even de zin in motorrijden kwijt....

driel24

MF'er
30 aug 2004
169
29
Sommelsdijk
Gisteren mijn motor gebracht bij de dealer.
Grote beurt (km stand 15000) + kettingset.

Ik heb het bedrag telefonisch doorgekregen,
dus kan nog niet exact melden wat er allemaal mis was.

809 euro ;(


Ik weet dat je niet moet omrekenen, maar dat is wel bijna 1800 gulden.
Daar kon een tijdje geleden nog een aardige motor voor kopen....

Ben d'r ziek van.

oh ja, het was voor een bandit 1200s uit 2002
 
En toen heb jij gezegd dat je hem eerst weer op ging halen en dat je de olie, bougies, luchtfilter, oliefilter enz zelf wel zou gaan doen en dat je hem dan voor de rest wel weer kaal langs zou brengen en daar eerst een prijs van zou willen weten. Dan even rondbellen en kijken of je niet genaaid wordt.
 
Ik was voor een Yamaha Diversion 500 euro kwijt vandaag.... (Kleine beurt 50.000km)

-Remklauw achter gereviseerd, nieuwe remblokjes (achter)
-Olie verversen
-Nieuw remlichtschakelaartje voor
-2 nieuwe banden (Ontdekte daar dat er al een tijd een spijker in mijn voorwiel zat!!!)

Tja wat zal ik er van zeggen.... Prijzig, maar ik kan het toch niet zelf doen.
 
Ik heb hem gekocht met 11800.

Heb de ketting echt iedere 400 km gesmeerd met s100 witte kettingsmeer.
Maar ja, wat de vorige eigenaar heeft gedaan.

Overigens, de tandwielen zagen er nog goed uit.
Maar het probleem was dat ik niet meer verder kon spannen.
Ook het optillen van de schakels vanaf het tandwiel kon nog niet...
 
Ik was voor een Yamaha Diversion 500 euro kwijt vandaag.... (Kleine beurt 50.000km)

-Remklauw achter gereviseerd, nieuwe remblokjes (achter)
-Olie verversen
-Nieuw remlichtschakelaartje voor
-2 nieuwe banden (Ontdekte daar dat er al een tijd een spijker in mijn voorwiel zat!!!)

Tja wat zal ik er van zeggen.... Prijzig, maar ik kan het toch niet zelf doen.

Ja... maar 500 euro MET twee banden is toch wel een groot verschil.
 
@diel24

Dat klopt ook wel... Maar het blijft een boel geld. Ik mag ook niet al te veel klagen. Ik rij ongeveer 2.000km per maand met dat ding. Dan is er onderhoud nodig. En gelukkig krijg ik er ook een riante vergoeding voor van mijn werkgever die het wel ruim dekt. Maar ik zou het toch liever in mijn zak houden....
 
500 voor een kleine beurd en banden

belachelijk het moet niet gekker worden
voor 300 mag je bij mij langs komen en dan word ik wel lachend rijk!!!!!
delft is nog om de hoek ook en dan is het een win win situatie

laat maar lees nu ook dat je de banden hebt mee gerekend en dan valt het wel mee dus dat is 200 voor kleinen beurt
 
Tis, zeker een boel geld.

2000 km per maand is heel veel.
Maar dat is goed te doen op een diversion 900.
Ik was 595 euro kwijt voor mijn eerste grote beurt (10.000km)

Volgende grote beurt is pas bij de 30.000km!!!!

het volgende is gedaan:

Wat houdt een grote beurt bij Biggelaar Special Performance precies in?

Bij een grote beurt gaan we bij Biggelaar Special Performance tamelijk rigoreus te werk.
De cilinderkoppen worden gedemonteerd, de kleppen gaan eruit en het een en ander wordt
exact op elkaar ingeslepen. Zodat de klep perfect in de zetel past.
Om vervolgens geheel volgens onze normen gemonteerd en afgesteld te worden.
Uw Ducati wordt aan alle kanten bekeken en alles wordt gecontroleerd waardoor
eventuele kleine foutjes en of problemen kunnen worden verholpen.
Als uw Ducati van voorband tot achterknipperlichtje is gecontroleerd,
kunt u met een gerust hart 20.000 kilometer rijden tot aan de volgende grote beurt.

Wel dient na elke 5.000 kilometer de olie en het oliefilter ververst te worden.


:}
 
Laatst bewerkt:
@ajs
Ik mag ook niet klagen. Krijg meestal uitstekende service en bovendien krijg ik een leenmotor aangeboden. Ik maak daar geen gebruik van, maar het zou me niets kosten.

Ik vraag me alleen af hoelang (in km) banden ongeveer mee moeten gaan? Dan kan ik alvast sparen voor de volgende set.
 
Ik was 595 euro kwijt voor mijn eerste grote beurt (10.000km)

Volgende grote beurt is pas bij de 30.000km

het volgende is gedaan:

Wat houdt een grote beurt bij Biggelaar Special Performance precies in?

Bij een grote beurt gaan we bij Biggelaar Special Performance tamelijk rigoreus te werk.
De cilinderkoppen worden gedemonteerd, de kleppen gaan eruit en het een en ander wordt
exact op elkaar ingeslepen. Zodat de klep perfect in de zetel past.
Om vervolgens geheel volgens onze normen gemonteerd en afgesteld te worden.
Uw Ducati wordt aan alle kanten bekeken en alles wordt gecontroleerd waardoor
eventuele kleine foutjes en of problemen kunnen worden verholpen.
Als uw Ducati van voorband tot achterknipperlichtje is gecontroleerd,
kunt u met een gerust hart 20.000 kilometer rijden tot aan de volgende grote beurt.

Wel dient na elke 5.000 kilometer de olie en het oliefilter ververst te worden.


:}

De prijs van die grote beurt wil ik niet weten.....
Ik weet zeker dat dat allemaal niet is gedaan.
 
De prijs van die grote beurt wil ik niet weten.....
Ik weet zeker dat dat allemaal niet is gedaan.
Wat ik niet snap is, dat eventuele bijkomende reparatie's niet even naar je doorgebeld zijn.

Edit: Zag *HIER* een kettingset voor 124 euro, dus als er verder niets met je motor aan de hand zou zijn kost de grote beurt incl. arbeidsloon zo'n 685 euro O-)
 
Laatst bewerkt:
@driel24
2.000km per maand is heel goed te doen. Ik rij nog steeds met een big smile rond. Nauwelijks last van files, kan overal voor de deur parkeren, genoeg bagage ruimte, geen bijtelling, nauwelijks wegenbelasting, etc. Had ik veel eerder moeten doen. (Ging hiervoor met de trein!) En van de leasevergoeding die ik nu zelf ontvang kan ik nog best iets overhouden. Nu maar hopen dat de diversion het nog minimaal 100.00km uit zal houden. Er staat nu al 50.000 op de teller...
 
@ajs
Ik mag ook niet klagen. Krijg meestal uitstekende service en bovendien krijg ik een leenmotor aangeboden. Ik maak daar geen gebruik van, maar het zou me niets kosten.

Ik vraag me alleen af hoelang (in km) banden ongeveer mee moeten gaan? Dan kan ik alvast sparen voor de volgende set.

Hier heb ik een linkje van een heleboel banden testen door motorrad.

http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/FrameSet_Reifentest2002.html

In de test van 2004 is ook het verslijten meegenomen...
 
De originele ketting van een Bandit is inderdaad niet van al te beste kwaliteit; de mijne hield het op 16000km voor bekeken. Voor mijn eertste groot onderhoud heb ik 182 € betaald, als je daar een kettingsetje + werkuren bijrekent kan die 500 € kloppen.
 
Wat ik niet snap is, dat eventuele bijkomende reparatie's niet even naar je doorgebeld zijn.

Edit: Zag *HIER* een kettingset voor 124 euro, dus als er verder niets met je motor aan de hand zou zijn kost de grote beurt incl. arbeidsloon zo'n 685 euro O-)

De kettingset kost 200 euro zonder montage. En die montage is duur.
Achterbrug moet eruit.
En, ze hebben wel gebeld, maar dat was voor de voorremblokken.
waren versleten, of ze vervangen mochten worden. Maar ja,
Toen hebben we het nog niet over prijzen gehad..
 
@driel24

Ik zal morgen eens kijken wat voor een type band ik heb gekregen. Maar vooraf heb ik laten weten dat ik veel snelweg km maak. Daar zou de band op afgestemd worden. En aan de slijtage kon gezien worden dat ik niet regelmatig heel erg plat door de bocht ga. Ik hoop toch wel op een kleine 20.000km voordat er weer nieuwe moeten komen. Ik zie op de rekening dat de banden in totaal 225 euro gekost hebben. De montage van de banden was slechts 25 euro.
 
Heb je al eens gekeken in het verhaal over bestellen van banden
in spanje ? bij radamoto

Dan kost een set soms zelfs onder de 200 euro.
verzendkosten zijn gratis als je 5 banden besteld geloof ik.
 
De kettingset kost 200 euro zonder montage. En die montage is duur.
Achterbrug moet eruit.
En, ze hebben wel gebeld, maar dat was voor de voorremblokken.
waren versleten, of ze vervangen mochten worden. Maar ja,
Toen hebben we het nog niet over prijzen gehad..

Achterbrug eruit voor het vervangen van de ketting :X
 
ik snap sowiezo niet dat mensen de dealer de olie laten verwisselen. als er iets zelf makkelijk te doen is.... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan