Soort explosafe

Marcelvp

MF veteraan
22 jul 2008
2.201
1
Iemand al ervaring met aluminium explosafe?

563_1233306983.JPG


is volgens mij de opvolger van het schuim

e28_1.jpg
 
Zelf geen ervaring mee. Maar lees maar eens op de website van HQ-racing. Hans had er weinig succes mee en heeft het er gauw weer uitgegooid. (als ik me goed herinner was het iets met dat die alu bolletjes te goed stroom geleiden en de brandstofpomp soort van sluiting maakte ofzo).
 
Zelf geen ervaring mee. Maar lees maar eens op de website van HQ-racing. Hans had er weinig succes mee en heeft het er gauw weer uitgegooid. (als ik me goed herinner was het iets met dat die alu bolletjes te goed stroom geleiden en de brandstofpomp soort van sluiting maakte ofzo).

Thanx! Onderstaand een stukje van de website van HQ-racing:

"... In ronde twee bij het uitkomen van de Strubben bocht houd de motor plots in?! .... Nou toen maar de baan afgegaan naar de paddock. Daar aangekomen blijkt het pomprelais te zijn doorgebrand. Wat nu weer? Is het iets met de explosafe?

Komt Rafael naar me toe en vraagt wat ik in de tank heb zitten. Ik leg hem uit dat er van die alu bolletjes in zitten. "Nou haal dat er maar uit want dat geeft kortsluiting op de pomp connectors., wij verkopen dat al een paar jaar niet meer." En ja hoor de connectoren zijn blank en dat gaat dus faliekant fout. Nog een geluk dat er geen kortsluiting in de tank met vonken is geweest, hoezo veiligheid op het circuit met explosafe? Komen er later nog wat kennissen langs en die weten allemaal dat die alu troep niet werkt bij een Ducati. Ok dus dan maar gelijk zo'n foamblok in de tank. Het eruit halen van die alutroep is trouwens een heidenskarwei. EN ga niet met je blote handen in de benzine. Half uurtje later net of je carboleum over je handen hebt gekregen...."

Ontstaat dit probleem alleen bij Ducati?
 
Laatst bewerkt:
Dat foam is schijnbaar ook niet alles zorg dat je dan een benzine filter hanteert! Ik heb diverse mensen gehoord van stukjes foam wat los kwam ... waardoor het e.e.a. haperde.
 
Dat foam is schijnbaar ook niet alles zorg dat je dan een benzine filter hanteert! Ik heb diverse mensen gehoord van stukjes foam wat los kwam ... waardoor het e.e.a. haperde.

Dat lees ik ook redelijk vaak, daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen met het aluminium. Leek mij wel een goede oplossing..... maar begin nu te twijfelen.
 
Iemand al ervaring met aluminium explosafe?

[afbeelding]

is volgens mij de opvolger van het schuim

[afbeelding]
Inderdaad duur. Zit er bij mij al weer 3jaar in(Triumph).
Al meerdere problemen met foam gezien, vooral als je geen aanzuigfilter voor de pomp hebt
zitten(Ducati). Vul de tank ook altijd tot de rand af zoals de handleiding zegt. Na een tijd kun je bijvullen omdat het nazakt. Gaat veel meer in dan je denkt!!!.
 
Iemand met een Honda (1000RR 2008) ervaring met aluminimum explosafe?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan