explosafe

@Arnold:
Nog ff contact gehad met iemand van Yamaha Europe en Edwin Ott.
Ze raden af om het op deze manier aan te sluiten. Er zit immers 3 bar druk op de leiding. Als een van de koppelingen met je T-stuk losschiet, komt er een zee/fontein van benzine uit.... met alle gevolgen.
Ze raden aan om simpelweg in de deksel van de brandstofpomp een gaatje te maken, daar draad in te tappen, nippel erin en slang met snelkoppeling op aansluiten. Als je de contrs-koppeling aankoppelt, loopt ie gewoon op atmosferische druk leeg en hoef je de pomp ook niet aan te zetten.

Denk dat ik dan liever voor die oplossing kies.....


hmmzz... is redelijk gebruikelijk zo in de racerij. Heb het zelf 3 jaar zonder problemen zo, de materialen (klemmen, slang, koppelingen) zijn er immers voor gemaakt :?
 
Met mijn fiets werd vorig jaar ook SC gereden, nu ging ik naar de keuring in mei voor de CRT-C...jawel...te weinig explosafe erin?!?!?! AARRGGHHH
Waar kan ik dit ergens regelen was mijn vraag??? antw: das jou probleem
ik denk WTF!

Maar...gelukkig was kawajaap zo vriendelijk om mij van wat extra explosafe te voorzien waardoor ik toch nog heerlijk heb gereden!!
 
WAt een gedoe met slangetjes en koppelingen. Je kunt ook een handpompje kopen. Die druk je door de tankopening naar beneden, paar keer knijpen en de de benzine loopt eruit.
Lukt ook prima met explosafe in de tank. :)
 
Hoi Peter,

Ik heb op mijn r6 ook een extra nippel onder op de benzine tank.
En dan een metalen aftap plug die gewoon in het metaal van mijn subframe zit.
Aftap plug/slang er in en het loopt (atmosferisch) leeg :-)
 
Met mijn fiets werd vorig jaar ook SC gereden, nu ging ik naar de keuring in mei voor de CRT-C...jawel...te weinig explosafe erin?!?!?! AARRGGHHH
Waar kan ik dit ergens regelen was mijn vraag??? antw: das jou probleem
ik denk WTF!

Maar...gelukkig was kawajaap zo vriendelijk om mij van wat extra explosafe te voorzien waardoor ik toch nog heerlijk heb gereden!!

En hoe de neuk zien ze dat je te weinig had?

Vind het altijd zo vreselijk als ze je afkeuren en dan zoiets hebben, ja sorry had je zelf moeten zien.
Gelukkig bij ZAC is Peter iets coolanter in sommige zaken
 
En hoe de neuk zien ze dat je te weinig had?

Vind het altijd zo vreselijk als ze je afkeuren en dan zoiets hebben, ja sorry had je zelf moeten zien.
Gelukkig bij ZAC is Peter iets coolanter in sommige zaken

de een kijkt in de tank en vindt t goed de ander drukt met een stokkie bijna door de bodem van de tank heen ,en dan is t te weinig
:X

met kawa's is hij wel streng hoor :+
 
de een kijkt in de tank en vindt t goed de ander drukt met een stokkie bijna door de bodem van de tank heen ,en dan is t te weinig
:X

met kawa's is hij wel streng hoor :+

Met Daytona's ook hoor :Y

Sommige gaan met een schroevendraaier erin staan roeren, tja dan duw je altijd wel wat van die schuimblokken omlaag. Het excuus is dan vaak: 'het blijft altijd wat nazakken' B|

Heb voor de zekerheid maar reserve explosafe bij me tegenwoordig.
 
hi hi zo herkenbaar allemaal hier. Ik leeg ook mijn tank middels een hand pompje. Altijd even wat roeren in de explosafe en dan leeghalen die tank. Probleem is echter dat door dat geroer er juist bij de tankdop weer wat ruimte ontstaat. Ben je bij de keuring en dan kijken die lui erin en ja hoor: te weinig explosafe. Elke race hetzelfde probleem. Heb daarom ook altijd m'n zak vol met die alu propjes en dan vul ik het gelijk voor ze bij. Probleem is wel dat het elke keer lastiger wordt om dat handpompje erin te krijgen :X :9 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan