Laatste weekend oktober naar Denemarken; een first buiten mijn comfort zone.

BMW staat toch niet bekend als onbetrouwbaar.
Zoals TS zich nu voorbereidt, lijkt 't bijna een wereldreis te gaan worden.
DK is maar een kut-stukje en eigenlijk gewoon om de hoek. Voor mensen uit Zeeland is Joure (woonplaats TS) al halverwege.
Je kan je ook teveel zorgen maken. :9

Ik was in DK en had (te) veel slecht weer.
Toen ook nog mijn gaskabel brak, had ik er de balen van. IK WIL NAAR HUIS!!
Ik heb het stationair op max gedraaid en ben met ca 100km/h van midden DK weer naar huis gereden.
Eind van de snelweg, hier vlakbij heb ik stationair terug gedraaid. Met ca 30km/h kwam ik gewoon thuis bij de voordeur.

Kort gezegd: DK is dichterbij dan je denkt en er is altijd een oplossing om thuis te komen.
 
Laatst bewerkt:
Qua snelheid en wisselingen daarvan.
Gebruik de cruisecontrol die je hebt. Gebruik ik doorlopend en vooral in Zwitserland.
Als de tankrange nog 100km aangeeft, ga dan kijken naar een pomp.
Dan zit je in ieder geval goed.
Wellicht een waterdichte Kriega roltas vastgemaakt met ROK Straps
 
Qua snelheid en wisselingen daarvan.
Gebruik de cruisecontrol die je hebt. Gebruik ik doorlopend en vooral in Zwitserland.
Als de tankrange nog 100km aangeeft, ga dan kijken naar een pomp.
Dan zit je in ieder geval goed.
Wellicht een waterdichte Kriega roltas vastgemaakt met ROK Straps
Ja cruisecontrol is sowieso iets wat ik vrij permanent gebruik... ik moest laatst stukkie op een fiets zonder Gear Shift Assist Pro en cruisecontrol en vroeg me af hoe al die mensen dat doen... :P

Ik ga even neuzen naar Kriega; dat met die pomp gaat me lukken (al vond ik de betrouwbaarheid in de BMW App nog niet je-dat ook in NL, qua POI)
 
Qua snelheid en wisselingen daarvan.
Gebruik de cruisecontrol die je hebt. Gebruik ik doorlopend en vooral in Zwitserland.
Als de tankrange nog 100km aangeeft, ga dan kijken naar een pomp.
Cruise-control moet maar net op je motor zitten.
In Zwits word je helemaal gek van de vele snelheidswisselingen. Te snel, geeft kans op mega-boete.
Toen ik het Alpenland uit reed had ik bijna kramp in de rechter pols.

Te snel is niet altijd oke, maar in CH is het vwb snelheid niet even leuk om te rijden.
Aan zuid-zijde Bodensee word je er helemaal gek van. De steeds wisselende max snelheid geeft daar vooral verwarring.
Ook overal flitskasten. Die gelukkig niet allemaal blijken te werken??
Althans, ik heb nooit een bon thuis gekregen, terwijl ik toch zeker weet dat ik 2 flitsers te snel voorbij gereden ben.

Vwb tankstations.
Als de tank leeg raakt, zet ik mijn Zumo op 'zoek tankstation'. (knop voor gemaakt)
Dan geeft ie een lijst met afstand en richting van de pompen in de buurt.
Als je dichtbij bent dan indrukken naar gewenste pomp. Daarna vervolg je weer de oorspronkelijke route.
Ik herinner me niet dat ik in DK problemen heb gehad met vinden van benzine-pompen.
 
Cruise control is toch wel het meest overbodige dat ooit op een motor gemonteerd werd. Zelfs in een auto is het nauwelijks bruikbaar.
De enige keer dat ik het in de auto heb kunnen gebruiken was in de Coronatijd tijdens de avondklok op de snelweg.
 
Cruise control is toch wel het meest overbodige dat ooit op een motor gemonteerd werd. Zelfs in een auto is het nauwelijks bruikbaar.
De enige keer dat ik het in de auto heb kunnen gebruiken was in de Coronatijd tijdens de avondklok op de snelweg.
RR. Volgens mij moet je even "ik vind" ervoor zetten. Ik vindt het namelijk best fijn om cruise control op de motor te hebben met een slechte rechter pols. Jouw mening is namelijk geen wet.
 
RR. Volgens mij moet je even "ik vind" ervoor zetten. Ik vindt het namelijk best fijn om cruise control op de motor te hebben met een slechte rechter pols. Jouw mening is namelijk geen wet.
Ik vind een slechte pols niet echt de norm voor motorrijden. Ik heb een jaar motor gereden terwijl ik nauwelijks kon lopen. Stilstaan met de motor kon ik alleen met het rechterbeen aan de grond, best wel een risico. Had ik toen een driewieler tot norm moeten verheffen?
 
Cruise control is toch wel het meest overbodige dat ooit op een motor gemonteerd werd. Zelfs in een auto is het nauwelijks bruikbaar.
De enige keer dat ik het in de auto heb kunnen gebruiken was in de Coronatijd tijdens de avondklok op de snelweg.
Ik vind de CC heel prettig en mis het zeker op mijn motor(en).
In de auto, met een paar 'tikjes' terug of andere keer juist omhoog om effe in te halen. PERFECT 👌

Op de motor ook prettig, om bij lange ritten soms je rechtse hand los te kunnen laten.
Afgelopen zomer stuk van Metz naar Lyon. Urenlang het gas moeten vasthouden. Niet fijn. Vlgde keer niet mijn klem vergeten!
 
Cruise-control moet maar net op je motor zitten.

Ik herinner me niet dat ik in DK problemen heb gehad met vinden van benzine-pompen.
Ja het is ook gewoon een luxe eigenlijk..

Ik verwacht met 33 liter voorraad bij me ook niet echt uitdagingen, maar met mijn afkeer van het concept " stoppen onderweg " plan ik het wel graag ffies goed :)
 
Het laatste weekend van oktober ga ik naar vrienden in DK
Wees blij dat je niet deze week gepland hebt. Dan had je zeker veel km in de regen gereden vandaag.
klopt, maar er moet ook een trekveer, 2 netwerkswitches, een router en een tang + stekkertjes mee, en wat losse meuk. Dus al met al raken ze best vol :)
Ha idd , dan zit het zo vol.

Succes volgende week
 
Wees blij dat je niet deze week gepland hebt. Dan had je zeker veel km in de regen gereden vandaag.

Ha idd , dan zit het zo vol.

Succes volgende week
Ja; ik was woensdag en donderdag naar 't werk op twee wielen ook al even goed gewassen en geboend.... pak is vliegjesvrij iig ;)

Ik kreeg net nog een rol van 100M kabel geleverd die ook mee moet, dat past vast ook nog wel ergens.
 
Ik vind de CC heel prettig en mis het zeker op mijn motor(en).
In de auto, met een paar 'tikjes' terug of andere keer juist omhoog om effe in te halen. PERFECT 👌

Op de motor ook prettig, om bij lange ritten soms je rechtse hand los te kunnen laten.
Afgelopen zomer stuk van Metz naar Lyon. Urenlang het gas moeten vasthouden. Niet fijn. Vlgde keer niet mijn klem vergeten!
Ik heb zo'n stukje plastic, lijkt een beetje op een vraagteken, dar doe je om gashendel en dat geeft behoorljk steun om je pols wat op te laten rusten als je de langere ritten wilt maken. Via Ali kost het vrijwel niks, ik heb er een stuk of tien ooit besteld, inmiddels zijn er a 5 gejat omdat ze blijkbaar prima voldoen !
 
Nu net de route in myRouter-app gezet zodat ik m kan gaan exporteren naar de BMW Connected Ride app; 589 km in een voorspelde 8,5 uur.
Tot Bunde de snelweg en dan binnendoor, al zal de B5 in het noorden van D vast meer voelen als Autobahn dan als Bundesstrasse.

Morgen nog een paar waterdichte handschoenen kopen want dat bleken de oudjes uit 2003 niet meer te zijn: waterdicht.
 
Afsluitingen van lokale wegen in Duitsland betekent gewoon doorrijden.
Vrijwel altijd kan je er toch gewoon langs. (vaak ook al met bordje erbij met Anwohnenden/ Anlieger frei)
Zelf dit voorjaar mss wel 20x ervaren met mijn trip (helemaal binnendoor) naar Thüringer Wald. (Dresden)
Ja, wegopbrekingen zijn er genoeg in Duitsland.
 
Inmiddels weer thuis; wat een ab-so-luut baggerweer was het in Zuid-Denemarken / Noord-Duitsland vandaag...
Kan wel stellen: mijn pak is prima waterdicht, m'n helm niet :P

Een plaatje van m'n 1e pauze op de heenreis. Mooi rustig plekje........ (kijk maar door de heg...)

LkcW3un.jpg
 
Vindt je Denemarken überhaupt de moeite waard van wat je tot nu toe gezien hebt?
Visueel absoluut: de 25 (Tonder - Toftlund) en dan de 179 (Toftlund - Ribe) door de (in spectaculaire herftskleuren verkerende) bossen en heuvels was schitterend, met van die kenmerkende langgerekte boerderijen in allerlei oude bouwstijlen er langs.
(Overigens vond ik de 5 door Duitsland, (van Heide naar Tonder) volkomen ruk; inspiratieloos vlak en zonder bijzonderheden, afgezien van de brug over het Oostzee-Noordzee kanaal). De Noordoostenwind hielp ook niet mee..

Voor een gezinsvakantie of dagtrip vind ik DK prima bestemming, maar het continue "in je remmen knijpend rijden" vond ik niet tof; heb je een mooi stukje bochten met glooingen in een bos, pletteren ze er een bordje 60 voor.
Een paar dagen rondkijken met de auto zie ik mezelf nog wel eens doen.
 
Gooi je vraag eens over de schutting bij:
Motorcursussen
Natuurlijk geen familie/aandelen.
Ik heb pas een behendigheidstraining bij hun gevolgd:
Ondanks dat ik al 100 jaar motorrij, blijven korte rechtse bochtjes moeilijk.
Ik weet het... meer rijden, meer oefenen.
Ik zie het ook op mn BMW app, rechterbochten helling hoeken zijn lager in getal dan linkse?....

Waar lekte je helm?
Als het echt hoost dan loopt het water aan de binnenkant van het vizier naar beneden.
Alle rubberen seals lijken heel te zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan