Ervaringen met full-floating remschijven..

Leon YZF

MF'er
8 jan 2003
131
0
Gorinchem
Zijn er nog mensen die recentelijk hun schijven hebben omgebouwd naar full-floating?

Ik heb last van trillende voorremmen en ik kan niet echt ontdekken dat de schijven krom zijn. Bij licht remmen zie je de vorkpoot trillen, en bij hard remmen trilt de hele motor en het zorgt het ervoor dat mijn voorwiel blokkeerd vooral tussen de 80 en 100 km/h. (Kan geen stoppies maken)

Wat ik me afvraag is ook ofdat mijn huidige semi-floaters (met zo'n verende ring) kunnen verslijten.

Het is als volgt: Op het wiel met meetklok circa 0.15 mm onbalans. Echter die onbalans meet ik ook op de drager, alleen dat is een alu gietstuk dus die mag misschien die tolerantie hebben.

Meet ik met de schijf in de draaibank en de drager vlak tegen de kop ingespannen heb ik ook die 0.15 mm onbalans, ga ik echter een beetje spelen door de drager "krom" in te spannen kan ik de onbalans in de schijf terug brengen naar 0.04 mm. Je zou dus zeggen dat de drager en de schijf t.o.v. elkaar niet goed uitgelijnd zitten.

Dikte verschil in de schijf is ook hooguit 0.01 mm. En volgens WPHB mag de onbalans geklokt op het wiel 0.30 mm bedragen. (vrij veel vind ik)

Weet iemand waar losse floaters te krijgen zijn (als het een oplossing zou zijn) tegen een beetje redelijke prijs?


Leon
 
Hee, ik heb die floaters nu thuis liggen om mijn schijven om te gaan bouwen, en dat ga ik zeer binnenkort doen.
Ik heb ze via www.race-shop.nl en kosten 64 euro voor een setje van 16 stuks.

Ik heb bovendien al een set zwevende schijven liggen die ik alleen maar ff hoef te monteren en dan ga ik het dus ook ervaren.

Ik zal je hier op de hoogte houden.
 
Ik ben benieuwd!

Hoe zien die dingen er uit eigenlijk? Met aan 1 zijde zo'n E-clip (seegering) toch?

Ik ga er overigens 24 nodig hebben '(

Heb net mijn schijfdrager nog ff goed zitten bekijken, je ziet gewoon vervormingen in het materiaal lijkt het wel, kweet niet of dat normaal is?

De oppervlakte is overigens wel vlak.

full
 
Kun je er een plaatje van posten? en weet je misschien van wat voor materiaal ze gemaakt zijn?

Misschien is het mogelijk om zelf iets te maken/laten maken. Mits het de veiligheid niet in gevaar brengt natuurlijk.

Kheb er echt 24 nodig namelijk. (is bijna 100 euro)
 
Terug
Bovenaan Onderaan