Johannes Stoffels
Die hard MF'er
- 16 dec 2018
- 309
- 245
De reden voor deze stelling heeft te maken met mijn laatste aankoop: motorkleding.
Ik was al een tijdje aan het oriënteren op motorkleding en ging vandaag even langs een motor dealer in Amersfoort. Daar hing een combinatie van motorjas en broek voor 200 euro. Ik ben naar huis gegaan en uiteindelijk toch terug en heb deze combinatie gekocht. Het gaat om een Jopa Omega V2. Thuis aangekomen heb ik mijn rug, schouder, elleboog en knie protectoren van D3O (level 2 protectie) erin gezet uit mijn zomerset. Nu blijkt deze kledingset gemaakt te zijn van D600 Polyester (dus geen Cordura).
Ik rijd zelf geen woon- werkverkeer en op een niet al te snelle motor waarbij ik tourend en niet vaak boven de snelheidslimieten rijd.
Het is mijn overtuiging (en stelling voor nu) dat materiaal van een motorjas en broek belangrijk is maar niet doorslaggevend hoeft te zijn voor de grootste impact bij een crash.
Ik heb het over de overlevingskans van een ongeval en niet over comfort als ademende eigenschappen, technical specs of zakken en andere gadgets aan een jas...
Ter vergelijking: de Badlands Pro jas van Klim (met Superfabric) kost 1160,00 euro. Voor dat geld zit er ook geen binnenvoering in. Ook daarin heb je dezelfde level 2 protectie van D3O.
Hieronder een afbeelding van mijn gekochte set en ook een vergelijkbare jas van Revit die overigens ook gemaakt is met 600D polyester.
Hoe denken jullie hierover?
Ik was al een tijdje aan het oriënteren op motorkleding en ging vandaag even langs een motor dealer in Amersfoort. Daar hing een combinatie van motorjas en broek voor 200 euro. Ik ben naar huis gegaan en uiteindelijk toch terug en heb deze combinatie gekocht. Het gaat om een Jopa Omega V2. Thuis aangekomen heb ik mijn rug, schouder, elleboog en knie protectoren van D3O (level 2 protectie) erin gezet uit mijn zomerset. Nu blijkt deze kledingset gemaakt te zijn van D600 Polyester (dus geen Cordura).
Ik rijd zelf geen woon- werkverkeer en op een niet al te snelle motor waarbij ik tourend en niet vaak boven de snelheidslimieten rijd.
Het is mijn overtuiging (en stelling voor nu) dat materiaal van een motorjas en broek belangrijk is maar niet doorslaggevend hoeft te zijn voor de grootste impact bij een crash.
Ik heb het over de overlevingskans van een ongeval en niet over comfort als ademende eigenschappen, technical specs of zakken en andere gadgets aan een jas...
Ter vergelijking: de Badlands Pro jas van Klim (met Superfabric) kost 1160,00 euro. Voor dat geld zit er ook geen binnenvoering in. Ook daarin heb je dezelfde level 2 protectie van D3O.
Hieronder een afbeelding van mijn gekochte set en ook een vergelijkbare jas van Revit die overigens ook gemaakt is met 600D polyester.
Hoe denken jullie hierover?
Laatst bewerkt: