Zijn er nog mensen die recentelijk hun schijven hebben omgebouwd naar full-floating?
Ik heb last van trillende voorremmen en ik kan niet echt ontdekken dat de schijven krom zijn. Bij licht remmen zie je de vorkpoot trillen, en bij hard remmen trilt de hele motor en het zorgt het ervoor dat mijn voorwiel blokkeerd vooral tussen de 80 en 100 km/h. (Kan geen stoppies maken)
Wat ik me afvraag is ook ofdat mijn huidige semi-floaters (met zo'n verende ring) kunnen verslijten.
Het is als volgt: Op het wiel met meetklok circa 0.15 mm onbalans. Echter die onbalans meet ik ook op de drager, alleen dat is een alu gietstuk dus die mag misschien die tolerantie hebben.
Meet ik met de schijf in de draaibank en de drager vlak tegen de kop ingespannen heb ik ook die 0.15 mm onbalans, ga ik echter een beetje spelen door de drager "krom" in te spannen kan ik de onbalans in de schijf terug brengen naar 0.04 mm. Je zou dus zeggen dat de drager en de schijf t.o.v. elkaar niet goed uitgelijnd zitten.
Dikte verschil in de schijf is ook hooguit 0.01 mm. En volgens WPHB mag de onbalans geklokt op het wiel 0.30 mm bedragen. (vrij veel vind ik)
Weet iemand waar losse floaters te krijgen zijn (als het een oplossing zou zijn) tegen een beetje redelijke prijs?
Leon
Ik heb last van trillende voorremmen en ik kan niet echt ontdekken dat de schijven krom zijn. Bij licht remmen zie je de vorkpoot trillen, en bij hard remmen trilt de hele motor en het zorgt het ervoor dat mijn voorwiel blokkeerd vooral tussen de 80 en 100 km/h. (Kan geen stoppies maken)
Wat ik me afvraag is ook ofdat mijn huidige semi-floaters (met zo'n verende ring) kunnen verslijten.
Het is als volgt: Op het wiel met meetklok circa 0.15 mm onbalans. Echter die onbalans meet ik ook op de drager, alleen dat is een alu gietstuk dus die mag misschien die tolerantie hebben.
Meet ik met de schijf in de draaibank en de drager vlak tegen de kop ingespannen heb ik ook die 0.15 mm onbalans, ga ik echter een beetje spelen door de drager "krom" in te spannen kan ik de onbalans in de schijf terug brengen naar 0.04 mm. Je zou dus zeggen dat de drager en de schijf t.o.v. elkaar niet goed uitgelijnd zitten.
Dikte verschil in de schijf is ook hooguit 0.01 mm. En volgens WPHB mag de onbalans geklokt op het wiel 0.30 mm bedragen. (vrij veel vind ik)
Weet iemand waar losse floaters te krijgen zijn (als het een oplossing zou zijn) tegen een beetje redelijke prijs?
Leon