ex-lessersrit voorjaar 2016 the final edition

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
874
14
Almere
Hier bij de final edition voor de ex-lessers rit.

a3496566b79d82e5f30a60c36fa6128a.png


let op de route die hier staat is nog met onverhard maar mr. Tinus zet de uit eindelijke versie online zonder het onverhard + de vreetschuur waar we gaan lunchen.

bij tankstation Argos ankeveen stoppen we even voor de eerste rust pauze ( sorry maar de tw moet effe aan de zuip ) waar we zelf meegenomen drinken en koekjes kunnen nuttigen.

verzamelen is bij de McDonald's in Amersfoort en is gevestigd aan de Maanlander 30 en dat is afrit 13 voor iedereen die via de rijksweg A1 komt, ligt er aan uit welke richting je komt maar als je naar rechts of naar links kijkt dan zie je de grote gele M naast het van der Valk hotel en de BMW dealer Jan de Jong.

en we verzamelen om 10:00 uur aldaar en vertrekken omstreeks 10:30

Bevestigd :

zondag 24 april

- Mr Tinus , Zwolle (VFR750)
- X20DTL , Almere (BMW, veuls te groot voertuig, of de kleine grasmaaier)
- daandeurlo, Tholen (GS500)
- Haagseray, Den Haag (Diversion 900)
- Lebrat, Purmerend (GSX750F)
- Mathijs46, ? (CB500)
- RickertJ, Putten (Diversion 600)
- Kevind, Zwolle (SFV650A)
- Bikcor, Arnhem (YZF 600R)
- Hmmmike, Arnhem(VT1100C)
- MrShiz, Alphen a/d Rijn (GS500)
- Sven, Utrecht (GSXX0e/l)
- Ferde,Hendrik Ido Ambacht (CB900F)
- ice age druid, Delft (GS500)
- Saabert, ? (Pan E. 1100)
- Fazer77, Spakenburg (Fazer 600)
- Rendier1988, Hoorn (GSR600)
- tomdfireman, heemskerk (XT660X)
- maartenn, watmond (fzx700)

zaterdag 30 april

- X20DTL, Almere
- Bolderkop, Hendrik-Ido-Ambacht (VTR 1000)
- Saabert, ? (Pan E. 1100 (ik zet je er bij op zaterdag voor als je beide dagen wilt :+ )
- rupert48, maarn ( yamaha XT660X )
- chrisace, apeldoorn (fz6 )
- Thomk, Apeldoorn (M800IE)

Nog niet bevestigd :

- diederiknl, Rotterdam (CBF1000)
- Rldr , Tilburg (GSX600F)
- l2ckey, Arnhem (??)
- Slowpoke89, Hoofddorp (?)

Ere gast

- Markus90, Hoofddorp
- hart42wheel

zo als je ziet staat hier iedereen er op die mee wil of onder ovb staan maar ga er vanuit dat iedereen die definitief mee gaan ingeschreven staan voor zondag 24 april, kan je niet de 24e stuur dan een pm naar X20DTL dat je voor 30 april wil gaan want er zijn te veel mensen voor beide datum's hebben opgegeven en dat is ook gelijk de reden waarom er op 2 datum's een ex-lessers rit is

hier de download versie van de route zoals we het gaan rijden

hier

Ik geef geen garanties hoe de route zich gedraagt op een ander apparaat dan een recent geupdate Tomtom 40/400/410
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk even een week aan wie er voor 30 april gaan.
Probleem is dat ik eigenlijk mijn verjaardag op 24 april zou doen en dat moet dus op een andere dag anders...
 
mensen stuur een pm als je op zaterdag 30 april mee wilt, anders wordt je voor zondag 24 april ingedeeld
 
'EX-LESSERSRIT VOORJAAR 2016!!! WIR MACHEN DAS NOCH MAL.. the' > 'ex-lessersrit voorjaar 2016 the final edition'
 
- Maartenn, Warmond (Te voet :})

Het wordt zekerder dat ik mee kan: geen verjaardagen, en nu wel een motor (FZX700), maar nog geen rijbewijs. Daarvoor moet ik dinsdag even zweten. Dus nog steeds even onder voorbehoud... Dinsdag bevestiging!

Trouwens, de dropbox link doet het niet (geeft 404). Het lijkt erop dat de link (letterlijk "https://www.dropbox.com/s...20route%202.gpx?dl=0") niet klopt...
 
Laatst bewerkt:
voor de routemaker: het bruggetje in de Oud Blaricummerweg wordt vernieuwd. je kunt dus niet rechtsaf de Brediusweg op richting Huizen (Chemische Fabriek Naarden). zie ook mijn reactie in het andere ex-lessers-topic.
 
MF kort lange links automatisch in, moet je ff als hyperlink op een stukje tekst doen. Lukt dat ook niet dan kan je zo n URL verkorter gebruiken zoals tinyurl ofzo.

Wat is het tempo trouwens van deze groep? Of misschien beter gezegd: van de voorste man? Zie een aantal zwaardere motoren ertussen staan en die houdt de GS450 niet op een aangename manier bij :+
 
ieder rijdt in zijn eigen tempo. als je met je tong op de tank aankomt bij een tussenstop, doet (denk ik) de hele groep iets verkeerd. het is daarom ook verstandig om je voor- en achterligger in de gaten te houden, en je snelheid daaraan aan te passen. in stedelijke gebieden waar je veel links-en rechtsaf moet, bestaat de kans dat je elkaar 'kwijtraakt'. daarom ook: hou je voor- en achterligger in de gaten. je voorligger omdat die op jou wacht bij een onduidelijke afslag, je achterligger omdat JIJ op HEM/HAAR moet wachten bij de onduidelijke afslag, want jouw voorligger rijdt bij je weg als jij bij die afslag aankomt.

formatie tijdens het rijden zal waarschijnlijk wel de baksteenformatie zijn. rijdt jouw voorligger links van het midden, dan rijd jij rechts van het midden. bij bochten laat je deze formatie los, want als jij in een bocht naar links links van het midden blijft rijden, dan ga je met je lijf over de middellijn heen en kom je op de helft van de tegenligger, en als daar toevallig een 30-tons vrachtwagen rijdt, komt dat hard aan... waarom baksteen: je hebt dan wat meer (remweg-)ruimte voor je dan wanneer iedereen in een rechte lijn achter elkaar rijdt.

:]
 
MF kort lange links automatisch in, moet je ff als hyperlink op een stukje tekst doen. Lukt dat ook niet dan kan je zo n URL verkorter gebruiken zoals tinyurl ofzo.

Wat is het tempo trouwens van deze groep? Of misschien beter gezegd: van de voorste man? Zie een aantal zwaardere motoren ertussen staan en die houdt de GS450 niet op een aangename manier bij :+

wees maar niet bang dat het te snel gaat, bij de vorige rit was ik voorrijder met de BMW en zoals Bolderkop al aangeeft heb ik voor een relaxte en rustige snelheid gekozen toen zodat iedereen bij elkaar bleef, echter staat de BMW nu in de garage met stekker probleem dus rij ik voorop met de TW en dat is een 125cc.

afgelopen zondag met het voorrijden ben ik ook met de TW geweest en de route is dus ook geschikt voor A1 rijders wat ook de bedoeling is en maakt het ook moeilijker voor ons om een geschikte route uit te stippellen en voila je hebt een uitdaging. :+
 
mensen stuur een pm als je op zaterdag 30 april mee wilt, anders wordt je voor zondag 24 april ingedeeld
 
hier

Ik geef geen garanties hoe de route zich gedraagt op een ander apparaat dan een recent geupdate Tomtom 40/400/410

Eh... Ben ik de enige die de link naar het gpx bestand niet meer kan openen? Volgens mij is de link stuk en moet-ie even opnieuw (volledig!) gekopieerd worden.

Gr. en bedankt, Mike
 
Eh... Ben ik de enige die de link naar het gpx bestand niet meer kan openen? Volgens mij is de link stuk en moet-ie even opnieuw (volledig!) gekopieerd worden.

Gr. en bedankt, Mike

meerdere keren al gedaan uhhhmmmm de 20e komt martijn bij mij langs dan kunnen we er nog even naar kijken en anders staat er in de poll-topic ook een link die wel werkt (geloof ik :+ )
 
zo maarten dat is een nette brommert, heeeuuulll veeeuuulll plezier er mee

Tnx, plezier is al gelukt! Vanmorgen de eerste meters 'na' (lees bij) het ophalen van mijn rijbewijs en naar mijn werk 3 km snelweg, was supermooi! (MAN wat is dat ding snel)
 
Laatst bewerkt:
Guys! Ik vind het super jammer, maar ik moet me helaas afmelden voor 30 april. Ik mag me nog een keer melden bij het CBR. Veel plezier allemaal!
 
Dat is klote Hart42Wheels! Hopelijk snel toch in het bezig van het pasje!
 
Trouwens hoelang is die route ?

Ik heb er zelf al helemaal zin in trouwens.
Paar keer de route goed doornemen en dan komt ut wel goed.

edit: Heb een "virtuele route" naar de McDonalds gedaan via Google Streetview en heen weg zal weg goed gaan zonder navigatie.

Terug weg miss met Google Maps op de telefoon aan.

Ik vertrek zelf zo rond 07:30~08:00 van huis en dan rustig aan naar Amersfoort rijden en even rusten bij de mcdonalds en telefoon opladen ( ja gps laat de accu snel leeg gaan ).
Al heb ik wel een powerbank tot mijn beschikking.
 
Laatst bewerkt:
In het vorige topic over deze rond stond vermeld dat de route ongeveer 120km is en dat de we tussen 14.00-15.00 (afhankelijk van duur van lunch) weer terug zijn.

Bij de Motor-Forum MegaMeeting was er trouwens een verzamelpunt bij tankstation Shell De Andel langs de A12, thv Gouda. Als ik zo de lijst bekijk zijn er niet heel veel mensen die daar langs komen, maar is er nog een geïnteresseerde voor daar afspreken en dan gezamenlijk naar Amersfoort rijden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan