expres aangereden bij stoplicht!

zo, ik heb het hele topic doogespit en tòch nog wat toe te voegen.
1. Mike heeft de regels helder en duidelijk uitgelegd.
2. Een rechter baseert zich bij het oordelen op het wetboek en niet op een CBR theorieboek. Het is derhalve verstandiger om jezelf ook daarop te baseren als je wilt weten of iets nu echt wel of echt niet mag. Er zijn op dit forum heel wat mensen met juridische kennis en die onderschrijven allemaal dat fileren is toegestaan. Leest die meningen en doet er uw voordeel mee.
3. Iets dat niet is verboden kan je ook niet gedogen.
4. Iets dat niet uitdrukkelijk verboden is, is toegestaan (basisprincipe strafrecht) hoe immorreel het gedrag ook is.
4. TS zat klem onder de auto, kon geen kant uit en stond voor de taak om ernstiger letsel te voorkomen. Aangezien de automobilist te situatie niet wenste te beeindigen en alle overige middelen (lees: praten, gebaren, schreeuwen) was het TS geoorloofd om geweld te gebruiken.
Ik begrijp uit OP dat de automobilist zelfs verder doorreed. Het is daardoor goed voor te stellen dat TS voor zijn leven/gezondheid vreesde en daardoor wellicht meer geweld dan strikt noodzakelijk gebruikte. Dit wordt noodweerexces genoemd. Daar kan TS zeer waarschijnlijk wel een beroep op doen.
5. doe in dergelijke situaties altijd aangifte (check!), schrijf je verhaal duidelijk op. Maak foto's, situatieschetsen etc. Doe dit zo snel moglejk na het gebeurde zodat je de meeste details nog weet.
6. ga vooral niet in op de suggesties die in veel replies hier staan. (het gebruik van geweld) Dat is net zo strafbaar en je verspeeld je kansen. Bovendien krijgen motorrijders in het algemeen hierdoor een slechte naam.

Vrij heldere samenvatting... en :^
Alleen heb je twee keer punt 4...
 
Laatst bewerkt:
eerlijk gezegd, ik denk dat hij niet alleen een deuk in zijn motorkap had gehad.
Dit is een bijna poging tot doodslag als ik dit zo lees. Ik had die gast denk ik uit de auto gestrokken.....mag niet, moet men zich mee beheersen ja , maar dan toch.....wat een kloothommel.
 
Door types zoals jij betalen we dus teveel verzekeringspremie met ze alle B|

Nee hoor maakt niets uit, een verzekerings maatschappij wil om de 5 jaar een nieuw pand van marmer, de staf moet ook iedere 2 jaar een nieuwe Audi. Daarom betalen wij zoveel verzekering :)
 
Nee hoor maakt niets uit, een verzekerings maatschappij wil om de 5 jaar een nieuw pand van marmer, de staf moet ook iedere 2 jaar een nieuwe Audi. Daarom betalen wij zoveel verzekering :)

Denk een kwestie van "en-en".
Maar je hebt een punt, met eerlijke verzekeringsnemers worden de Audi's gewoon duurder.
 
:( :(
Rij ik net van mijn werk terug naar huis. Zoals gewoonlijk rij ik bij elk stoplicht tot vooraan tussen de auto's door.

Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.
 
een rij van 3 auto's of meer is een file, zo heb ik het begrepen, bij het stoplicht mag je gewoon vooraan aansluiten mits je voldoet aan de verkeersregels daar.
Bovendien voel ik me persoonlijk meestal veiliger vooraan, door het goede overzicht van het verkeer dat je daar hebt, achter een vrachtwagen wachten vind ik niet prettig!
 
Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.

Precies! Jij wacht achter de stoplichten van de koekblikkers, sta ik vooraan bij het verkeerslicht!
 
Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.

Als je je daaraan ergert zou je eens wat langer vakantie moeten nemen. Jij hebt er toch geen last van? Ja jij bent later thuis dan die motorrijder. Maar je bent wel eerder thuis als een motorrijder voor jou in de rij naar voren gaat en daarmee de rij korter maakt. Dus uiteindelijk heb je er nog voordeel van ook.

Los daarvan, het is niet verboden.
 
Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.

Wat is dat nu weer voor flauwekul. Waarom erger jij je aan types als TS? Jij hebt er toch geen last van als een motorrijder vooraan gaat staan?

Dit is een kleinzieligheid waar ik me werkelijk nooit iets bij heb kunnen voorstellen. Zelf geen hinder ondervinden, maar het toch niet kunnen hebben dat iemand je ellende niet deelt. Ik heb ook mijn karakterfouten ('k zal eens doen of ik bescheiden ben O-) ), maar die dieptrieste, gefrustreerde kleinzieligheid 'mis' ik godzijdank.
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer dat ik te veel haast had en voor wou kruipen bij een stoplicht had ik dikke pech, er stond een superdikke audi vooraan en die was mijn 25kwtje zo voorbij.
 
Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.


ding dong ding dong...(fantaseer hier even luidende klokjes :) )

goh of deze meneer probeerd ff lekker de boel op stang te jagen, of meneer heeft echt geen enkel benul van waar de klepel te vinden is..

er wordt meerdere malen haarfijn uit de doeken gedaan hoe de vork wettelijk in de steel zit. maar vermoedelijk belet een ouderwetse eikenhouten plank voor den kopf dat deze informatie aankomt..

kan nu niks meer doen als mijn schouders ophalen voor zulks kortzichtige taal en hopen dat het morgen beter gaat :P

zucht...
meneer doet helaas mijn onderschrift eer aan :D
 
Laatst bewerkt:
Dus als jij mij hindert mag ik je van de weg rijden? :N :N :N
lekkere vent ben je zeg, geen haar beter dan die automobilist.


Heeft niks met hinderen te maken, als iemand zachtjes rijd op de weg, of slecht parkeert kan ik me echt niet druk over maken.

Maar als iemand mij of iets van mij opzettelijk beschadigt dan is die gast een eikel, en zijn klappen rechtvaardig.
 
Laatst bewerkt:
Sja, ten eerste mag 't niet. Dus aangifte e.d. .... succes!
Ten tweede, misschien maar niet weer doen en netjes als de rest wachten voor 't stoplicht? Het is geen file, kom op zeg.
Ik had je niet expres aangereden, maar erger me wel kapot aan types als jou, of ik nou op de motor of in koekblik zit.

Gefeliciteerd Moraal ridder...
Ik kruip als het veilig kan altijd voor, omdat in het verleden wat slapers achter het stuur de stoplichten niet zagen en met piepende banden moesten remmen, en ik stond achteraan, scheelde iets van een meter.. :')
 
Laatst bewerkt:
ok, het volgende is het geval:

politie heeft contact gezocht op met de man...
man ontkent alles...
ikke geen getuigen en geen schade.

Ze hebben wel nog ten overvloede aan de beste man uitgelegd dat het toegestaan is bij een stoplicht 'voor te dringen' (wat hier al uitgebreid besproken is), en dat de ergernis de manier van handelen niet rechtvaardigd. Hiermee probeerden ze nog een reactie uit te lokken maar dat heeft ook niet gewerkt. Kortom geen concreet bewijs en verder kunnen ze ook niets doen.

Bedankt voor alle reacties en ophelderingen rondom de toch vaak vage regelgeving. Ik zal gewoon blijven 'voordringen', maar of ik m'n motor nog steeds voor een auto zet, dat betwijfel ik :P
 
ok, het volgende is het geval:

politie heeft contact gezocht op met de man...
man ontkent alles...
ikke geen getuigen en geen schade.

Ze hebben wel nog ten overvloede aan de beste man uitgelegd dat het toegestaan is bij een stoplicht 'voor te dringen' (wat hier al uitgebreid besproken is), en dat de ergernis de manier van handelen niet rechtvaardigd. Hiermee probeerden ze nog een reactie uit te lokken maar dat heeft ook niet gewerkt. Kortom geen concreet bewijs en verder kunnen ze ook niets doen.

Bedankt voor alle reacties en ophelderingen rondom de toch vaak vage regelgeving. Ik zal gewoon blijven 'voordringen', maar of ik m'n motor nog steeds voor een auto zet, dat betwijfel ik :P

Keurig dat ze zijn langsgegaan. En keurig dat ze wat hebben laten weten.

Inhoudelijke afhandeling is naar verwachting: geen schade (gelukkig maar) en geen getuigen. Maar reken maar dat die man er nu anders tegenaan kijkt.

Overigens adviseer ik je motor wel vooraan neer te zetten, indien mogelijk. Als is het maar om te voorkomen dat de laatst achterop rijdende auto jou niet ziet en iets te laat stil staat (komt meer en meer voor).
 
ok, het volgende is het geval:

politie heeft contact gezocht op met de man...
man ontkent alles...
ikke geen getuigen en geen schade.

Ze hebben wel nog ten overvloede aan de beste man uitgelegd dat het toegestaan is bij een stoplicht 'voor te dringen' (wat hier al uitgebreid besproken is), en dat de ergernis de manier van handelen niet rechtvaardigd. Hiermee probeerden ze nog een reactie uit te lokken maar dat heeft ook niet gewerkt. Kortom geen concreet bewijs en verder kunnen ze ook niets doen.

Bedankt voor alle reacties en ophelderingen rondom de toch vaak vage regelgeving. Ik zal gewoon blijven 'voordringen', maar of ik m'n motor nog steeds voor een auto zet, dat betwijfel ik :P

HHmm... tja, helaas zonder andere getuigen is dit idd het maximale dat eruit te halen is voor een zaak waar verder (gelukkig) geen gewonden bij zijn gevallen.

Naar mijn idee netjes dat ze het iig opgepakt hebben, het eea geprobeerd hebben en zo te zien ook teruggekoppeld aan je.
 
HHmm... tja, helaas zonder andere getuigen is dit idd het maximale dat eruit te halen is voor een zaak waar verder (gelukkig) geen gewonden bij zijn gevallen.

Naar mijn idee netjes dat ze het iig opgepakt hebben, het eea geprobeerd hebben en zo te zien ook teruggekoppeld aan je.
:^
En voor alle azijnpissers hier: Zie je nou dat de politie ook wel eens iets goed doet ;)
 
:^

Zonder enige vorm van proces; motor laten vallen voor zijn auto, deur open en klabam ! !
Had ik ook gedaan, al had ik er achteraf wel spijt van gehad denk ik. Motor laten vallen in de motorkap, vind de motor zelf ook niet fijn, plus dat je m een smack verkoopt is wel ff lekker, maar dan krijg je nix meer vergoed.. Hmmmmm. Op z'n standaard zetten en de beste man alvast een gebitje gunnen is een beter *D
 
Je motor op de motorkap laten vallen kan je natuurlijk ook echt verklaren tegenover de politie of je verzekeraar.

"ja, de bestuurder van de auto reed langzaam tegen me aan waardoor mn motor gewoon vol op zn motorkap viel" tuurlijjjjk.

Nette afhandeling van de mannen in t blauw :)
 
}) })


Pas maar op, dat soort agressieve lui hebben ook dikwijls iets in de auto liggen, bv bijl, kettingzaag of punt 30.
Of ze sturen hun schoonmoeder op je af, ook link. Of ze gebruiken hun auto weer als wapen !!

Neen, dit is het beste wat je hebt kunnen doen, dat domme gedoe brengt niks.
Ken er die reden met vuistgrote kiezelstenen in de tanktas voor dit soort situaties.

Geloof maar, de politie heeft hem nu niks kunnen doen, maar mocht ie nog eens zo iets lappen dan komt dit verhaal ook weer bven en dan heft ie toch echt een probleem. En dat weet die ouwe zelf ook, die is toch gewaarschuwd. Hij zal dat niet meer doen bij een volgende motorrijder. In dat opzicht heb je wat gedaan voor ons allen, wij motorrijders. Zie het als een zelf-opoffering voor en goede zaak. Of zelfs martelaarschap. In die zin heb je mijn inziens wel een medaille of benoeming in de een of andere orde wel verdiend.


:} :} :}
 
Heel netjes van de politie. Goede terugkoppeling. Die vent kijkt de volgende keer wel twee keer uit voor ie weer iets flikt.
Enne, gewoon vooraan blijven staan. volgende keer voor zichtbare schade zorgen :X
 
Heel netjes van de politie. Goede terugkoppeling. Die vent kijkt de volgende keer wel twee keer uit voor ie weer iets flikt.
Enne, gewoon vooraan blijven staan. volgende keer voor zichtbare schade zorgen :X
Al kan die #$%^&*persoon ook denken dat 'ie de volgende keer weer geen getuigen tegen zich heeft en hij nog vervelender wordt. :X

Maar zoals al eerder gezegd: geweld met geweld vergelden lostook niets op.
 
Jawel hoor. Het lucht op. Of het verstandig is, is een andere vraag.

Heel netjes van de politie inderdaad. Als ze lopen te kloten wordt dat ook gezegd, dus er mag ook wel gezegd worden als ze een goed werkje afleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan