Ervaringen ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

Ze werken allemaal hetzelfde. Leuk bod via mail. Eenmaal "real life" bij de inname alles aangrijpen om de prijs nog meer naar beneden te krijgen, en daarbij kennen ze weinig normen en waarden.
Als business case "inspelen op luiheid en gemakzucht van de consument" vind ik het prima. Maar ik heb te doen met de medemens die uit geldnood geen andere manier ziet om van zijn auto/motor af te komen.
 
En eigenlijk heb je er dus net zoveel gedoe/werk mee als gewoon zelf particulier verkopen zo te lezen.

Edit: Zelf overigens ergens een keer een Opel Combo benzine bus aangeboden. Kom je niet veel tegen in tegenstelling tot alle diesels, ja daar kwam geen fatsoenlijk bod uit.
 
Hier bij beide ervaring, mijn motor en onze bus,op beide bod niet ingegaan uiteraard...motor particulier verkocht ruim 1000 meer gekregen, het was het begin van mijnmotorverkopen via anwb destijds,moest je ikk nog 25 euro betalen of zo....ik heb dat belachelijke bod aangevochten en mijn 25 euro terug geëist en gekregen uiteraard.
Geen idee of anwb nog ermee te doen heeft?
En onze oude miskoop buscamper op benzine idem....350 euro of zo ja daag hij was zowat oldtimer, alleen al aan onderdelen meer waard...
Dus slechte ervaringen en nooit meer zoiets, ruil nog liever (en gun mijn motorzaak winst)in of particulier verkopen das het best,maar wel meer gezeik.
 
Hier bij beide ervaring, mijn motor en onze bus,op beide bod niet ingegaan uiteraard...motor particulier verkocht ruim 1000 meer gekregen, het was het begin van mijnmotorverkopen via anwb destijds,moest je ikk nog 25 euro betalen of zo....ik heb dat belachelijke bod aangevochten en mijn 25 euro terug geëist en gekregen uiteraard.
Geen idee of anwb nog ermee te doen heeft?
En onze oude miskoop buscamper op benzine idem....350 euro of zo ja daag hij was zowat oldtimer, alleen al aan onderdelen meer waard...
Dus slechte ervaringen en nooit meer zoiets, ruil nog liever (en gun mijn motorzaak winst)in of particulier verkopen das het best,maar wel meer gezeik.
Particulier verkopen valt ook wel mee, deze week een motor verkocht als niet lopend, stond al een jaar of 9 stil. Verkocht aan de eerste die reageerde zonder dat hij hem gezien had, alleen de foto's dan. En nee hij was niet UNIEK...
 
Dit soort site zijn precies voor mensen gemaakt die lui en niet na denken die zullen waarschijnlijk ook thuis bezorgd en boeking.com gebruiken allemaal paria site die niets toevoegen .................
Alleen maar geld aftroggelen.
 
Een aantal jaar geleden moest ik van m'n Peugeot 206 af. Deze had wat kuren en ik zou een leaseauto krijgen. Ik wilde iemand anders niet opzadelen met een auto met problemen, dus via wijkopenautos.nl kon ik er makkelijk vanaf. Uiteraard kreeg ik minder dan online werd aangegeven, maar aan de andere kant hebben ze toen tijdens het rijden niet gemerkt dat ie niet OK was. Voor deze specifieke situatie was het een prima oplossing.
 
Mijn ervaring bij een auto verkoop ook prima. Zoals ik eerder schreef voor een auto die ‘op’ of bijna ‘op’ was in prijsklasse van 150 euro....

Onze dochter had onze tweede auto, een twingo, te leen en ging onderweg stuk in haar woonplaats. Na 21 jaar had de auto zijn werk gedaan en hoefde ik niet lang over na te denken: verkopen en wat hij opbrengt was niet echt een punt. Via de site aangeboden en voor 150 euro is hij opgehaald....lekker makkelijk.

En van het geld hebben we lekker gegeten bij restaurant..... ;)
 
Mijn ervaring bij een auto verkoop ook prima. Zoals ik eerder schreef voor een auto die ‘op’ of bijna ‘op’ was in prijsklasse van 150 euro....

Onze dochter had onze tweede auto, een twingo, te leen en ging onderweg stuk in haar woonplaats. Na 21 jaar had de auto zijn werk gedaan en hoefde ik niet lang over na te denken: verkopen en wat hij opbrengt was niet echt een punt. Via de site aangeboden en voor 150 euro is hij opgehaald....lekker makkelijk.

En van het geld hebben we lekker gegeten bij restaurant..... ;)
Bij de Broeierd zeker:o
 
Had 4 jaar geleden een Suzuki srad 600 te koop aangeboden bij die gasten met super mooie foto`s erbij .
Hoorde ze veel op advertentie op TV en radio.
Motor had 34 K gelopen en was in sublieme staat blauw/ wit bouwjaar 1998 .
Ik werd na drie dagen opgebeld of ik nog mooiere foto`s kon leveren. Ik zei dit zijn hele mooie foto`s .
Ja want er was een aardig bod gedaan en met nog mooiere foto`s kon het bod misschien omhoog gaan.
Ik vroeg wat is dat bod dan ? Die gast zei Dat mogen we nog niet vertellen ? Ik vroeg wat een onzin het gaat over mijn motor ?
Uiteindelijk zei die gast, ja er was al een bod uitgebracht van 250 euro . Ik was totaal perplex en zei dat is een belediging en eiste dat mijn motor advertentie weggehaald werd van deze groep. Ik moest mijn mond houden werd letterlijk geroepen want hun zouden zorgen dat het bod zeker verdubbelt zou worden, wat ronduit nog steeds een belediging zou wezen . Uiteindelijk kozen ze eieren voor hun geld en de advertentie zou verwijderd worden. Later kreeg ik een mail van trustpiloot ik heb dit ingevuld met deze ervaring . Kreeg diezelfde dag een mail dat ze de reactie zouden verwijderen omdat die club van ikwilvanm…..af dat eisten ? Dat was echt een bizarre ervaring met die gasten .
Uiteindelijk zelf verkocht met een waarde van 1650 euro.
 

Bijlagen

  • WP_20160305_13_49_00_Pro_LI.jpg
    WP_20160305_13_49_00_Pro_LI.jpg
    286,9 KB · Weergaven: 14
Mijn ervaring bij een auto verkoop ook prima. Zoals ik eerder schreef voor een auto die ‘op’ of bijna ‘op’ was in prijsklasse van 150 euro....

Onze dochter had onze tweede auto, een twingo, te leen en ging onderweg stuk in haar woonplaats. Na 21 jaar had de auto zijn werk gedaan en hoefde ik niet lang over na te denken: verkopen en wat hij opbrengt was niet echt een punt. Via de site aangeboden en voor 150 euro is hij opgehaald....lekker makkelijk.

En van het geld hebben we lekker gegeten bij restaurant..... ;)
een beetje sloper geeft dit ook hoor, als ze bij de ARN zijn aangesloten,...die krijgen volgens mij al meer aan premie voor zo'n auto
 
Mijn oude auto die overleden was heb ik voor 100 euro laten ophalen via die website. Lekker snel er vanaf. Als je een fatsoenlijke auto wilt verkopen zou ik hem toch ergens anders aanbieden.
 
Dit soort site zijn precies voor mensen gemaakt die lui en niet na denken die zullen waarschijnlijk ook thuis bezorgd en boeking.com gebruiken allemaal paria site die niets toevoegen .................
Alleen maar geld aftroggelen.
_O-_O-:W
Fijn dat je precies weet hoe ik ben aangezien ik van deze site gebruik heb gemaakt.
-O-|(
 
Had 4 jaar geleden een Suzuki srad 600 te koop aangeboden bij die gasten met super mooie foto`s erbij .
Hoorde ze veel op advertentie op TV en radio.
Motor had 34 K gelopen en was in sublieme staat blauw/ wit bouwjaar 1998 .
Ik werd na drie dagen opgebeld of ik nog mooiere foto`s kon leveren. Ik zei dit zijn hele mooie foto`s .
Ja want er was een aardig bod gedaan en met nog mooiere foto`s kon het bod misschien omhoog gaan.
Ik vroeg wat is dat bod dan ? Die gast zei Dat mogen we nog niet vertellen ? Ik vroeg wat een onzin het gaat over mijn motor ?
Uiteindelijk zei die gast, ja er was al een bod uitgebracht van 250 euro . Ik was totaal perplex en zei dat is een belediging en eiste dat mijn motor advertentie weggehaald werd van deze groep. Ik moest mijn mond houden werd letterlijk geroepen want hun zouden zorgen dat het bod zeker verdubbelt zou worden, wat ronduit nog steeds een belediging zou wezen . Uiteindelijk kozen ze eieren voor hun geld en de advertentie zou verwijderd worden. Later kreeg ik een mail van trustpiloot ik heb dit ingevuld met deze ervaring . Kreeg diezelfde dag een mail dat ze de reactie zouden verwijderen omdat die club van ikwilvanm…..af dat eisten ? Dat was echt een bizarre ervaring met die gasten .
Uiteindelijk zelf verkocht met een waarde van 1650 euro.

Had je dan verwacht dat zij je de verkoopprijs zouden bieden ;) Zij pleuren je motor op een professionele handelssite "het motoren dark web" , waar profs op kunnen bieden. Waar ( op enig moment) weinig vraag naar is ,daar zal dan ook weinig op geboden worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen ervaring met de motor, maar wel met de auto.

Ooit een auto aangeboden (Renault Laguna).
Eerst een telefoontje met het "maximale" bod.
Aangegeven dat ik hem daarvoor nog liever het kanaal inrijdt.

Uiteindelijk nog een paar keer een hoger "maximaal" bod gekregen en akkoord gegaan met een bod.
Moest de auto alleen wel 100 km verderop afleveren bij 1 of andere handelaar.

Onwetend als ik was, vol goede moed daar naartoe gereden.
Eenmaal daar aangekomen mankeerde er van alles aan de auto.
zoals hier al aangegeven, een krasje, een plekje, dat soort onzin.

Ja, lul. Het is een auto van 15 jaar oud, Dacht je dat dit type auto in concours staat zou zijn ofzo?

Het mooiste was dat die aangaf dat de motor niet goed was.
Want als die de olievuldop bij een draaiende motor zou loshalen, zou de olie uit het blok spuiten.
En kwam uiteraard aankakken dat die maar de helft van het bod wilde betalen.

Heb hem toen gevraagd of die wel helemaal goed bij z'n paasei was..
Heb het antwoord overigens niet afgewacht en ben in mijn goed rijdende auto lekker terug naar huis gereden.

Dag later belt ikwilvanmijnauto op.
Heb hem uitgelegd waarom ik mijn auto weer mee naar huis heb genomen.
En dat als ze mijn auto willen verpatsen, dat de koper maar naar mij toe komt, want ik ga de deur niet meer uit.
Uiteindelijk is iemand hem via hun komen ophalen voor het bod wat ik gekregen had.
-O-Herkenbaar zo ongeveer verging het mij ook de eerste x. Mijn verlies was uiteindelijk 100 euro en ze kwamen de auto halen dus viel allemaal wel mee. Maar die verbazing die jij omschrijft herken ik gelijk.
Alleen die honderd euro, zit me nog steeds dwars en daarom laat ik ze ongeveer 1 x per jaar voor niks komen als ik daar weer een x zin in heb O-)

De eerste x ging om een oude Ford Transit die ik omging bouwen tot camper/racebus. Maar ja daar kwam niks van dus bus aangeboden en bod ontvangen van 600,- ik naïef denk Zow! Gauw wegdoen. Tja komen ze uit Brabant (uiteraard een tel turken) naar Groningen en willen ze er nog maar 400,- voor geven. Ik zeg hij staat prima in mijn tuin, we laten hem lekker staan. Uiteindelijk hebben ze hem meegenomen voor 500,-
Ik heb toen gebeld met de ikwilvanmijn... club. En die zeiden nou dan hebt u goed onderhandelt..... Ik zeg nee, ik zou 600 euro krijgen. Hadden hun niks mee te maken. Ik zeg jawel is via jullie site!

2 maanden later kreeg ik van iemand een Suzuki Srad waar de versnellingsbak van was vast geslagen. Ik mocht die motor hebben maar ik dacht al snel wat moet ik met dat kenteken. Ik heb het blok open gemaakt en zag al snel dat er heel wat verbogen en krom was. Ik heb hem weer dichtgemaakt met vloeibare pakking (mocht nog geen stuiver kosten), alle dingen er af gehaald die ik wel wou hebben en vervangen voor rotzooi wat ik nog had liggen. En de motor reed ook weer gewoon alleen de 1e en 2e versnelling waren geen probleem.
En toen ikwilvanmijnmoto..... club ingeschakeld en meteen in de advertentie gezet dat de motor opgehaald moest worden, dat ik hem niet kwam brengen. Geweldig bod van 250,- gekregen en mee ingestemd. Een dag later telefoon dat het niet gebruikelijk was dat de motor gehaald moest worden maar dat ik hem langs moest brengen })}) Ik denk mooi het spel begint! Ik zeg nee hoor pannenkoek ik heb het expres gelijk genoemd in de advertentie, dus wanneer komt de bieder hem halen? Ja niet dat was niet de bedoeling. Ik zeg mooi dat is dan iig 25,- euro voor mij waar ik niets voor hoef te doen. Nee euh nee.... zo werkt het niet, stamelde de hansworst van ikwilvandinges. Ik zeg prima schakel ik mijn rechtsbijstand in. Zegt ie, voor 25,-?... Ik zeg in jullie geval nog voor stuiver! We hebben en contract getekend! Daar heb je je aan te houden klaar.
25,- euro stond na 3 dagen op mijn rekening, en er was ondertussen een nieuwe bieder die de motor kwam halen voor 200,-

Een poosje later mijn bus op de site gezet, en een stel handelaren uit Tilburg naar Groningen laten komen. En daar begon het weer, maar dit x wist ik natuurlijk waar ik aan toe was. Het was ook niet de bedoeling om de bus te verkopen. Ik zeg luister je mag hem meenemen voor wat je geboden hebt daar heb ik voor getekend en alle schade die je nu opnoemt staat in mijn advertentie met foto's en al. Ik zeg dus of je neemt hem mee voor je bod of je tieft weer op naar je grot, en dan ben ik weer 25,- euro rijker!
Binnen 3 dagen keurig netjes 25,- euro op de rekening. Als je echt alles netjes omschrijft en foto's maakt, kortom als je er echt veel werk van maakt en je bent nergens op te pakken, kun jij zelfs geld verdienen. Ik vind het nu leuk om ze te sarren dus werkt ook goed.
 
Heel verhaal maar :t _O-
Gewoon de spelregels volgen en uiteindelijk bepaal je zelf de eindprijs. Dus als je het zo doet, complimenten voor jou *D
 
het is een compromis om via dit soort kanalen te kopen.
het is maar net wat de gek ervoor geeft.
voordeel is wel dat het veiliger is dan via marktplaats o.i.d.
in het laatste geval krijg je uiteraard meer voor je fiets, maar ook groot risico dat men eerst nee zegt en s'nachts terugkomt met een busje en een slijptol/koevoet.

heb zelf wel een redelijk positieve ervaring gehad met ikwilvanmijnmotorfietsaf.
kreeg toen voor mijn Fazer (met kras-sporen van een schuiver aan de linkerkant) 900,-
de koper kwam 'm ophalen en deed geen moeite om de prijs lager te krijgen.
hij vroeg me nog wel waarom ik 'm wegdeed, en testte de fiets even.

later zag ik de motor online staan voor pakweg 2100.-
op de foto's zag ik dat ze de krassen hadden aangepakt (dus ook schakelpook vernieuwd etc.)
afgelopen voorjaar bleek ie verkocht te zijn, dus hopelijk zie ik die hier nog wel weer een keer terug op MF :)
 
Laatst bewerkt:
Nou nou wat een negatieviteit allemaal.

Je krijgt misschien minder terug voor je motor als via particuliere verkoop of inruil.

Maar er zijn ook voordelen.

- Wanneer het bod akkoord is de opkoper verplicht om langs te komen. Dus geen last minute afzeggingen of mensen die niet op komen dagen.

-Geen gedoe met naar het postkantoor gaan om over te schrijven maar ter plaatse vrijwaren (particulier kan dit tegenwoordig ook digitaal, maar lang niet iedereen weet hoe dit werkt).

- geen advertentie kosten (marktplaats €25,-tot €35,- per 4 weken)

- direct je wegen belasting en verzekering stoppen

- en vaak worden kleine gebreken toch wel voor lief genomen omdat ze het makkelijk kunnen fixen.

Ik heb zelf mijn oldtimer verkocht via wijkopenautos.nl en ik heb een hoger bod mogen ontvangen als ik in 6 maanden tijd op mp en fb had gekregen. (incl de testpiloten en bandenschoppers).
 
IJskoud €3000 minder op een auto van €4000 bieden :N Neem ik toch al die vermeende ongemakken die bij elkaar een uurtje kosten wel voor lief.
Er zijn dagen dat ik met minder thuiskom.
 
IJskoud €3000 minder op een auto van €4000 bieden :N Neem ik toch al die vermeende ongemakken die bij elkaar een uurtje kosten wel voor lief.
Er zijn dagen dat ik met minder thuiskom.
Bij zon groot verschil zou ik er ook meer uit proberen te halen.

Waarschijnlijk vinden ze je auto dan ook niet interesant genoeg.
 
Bij zon groot verschil zou ik er ook meer uit proberen te halen.

Waarschijnlijk vinden ze je auto dan ook niet interesant genoeg.
Gemakzucht kost geld en daar leven deze handelaren op plus het laatste aftroggelen omdat het opject toch niet zo netjes is als gedacht.
als je maar weet waarvoor je betaalt.

Er zijn betere alternatieven ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan