Fazer of Bandit of CBF?

wat je ook kunt doen is een hele oude goedkope bike ophalen en hier een half jaar jaar op sturen en een beetje stunten.

waar ik nu een beetje van baal met mijn voor mij dure fiets is dat ik ontzettend bang ben om schade te rijden en me dus in hou.

als je een half jaar een hele oude fiets heb dan kun je kijken waar je grenzen een beetje liggen en lekker wheely's en knee-downs maken zonder bang te zijn je dure bike te mollen :Y

maar een van die 3, moeilijke keuze, ik zou denk ik voor een bandit gaan, die ziet er iets stoerder uit en is relatief goedkoop
 
Bij mijn fazer is het ook dat je snel naar zn 2 gaat en dan gewoon lekker doortrekt :) Lekker licht, een vriend van me stapte van zn CB250 (echte lesfiets) zonder problemen over op mijn fazer (ja hij heeft zware A).

@aoleks: zoals ik al zei, ik heb niks tegen honda (schakelen beter), maar kwa rijden en uiterlijk heb ik liever een yamaha. Ik sta voor alles open, heb zelfs op het punt gestaan een bmw te kopen :z

@TS: voor 4250,- mag je de mijne ophalen ;) Dan rij ik vanmiddag weg op een 1000 :]
 
Ik heb bijna dezelfde keuze moeten maken.
Alleen dan de Fazer, Bandit of Hornet (en dan overal de gekuipte versie van)
De Hornet vond ik net iets te smal en te klein ogen. Erg jammer, want ik vond hem wel erg mooi.
De Bandit is van deze 3 het meeste "toermodel". Toen ik erop ging zitten werd dat alleen maar bevestigd, ik vond hem saai en vond de voorkuip veel te groot.
Het is uiteindelijk de Fazer geworden (model uit 2000) Heerlijke smijtfiets ook om op te leren rijden.
Net zoals de Hornet ook nog een redelijke pittige motor erin. Helaas zelf nooit gebruik van gemaakt, na 2 jaar en 70.000 km op 25 kw ben ik overgestapt naar de Fazer 1000 8-)

Edit: echt een foute keuze kan je niet maken. Het zijn allemaal prima motoren ;)
Gewoon kopen wat jij mooi vind!
 
Laatst bewerkt:
De Fazer pas niet helemaal in dit rijtje. Die heeft met zijn ruim 100pk toch wat meer sportieve aspiraties dan de Bandit en de CBF.
Als je voorkeur wel naar de Fazer-categorie uitgaat kun je ook naar de Suzuki GSR600, Honda CB600F Hornet, Triumph Street Triple en Ducati Monster. Uit deze groep gaat ook mijn volgende motor komen :)

Ik zie alleen dat je budget nog te laag is voor een nieuwe. Wellicht een idee om het opdezelfde manier aan te pakken als ik. Eerst een GS500e (of iets in die categorie) te kopen en lekker een jaar ervaring op te doen. Als je een beetje goed oplet kun je er genoeg vinden waar niet aan geklust hoeft te worden. Dan kun je mooi een jaar rijden, ondertussen doorsparen en als je budget dan vergroot is naar €8000 kun je ineens in een hele andere vijver gaan zitten vissen.

Het is natuurlijk altijd een keuze die je zelf moet maken, wij kunnen alleen onze eigen ervaring en mening delen.
 
Ik heb proefritten gemaakt op zowel de cbf 600 (uit 2005), de bandit (2004) en de fazer (2001 en 2005)

Ik vond de fazer niet lekker zitten, de tank zat in de weg bij mijn benen. De zithouding was wel goed en hij stuuderde perfect. Schakelen ging niet echt soepeltjes. Vond de fazer uit 2001 ook niet echt mooi, de 2005 vond ik wél mooi.

De bandit vond ik net als de cbf gewoon lekker rijden. Zithouding was goed, sturen ging goed, hij was snel genoeg. Uiterlijk vond ik ook wel goed.

De cbf vond ik dus ook goed, uiterlijk vond ik iets mooier en het schakelen ging iets beter. Motorisch schijnen Honda's een dikke 10 te scoren, dus deze had mijn voorkeur...

Na de proefritten uiteindelijk een honda cbr 600 f gekocht... mijn advies: probeer er lekker nog veel meer, en anders zou ik voor de cbf gaan.
 
psssst... Horzel in "* Hornet Plaza * Part 6 'lente-editie'"
Vet... da's zeker een mooie!!! Bijna in het budget gaat die echt weg??

Ging vandaag kijken naar een Fazer 2004 met maar 3700km op de teller. Zal niet zeggen bij welke dealer :X maar daar kom ik niet meer terug!! :( De verkoper had een mooi verhaal over de weinige kms en dat ie als nieuw was. Ik heb niet veel verstand van de fietsen maar zelfs ik herken een ketting die niet veel verder meer kan en achtertandwiel dat aan z'n eind zit. En er zat 1 krasje op de tank liet ie even zien en dat was alles volgens hem.. effe goed kijken en er zat op veel meer plekken wel schade en de schakelpook was ook wat krom. Balen! Proefritje hoefde van mij dus ook niet!
 
Voor smijt en rag zou ik de fazer en vooral de hornet. (Fazer is mooier) (Hornet lekker raggen)

Bandit (heb ik zelf) lekker voor woon en werk. relaxed. Al ben ik nu wel toe aan een andere. (geen fazer en.of hornet :P )
 
Wat een leuk probleem om te hebben... ;) En allereerst nog gefeliciteerd!

Ik stond na de aanrijding met mijn ER5 voor dezelfde keuze. Werd het een FZ6S uit 2004 of een GSF600 uit 2002? De eerste proefrit was op de Bandit, maar die vond ik niet fijn. Veel te tam en de voorkuip veel te lomp. Daarna op de FZ6S. Stukken beter. Die werd het dus ook. Maar die is een paar maanden geleden weer ingeruild voor een R1150GS Adventure...

Een klein jaartje geleden dezelfde problematiek voor mijn vriendin! *O* Die heeft ook nog de ZR7S bekeken, ook veel motor voor weinig geld. Maar ook bij haar is het uiteindelijk de Fazer geworden (een FZS600 uit 2002, het mooiste model vind ik, maar da's een kwestie van smaak). We zijn er een beetje een toermodel van aan het maken, voor lange vakanties en forenzen. Koffers erop, binnenkort pro-oiler binnenkort, ander zadel en ander ruitje. Grote voordeel van de Fazer is dat zij 'm makkelijk rustig kan berijden. Maar als ik 'm een keer pak, dan kom ik niet veel onder de 9.000 toeren en dan is het een heerlijke gooi- en smijtfiets.

Maar zoals gezegd, een foute keuze kun je in dit genre niet maken!
 
Laatst bewerkt:
Geen van de drie. Hebben allemaal 2 cylinders teveel. Ga ook eens een stukkie op een 2 cylinder rijden, SV650 of zo, dan hebbie tenminste lekker koppel onderin en val je niet zo snel in slaap.
 
heb nu een abndit, maar als ik iets nieuws zou halen, wordt het een fazer :Y
 
Oke one down.. De bandit valt af! Is prima maar heb er toch het minst mee.

Maar als ik nou die Hornet zie... echt vet.. gewoon ruig! }) Maar half uurtje op de snelweg en je bent kapot hoor ik wel eens. Maar dan weet je wel dat je rijdt :] Moet ik toch ook maar gaan proberen!
 
Als je een half uur 160 of wat dan ook rijd dan ben je inderdaad kapot en is je nek 2x zo dik. Rijd je gewoon 120/130 dan is dat goed te doen en merk je dr vrijwel niks van. Probeer het eens uit zou ik zeggen... denk dat je van de hornet geen spijt zult krijgen.
 
Als je 5k aan budget hebt: neem een motor met ABS! Met dat budget mag dat echt geen probleem zijn. Voor de rest: je kunt er eigenlijk geen buil aan vallen, het zijn allemaal prima machines met hun eigen kwaliteiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan