Ethanol in Benzine

Ik heb net 30 pagina's doorgeworsteld , maar 1 ding is me niet helemaal duidelijk :
Bevat de kant en klare 2takt mix aan de pomp ook een hoeveelheid ethanol?
Bij de gewone benzine's staat het percentage aangegeven maar bij de mix niet...
Dan bel je toch naar de fabrikant als je de verkoper niet vertrouwd?
Shell of BP of Firezone...
Een 2-takt mag helemaal geen ethanol, dan gaat ie kapot.
Dus ik neem toch aan dat tankstations een ethanovrije mix afleveren?
Net met de klantenservice van Texaco gebeld over ethanol in de mix-benzine. (want een mix-pomp hier vlakbij waar ik wel eens tank is van Texaco)
Klantenservice weet helemaal NIETS!! Deze hebben mij doorverbonden met de betreffende pomp.
Maar daar word je ook niks wijzer van. Vooral veel vage opmerkingen maar je wordt er niets wijzer van.
Zal er wel niet in zitten, heb geen klachten van klanten en meer bla-bla-bla......................
Op de Texaco-site kan ik er ook niets over vinden.

Je zou mogen verwachten dat 2T-benzine gemengd wordt met ethanol-vrije benzine.
Maar ik wil het niet verwachten, ik wil het ZEKER weten!

Totdat er duidelijkheid is zelf maar mixen met premium en 2T-olie.............. :]
 
een soort pandemie onder de scootertjes
mooi, niet ingrijpen :+
Helemaal met je eens! Maar niet alleen de scooters van de petjes gaan stuk, maar ook mijn old-timer-bromfiets.
Maar zelfs daarvan begint nu ethanol-bestendig spul in de de handel te komen.
Ik heb onlangs de krukas vervangen, en toen bleek dat er ook keerringen in Viton 70 te leveren zijn.
Tja, toen voor de zekerheid maar Viton geplaatst. Baat 't niet dan schaadt 't niet!
 
Net met de klantenservice van Texaco gebeld over ethanol in de mix-benzine. (want een mix-pomp hier vlakbij waar ik wel eens tank is van Texaco)
Klantenservice weet helemaal NIETS!! Deze hebben mij doorverbonden met de betreffende pomp.
Maar daar word je ook niks wijzer van. Vooral veel vage opmerkingen maar je wordt er niets wijzer van.
Zal er wel niet in zitten, heb geen klachten van klanten en meer bla-bla-bla......................
Op de Texaco-site kan ik er ook niets over vinden.

Je zou mogen verwachten dat 2T-benzine gemengd wordt met ethanol-vrije benzine.
Maar ik wil het niet verwachten, ik wil het ZEKER weten!

Totdat er duidelijkheid is zelf maar mixen met premium en 2T-olie.............. :]
Whutttt:o|(
 
Het is inderdaad droevig gesteld met de kennis.

Als burger ben je gewoon de Sjaak, van het kastje naar de muur.
Maarja, een goeie helpdesk kost iets meer dan er een stageloper neerzetten.

Je mag nog blij zijn dát de helpdesk eerlijk was, van ik weet het niet.
Voor hetzelfde geld lullen ze maar wat.
 
Dit zijn nog eens prijzen. Verschil tussen gewone meuk en premium: 6 cent.
En wie dieselt, lacht zich helemaal een slag in de rondte.

EB830786-8DE5-4725-A5E9-AA3DF6BEF3E0.jpeg
 
Net met de klantenservice van Texaco gebeld over ethanol in de mix-benzine. (want een mix-pomp hier vlakbij waar ik wel eens tank is van Texaco)
Klantenservice weet helemaal NIETS!! Deze hebben mij doorverbonden met de betreffende pomp.
Maar daar word je ook niks wijzer van. Vooral veel vage opmerkingen maar je wordt er niets wijzer van.
Zal er wel niet in zitten, heb geen klachten van klanten en meer bla-bla-bla......................
Op de Texaco-site kan ik er ook niets over vinden.

Je zou mogen verwachten dat 2T-benzine gemengd wordt met ethanol-vrije benzine.
Maar ik wil het niet verwachten, ik wil het ZEKER weten!

Totdat er duidelijkheid is zelf maar mixen met premium en 2T-olie.............. :]

Dat zal dan bij andere merken niet veel anders zijn vrees ik...
 
@Rene-B Hoe het nu zit, weet ik niet. Jaren geleden eens met Shell gebeld over hun mengverhouding van 2-takt, daarover werd ik netjes teruggebeld door iemand die wist waar hij over sprak.

Een tijd geleden kon ik niet vinden of BP Ultimate ethanolvrij was (later wel gevonden), op 2 e-mails naar de BP-klantenservice moet ik nog steeds antwoord krijgen. Jammer en gewoon lomp om dit soort praktische vragen niet te beantwoorden. Waar is je klantenservice dan voor? Om aan te geven welk station een klantenplee heeft en welke niet ofzo?
 
@Rene-B Hoe het nu zit, weet ik niet. Jaren geleden eens met Shell gebeld over hun mengverhouding van 2-takt, daarover werd ik netjes teruggebeld door iemand die wist waar hij over sprak.

Een tijd geleden kon ik niet vinden of BP Ultimate ethanolvrij was (later wel gevonden), op 2 e-mails naar de BP-klantenservice moet ik nog steeds antwoord krijgen. Jammer en gewoon lomp om dit soort praktische vragen niet te beantwoorden. Waar is je klantenservice dan voor? Om aan te geven welk station een klantenplee heeft en welke niet ofzo?
Iemand die al jarenlang bij een bedrijf werkt, weet dit allemaal. Die heeft daar niet eens een beeldscherm met een helpdesk voor de helpdesk voor nodig.

Tegenwoordig willen de aandeelhouders ook de laatste kruimel schijnbaar, dus...
Het is op heel veel plaatsen brandhout.
Pasgeleden had ik een conversatie met de helpdesk van TomTom.
Ik wist het nog beter dan haar. Ik voelde mij echt beledigd, zo slecht was de kennis, en het zijn net papegaaien met langspeelplaten en een pick-up.
 
Scooters is tegenwoordig ook gewoon 4 takt dus waarom moet dat kaput dan
Geen idee, maar het gebeurt inderdaad heel veel, dat ze in de soep lopen op e10. Misschien treft het vooral de goedkope chinese variantjes? Ja ik heb er ook zo'n ding (serieus) en daar komt alleen 98 in. Is ook geadviseerd door de dealer overigens.
 
Net met de klantenservice van Texaco gebeld over ethanol in de mix-benzine. (want een mix-pomp hier vlakbij waar ik wel eens tank is van Texaco)
Klantenservice weet helemaal NIETS!! Deze hebben mij doorverbonden met de betreffende pomp.
Maar daar word je ook niks wijzer van. Vooral veel vage opmerkingen maar je wordt er niets wijzer van.
Zal er wel niet in zitten, heb geen klachten van klanten en meer bla-bla-bla......................
Op de Texaco-site kan ik er ook niets over vinden.

Je zou mogen verwachten dat 2T-benzine gemengd wordt met ethanol-vrije benzine.
Maar ik wil het niet verwachten, ik wil het ZEKER weten!

Totdat er duidelijkheid is zelf maar mixen met premium en 2T-olie.............. :]
Dan hou je wat meer geld over voor benzine ook *O*
 
Heb naast de motor een Renault Twingo uit 1997, mag volgens tabel net wel e10 hebben, een jaar ouder niet. Maar ik wil er toch geen risico mee lopen. Vooral omdat ik er heel weinig mee rijdt. (Kan dus goed op de rubbers inwerken). En gelukkig woon ik 4,5 km van Duitsland af, waar ze wel gewoon e5 hebben, en nog flink goedkoper ook.
 
Heb naast de motor een Renault Twingo uit 1997, mag volgens tabel net wel e10 hebben, een jaar ouder niet. Maar ik wil er toch geen risico mee lopen. Vooral omdat ik er heel weinig mee rijdt. (Kan dus goed op de rubbers inwerken). En gelukkig woon ik 4,5 km van Duitsland af, waar ze wel gewoon e5 hebben, en nog flink goedkoper ook.
Dat lijkt mij heel sterk, 1997 en wel E10.
Heb je dat wel goed?

Andere gerenommeerde merken zoals VW daar is het bij sommige modellen pas vanaf 2006.
 
Kan ook wezen dat de lijst zegt geschikt, en de garage zegt van this beter dat je er E5 ingooit. Teveel problemen met dat model.
Kweet het niet meer.

Het zou ook kunnen dat die Fransen al wel verder dachten in de toekomst met de materiaalkeuze.
 
Alhoewel, ik ben er een paar jaar geleden geweest en heb duftig afgetankt daar in Helsingborg.

En de rest volgens mij ook.
 
Volvo stelt dat alle modellen vanaf 1976 op E10 kunnen
Ja, maar dat is wat anders. In Scandinavië drinken ze geen alcohol, en dan moet je er wat anders mee?!
Vaak drinken ze daar juist tot ze omvallen!

Zelf was ik al in 1975 in Zweden. Toen gingen we effe een biertje halen in een bar in Malmö.
De prijs was toen zodanig, dat we het maar bij 1 hebben gelaten............................
(Toen nog jong en niet veel centjes. Kan 't me nog steeds goed herinneren)
 
Ja, maar dat is wat anders. In Scandinavië drinken ze geen alcohol, en dan moet je er wat anders mee?!
Hehe eindelijk uitgelachen ... de helft van de motorrijders daar stookt z'n eigen alcohol. De hele dag door Kaffe Karsk ( Karsk - Wikipedia ) zuipen totdat je knettergek van de caffeine op en neer staat te springen en er alleen nog maar dronkemanspraat uit je nek komt.
Elk feestje is een gelegenheid om te zuipen totdat je letterlijk ompleurt. Dat is geen probleem omdat er nog meer liggen en Scandinaviers zijn zo beleefd dat ze gewoon over je heen stappen.
Ik heb de moonshine (99%) puur gedronken maar dat raad ik af: voordat je het weet klapt de vloer omhoog ...
 
Hehe eindelijk uitgelachen ... de helft van de motorrijders daar stookt z'n eigen alcohol. De hele dag door Kaffe Karsk ( Karsk - Wikipedia ) zuipen totdat je knettergek van de caffeine op en neer staat te springen en er alleen nog maar dronkemanspraat uit je nek komt.
Elk feestje is een gelegenheid om te zuipen totdat je letterlijk ompleurt. Dat is geen probleem omdat er nog meer liggen en Scandinaviers zijn zo beleefd dat ze gewoon over je heen stappen.
Ik heb de moonshine (99%) (96% en dan moet je het heel goed doen )puur gedronken maar dat raad ik af: voordat je het weet klapt de vloer omhoog ...

FF aangepast.
Maar het blijft pittig,je slokdarm zal wel verbrandt zijn.
 
Dit zijn nog eens prijzen. Verschil tussen gewone meuk en premium: 6 cent.
En wie dieselt, lacht zich helemaal een slag in de rondte.

Bekijk bijlage 1468705
Luxemburg?

In België staat sinds kort de officiële max prijs van de diesel terug ietsje onder de E10.

Ik tank momenteel (maar niet aan de max prijs) E10 aan 1,245€/L, en diesel (zelfde tankstation) aan 1,279€/L.

Op moment van dit schrijven;
Max prijs E10 = 1,453€/L
Max prijs diesel = 1,439€/L.
 
Terug
Bovenaan Onderaan