Eurotrip NL-DE-CZ-A-SK-HU-RO-BG-TR-GR-AL-MNE-BIH-HR-I-A-DE-L

Nog kuna's?
Kroatië zit toch net bij de eu?

Er zijn daar nog veel landen die niet met de euro betalen hoor. Litouwen, Letland, Polen en Tsjechië hebben ook nog hun eigen munt heb ik vorig jaar ondervonden, Estland heeft dan weer wel de euro.
En volgende maand Roemenië is het betalen met 'lei'.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn daar nog veel landen die niet met de euro betalen hoor. Litouwen, Letland, Polen en Tsjechië hebben ook nog hun eigen munt heb ik vorig jaar ondervonden, Estland heeft dan weer wel de euro.
En volgende maand Roemenië is het betalen met 'lei'.
Als je door Hongarije gaat die hebben de forint, erg leuk als je gaat pinnen kan je briefjes van 20.000 uit de automaat halen :Y
 
Als je door Hongarije gaat die hebben de forint, erg leuk als je gaat pinnen kan je briefjes van 20.000 uit de automaat halen :Y

Bedoeling is om daar op één dag door te rijden, dus geld pinnen ga ik normaal niet doen. Ik moet daar normaal enkel benzine en een vignet betalen dacht ik.
 
leuk verhaal tot zover, en inderdaad hoofd wegen....tja het schiet wel op natuurlijk :Y
morgen vertrekken wij richting kroatie.
even lekker zonnen en dan op de terug weg even langs onze farm in hongarije.
daar blijven we op camping de omme keer..
 
Leuk om zelf ook eens te proberen!
Heb pas een paar mnd mijn rijbewijs dus zal vermoedelijk wel eerst wat meer ervaring op moeten doen. Kun je je daar wat redden met engels en steenkolen duits?
 
Leuk om zelf ook eens te proberen!
Heb pas een paar mnd mijn rijbewijs dus zal vermoedelijk wel eerst wat meer ervaring op moeten doen. Kun je je daar wat redden met engels en steenkolen duits?

Dat kan je volgens mij in de meeste landen, zo ervaar ik het toch. En met wat gebaren kom je ook al ver, is een deel van de charme van het op weg zijn in zo'n landen. :Y

Als je al deze landen met de moto wil doen, zou ik toch minstens 2 maanden reserveren of minder landen doen. TS heeft dan wel veel landen bezocht, maar toch vooral snelweg gereden en daar is minstens 95% van de motorrijders niet wild van.
 
Twee maanden is inderdaad beter. Ik was door de terugkomstdatum gebonden en heb daarom veel snelweg moeten rijden om wel de steden aan te doen die ik wilde zien.

Met Engels kun je je prima redden, maar in principe hoef je helemaal niet te praten om boodschappen te doen of te tanken. Overal kun je pinnen en met je pas wapperen in universeel. Als je in een hostel geen Engels zou kunnen praten lijkt het me niet het juiste hostel :)
 
Ja dat heeft idd wel charme. Maar financieel gezien moet je dan wel een aardig potje achter de hand hebben lijkt mij.
Engeland leek me persoonlijk ook wel leuk om eens doorheen te cruisen..hebben jullie daar ervaring mee?

En die hostels..ga je daar gewoon op goed geluk heen of? Je/jullie hebben vast door dat ik zelf nog niet veel aan het backpacken ben geweest hehe.
 
Het duurste van de trip is de brandstof. Hostels kosten gemiddeld maar 10,- per bed per nacht. Ik zat in Bulgarije zelfs in een hotelkamer met twee bedden en een badkamer voor 6,- totaal. Ik gebruikte de app van Hostelworld om elke avond op m'n mobiel via WiFi een bed te boeken voor de volgende nacht.
 
Hostelworld rules!

Leuk verslag Westerterp. Vooral leuk dat je een persoonlijke fotografe bij je had die tijdens het rijden plaatjes kon schieten.
 
Ja dat heeft idd wel charme. Maar financieel gezien moet je dan wel een aardig potje achter de hand hebben lijkt mij.
Engeland leek me persoonlijk ook wel leuk om eens doorheen te cruisen..hebben jullie daar ervaring mee?

En die hostels..ga je daar gewoon op goed geluk heen of? Je/jullie hebben vast door dat ik zelf nog niet veel aan het backpacken ben geweest hehe.

Engeland is heel mooi, maar de inwoners zijn spijtig genoeg luidruchtig en drinken veel te veel :X . Ah ja ... zeker uw regenpak niet vergeten mee te nemen dan ;)
Mijn ervaring is er dat ze liever wat gas bijgeven dan af te remmen voor een moto én de hotels zijn er wel wat duurder dan in de landen waar TS is geweest natuurlijk, reken maar op 30-40€/nacht dan, wel met english breakfast natuurlijk en dat maakt veel goed. :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag.
Zag dat je sygic navigatie gebruikte. Sygic werkt erg lekker. Voor de landen waar de dekking niet goed was had je misschien de kaarten van Openstreetmaps kunnen gebruiken. Deze kan je niet in sygic laden. Maar er zijn genoeg andere(gratis) navigatie apps die de OSM kaarten gebruiken. Als ik zo de kaart van Albanië bekijk, dan is die best gedetailleerd toch?
http://www.openstreetmap.org/relation/53292#map=8/41.428/21.808

Edit:
Sygic gebruikt kaarten van Teleatlas (is van Tomtom). Dus elke navi die gebruikt maakt van Teleatlas kaarten zullen vrijwel geen dekking hebben in bijv Albanië.

De OSM (gratis) kaarten zijn volgens mij best goed.
Android navi's met OSM kaarten:
MapFactor
OsmAnd (10x kaart download)

Navigon gebruikt bijv kaarten van navteq. Navteq kaarten hebben net als de OSM kaarten vrij goede dekking van bijv Albanië.

Sygic / OsmAnd / Navigon zijn uiteraard gratis voor altijd te proberen :+. Maar betalen is uiteraard geen probleem.

En even een pagina geschreven omtrent motor navigatie: http://raspberrypihelp.net/motornavigatie-dutch/49-motor-navigatie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan