Ervaringen motor toch Denemarken???

Joep XL

Die hard MF'er
18 apr 2007
357
0
Venlo
Beste motor luitjes,

Heeft er iemand hier ervaring met Denemarken als motor vakantie land? wij willen met een groepje van 3 daar een week rond gaan rijden, maar we hebben geen idee hoe het de binnenwegen er bij liggen, is het leuk rijden daar? veel te zien?

Ook als je het niks vind effe laten weten.

Bedankt en vriendelijke groet,

Joep
 
Ik ben diverse keren in Denemarken geweest. Het is een mooi land en in het algemeen is het er wat rustiger dan bij ons. Je hebt er dus meer ruimte. De wegen zijn in goede staat en mijn ervaring is dat dit ook geldt voor de wat kleinere wegen. De bewegwijzering is oké, evenals de Denen zelf.
Het landschap is wat glooiend, maar verwacht geen echte heuvels of bergen.
Al met al is het dus een heel gemakkelijk toegankelijk land en je bent er ook eigenlijk zo vanuit Nederland. Het zal best leuk zijn om er een week rond te rijden, dat hangt ook een beetje van je eerdere ervaringen af.
Wil je echt gaan sturen en ben je op zoek naar uitdagende bochtige trajecten, dan is Denemarken een wat mindere keuze. Je moet dan bijvoorbeeld aan Noorwegen gaan denken. Wil je relaxed en niet te moeilijk motor rijden dan is Denemarken zeker aan te bevelen. Ga er eens kijken zou ik zeggen en doe je eigen ervaring op.
 
Hoi Soesko,

Bedankt voor de reactie, hoop dat er nog meer mensen hun visie geven. HINT

Mvg Joep
 
Denemarken vind ik top! Het is niet super moeilijk sturen, maar een mooi glooiend landschap met slingerende weggetjes. Zeker het noorden vond ik zeer de moeite waard!
Verlang je graag naar haarspeldbochten en weggetjes van 15%, dan is Denemarken inderdaad een mindere keuze.
 
Denemarken is een leuk land.Ben er een aantal jaren geleden geweest[met de auto] je kunt het vergelijken met het noorden van nederland lekker rustig mooie wegen en niet te vergeten schoon.De campings waren ook goed en ze verstaan ook heel goed duits als je het engels niet goed machtig bent,En het weer is ongeveer het zelfde als hier. Kortom gewoon gaan en geniet. *O*
 
Ik vind het wel de moeite waard maar toch behoorlijk saai. Ik zou liever een paar dagen naar Duitsland gaan. Een week naar het Schwarzwald of de Eifel of zo. Daar heb je mooie stuurweggetjes en mooie bochten.
 
Laatst bewerkt:
Geïnteresseerd in things to do?
Of moet het alleen maar rondrijden zijn?

Het (Wadden)eiland Rømø is per dijkweg bereikbaar.
Leuk eiland om even op rond te kijken.
(Leuk paardrijden daar)

Legoland, kost je ook een dagje.

Hans Christian Andersen Huis Museum in Odense.

Kopenhagen is leuk om eens door heen te rijden en ook om door te lopen.

The Marguerite Route (3,540 km):
35192margueritruteskilt.jpg


Aan de bovenrand van Denemarken zijn er diverse oude verdedigingswerken te vinden.

Kalkrotsen Møns Klint.

Daarnaast is er nog veel meer te doen :)
 
Hoi

Denemarken is best een mooi land, maar niet al te verschillend van Nederland om heel eerlijk te zijn.
Ik zou zeggen rij ff door tot in Zweden, waar je al meer in een andere omgeving bent en qua motorrijden er meer te zien is.
Ik woon zelf in Stockholm en het is hier motorparadise (wel opletten voor coppers, want boetes zijn hier stukken duurder).

Succes met je keuze

Brakke
 
Hoi mensen bedankt voor de reactie's het begint steeds aantrekkelijker te klinken. We willen met 3 gasten gaan en allemaal zijn we nog niet mega ervaren motorrijders dus als er geen halsbrekende haarspeldbochten ed in zitten is niet erg.

Zweden is net iets te ver voor een week lijkt me.

Ik laat het nog horen wat het geworden is, we gaan met hemelvaart (hoop maar dat we die naam geen eer aan doen)
 
Hoi mensen bedankt voor de reactie's het begint steeds aantrekkelijker te klinken. We willen met 3 gasten gaan en allemaal zijn we nog niet mega ervaren motorrijders dus als er geen halsbrekende haarspeldbochten ed in zitten is niet erg.

Zweden is net iets te ver voor een week lijkt me.

Ik laat het nog horen wat het geworden is, we gaan met hemelvaart (hoop maar dat we die naam geen eer aan doen)
Veel plezier alvast!
 
Hoi mensen bedankt voor de reactie's het begint steeds aantrekkelijker te klinken. We willen met 3 gasten gaan en allemaal zijn we nog niet mega ervaren motorrijders dus als er geen halsbrekende haarspeldbochten ed in zitten is niet erg.

Zweden is net iets te ver voor een week lijkt me.


Ik laat het nog horen wat het geworden is, we gaan met hemelvaart (hoop maar dat we die naam geen eer aan doen)

Tsja, vanaf Kopenhagen zit je maar zó in Zweden :)
En Kopenhagen is in een dag goed te doen.
Beetje doorrijden, en je zit dus met een dag rijden in Zweden.
 
Hallo toch nog maar ff reargeren omdat ik zoveel reactie's kreeg.

Het is Duitsland frankrijk duitsland geworden, mooie rit via eifel naar vogezen (Coll du donnon :9~ 16 km slinger) en toen terug via zwarte woud en ardennen.

Denemarken andere keer.
 
Tsja, vanaf Kopenhagen zit je maar zó in Zweden :)
En Kopenhagen is in een dag goed te doen.
Beetje doorrijden, en je zit dus met een dag rijden in Zweden.

Ja, en laat Zweden nou een groot land zijn en zuid-Zweden nou lang niet zo interessant zijn.. Voordat 't echt leuk wordt is het toch een flink stuk rijden. Dan is een week te kort. Klaar.
 
vorig jaar naar denemarken geweest, 1e dag richting arhus gereden
en 2e dag naar copenhagen
dag 3 weer naar huis..
was wel ff doorrije maar goed te doen.. en zeker leuk om te zien
mooie en goede wegen.. mensen rijden er relaxed..

vanuit arhus langs de westkust gereden naar copenhagen..
erg mooi zo langs de kust.. en binnendoor met veel pondjes geweest
zeker een aanrader dan voor volgend jaar.

wij gaan op 1 juli naar copenhagen, 2 juli naar oslo, 3 juli naar stockholm, 4 juli naar goteborg, 5 juli naar hamburg, en 6 juli weer thuis..

misschien als het bevalt wel leuke route voor jullie volgend jaar ;)
 
Hallo toch nog maar ff reargeren omdat ik zoveel reactie's kreeg.

Het is Duitsland frankrijk duitsland geworden, mooie rit via eifel naar vogezen (Coll du donnon :9~ 16 km slinger) en toen terug via zwarte woud en ardennen.

Denemarken andere keer.
Dat is ook geen straf!
Denemarken is erg mooi, het is glooiend/ heuvelachtig, maar verwacht er geen dikke Colls of bergen daar.
 
Beste motor luitjes,

Heeft er iemand hier ervaring met Denemarken als motor vakantie land? wij willen met een groepje van 3 daar een week rond gaan rijden, maar we hebben geen idee hoe het de binnenwegen er bij liggen, is het leuk rijden daar? veel te zien?

Ook als je het niks vind effe laten weten.

Bedankt en vriendelijke groet,

Joep
 
Rømø motor festival is zeer gaaf. Motor op het strand parkeren, 50meter lopen en je bent er. Je kunt daar als er geen festival is ook gewoon met de motor het strand op, net als iets ten noorden van Esbjerg op børsmose strand.
Als je een beetje 2de wereld oorlog geïnteresseerd ben, heb je het tirpits museum, in Oksbøl het flugt museum. En natuurlijk alle atlantic wall bunkers.

Tussen Vejle en Jelling heb je eem heuvelgebiedje liggen, leuk maar niet mega spectaculair. De wegen zijn er veel recht toe, recht aan.

Verder is het daar gemoedelijk, goed asfalt, spreken goed engels, maar bekijk wel even wat ze hebben binnen jullie interesses, en wat je wilt zien en doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan