moed daar naartoe gereden.
Eenmaal daar aangekomen mankeerde er van alles aan de auto.
zoals hier al aangegeven, een krasje, een plekje, dat soort onzin.

Ja, lul. Het is een auto van 15 jaar oud, Dacht je dat dit type auto in concours staat zou zijn ofzo?

Het mooiste was dat die aangaf dat de motor niet goed was.
Want als die de olievuldop bij een draaiende motor zou loshalen, zou de olie uit het blok spuiten.
En kwam uiteraard aankakken dat die maar de helft van het bod wilde betalen.

Heb hem toen gevraagd of die wel helemaal goed bij z'n paasei was..
Heb het antwoord overigens niet afgewacht en ben in mijn goed rijdende auto lekker terug naar huis gereden.

Dag later belt ikwilvanmijnauto op.
Heb hem uitgelegd waarom ik mijn auto weer mee naar huis heb genomen.
En dat als ze mijn auto willen verpatsen, dat de koper maar naar mij toe komt, want ik ga de deur niet meer uit.
Uiteindelijk is iemand hem via hun komen ophalen voor het bod wat ik gekregen had.
 
Wel bijzonder dat ze er dus nog moeite in steken nadat je hebt afgeslagen. Kan nog een interessante strategie zijn, als je de motivatie hebt om het spelletje mee te spelen.
 
Ik denk dat de verkopers op commissiebasis werken, dan wel afgerekend worden op de deals die ze sluiten.
Dus ze komen gemotiveerd over om een verkoop tot stand te brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan