CVke
MF'er
Ik merk dat mijn motortemperatuur bij lage snelheid vrij snel te hoog op loopt, zo hoog zelfs dat ie koelvloeistof lekt. Ook merk ik dat de ventilator pas opspringt wanneer het koelwater begint te lekken. Nu heb ik reeds het koelcircuit gereinigd en van nieuwe koelvloeistog voorzien. Probleem bleef, dus thermostaat nagekeken en deze was ok. Dan de fan switch gecontroleerd en die geeft slechts kontakt wanneer het testwater kookt, dus ongeveer bij 100°C. Normaal zou deze moeten schakelen om en bij de 80°C, niet?
Er staat op de fan switch "100 - ON" dus denkt ik dat dit een verkeerde fan switch is. Betekent die "100 - ON" dat die pas bij 100°C schakelt?
Ik dus naar de winkel en vermits ik pas een nieuwe fan switch had geplaatst in de auto had ik slecht 20 € mee en dat is dus ruim het dubbele van wat deze me had gekost. Ik de winkel zeiden ze me dat de fan switch voor mijn motor 64 € zou kosten. Dit vindt ik echt overdreven veel.
Nu stel ik mij de vraag, past een fan switch van een auto niet op mijn motor? Zijn er nog mensen die dit al geprobeert hebben en zo ja, wat moet je dan weten voordat je naar de winkel stapt en er één bestelt? Draadspoed, lengte, ....
Er staat op de fan switch "100 - ON" dus denkt ik dat dit een verkeerde fan switch is. Betekent die "100 - ON" dat die pas bij 100°C schakelt?
Ik dus naar de winkel en vermits ik pas een nieuwe fan switch had geplaatst in de auto had ik slecht 20 € mee en dat is dus ruim het dubbele van wat deze me had gekost. Ik de winkel zeiden ze me dat de fan switch voor mijn motor 64 € zou kosten. Dit vindt ik echt overdreven veel.
Nu stel ik mij de vraag, past een fan switch van een auto niet op mijn motor? Zijn er nog mensen die dit al geprobeert hebben en zo ja, wat moet je dan weten voordat je naar de winkel stapt en er één bestelt? Draadspoed, lengte, ....