Leuk topic over de V50 leger Guzzi's.
Ik heb er zelf een jaar aan mogen werken toen ik bij een hersteleenheid in Ossendrecht op de Wilhelminakazerne was geplaatst.
Daar zat begin jaren negentig een rijschool.
Altijd lachen, de eerste paar lessen als de leerlingen langs kwamen, lopend naast een stationair draaiende guzzi hielden we weddenschappen welke leerling er het eerst in de fout zou gaan en zou omvalllen. En jawel, enkele dagen later stonden er weer een paar Guzzi's met een krom frame op ons te wachten.
Zelf het frame vervangen, zelf nieuwe letter/cijfer code erin slaan en weer opbouwen.
Ik heb op dat jaar vooral modificaties aan de ontsteking ( 2 keer ) en de tuimelaar smering (2 keer ) zien langskomen.
Voor de rest zijn het best betrouwbare blokjes, nadeel was dat sommige motorfietsen lang stilstonden en vooral carburateur problemen kregen.
Bij erg lang stilstaan ging ook de achterste krukas keerring vaak lekken.
De rijinstructeurs konden trouwens aardig goed overweg met de Guzzi, vooral in het terrein waren ze amper te volgen...
Naderhand heb ik even in Dongen gewerkt en daat een paar blokken gereviseerd. vooral zuigers en krukassen.
Als je zag wat er werd weggegooid bij het schroot aan mooie guzzi onderdelen...... daar zouden een paar van julie tranen van in je ogen krijgen, maar ja, iets buiten de marge was al genoeg om alles maar dan ook echt alles te moeten vervangen.
Suc6 met jullie Guzzi's.
Gixxerdré