FAZER - The Fazer train is coming .. deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben het hier over een niet rijdende motor, die stationair al rammelt :+

Als de tandwielen van je nokkenassen en/of krukas versleten zouden zijn, kan je die van je krukas b.v. niet vervangen.

nee, juist niet... ;)
je hoort t vooral bij flink doortrekken tussen t schakelen.
 
@Suus: Heb ook een FZS600 uit 99. paar weken geleden bij 37000 km naar garage gebracht voor kleine beurt. Heb ik ook gehad over de kleppen. Hij zei tegen mij dat die bij 45.000km gesteld moesten worden.
+
vind dat toch grappig..dat ie nu al kan zeggen dat je kleppen bij 45000 gestelt moeten worden. de kleppen moeten bij 40 en 80 K gecontroleerd worden! en eventueel wanneer nodig dan gestelt worden. bij mij waren alle kleppen nog mooi binnen de speling op 40K .. nog 4000km rijden en dan ga ik ze weer controleren, en waarschijnlijk hoeven ze dan nog steeds niet gesteld te worden.

Om nog even terug te komen hierop (weekend geen tijd gehad om te reageren. Ik bedoelde ook controleren. Ik schreef alleen wat anders :+
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over een niet rijdende motor, die stationair al rammelt :+

Als de tandwielen van je nokkenassen en/of krukas versleten zouden zijn, kan je die van je krukas b.v. niet vervangen.

Ahh, ik had dit niet uit het bericht van Suus geabstraheerd B|

Ik lees ratelen bij rijden en geen ratelen bij stilstaan. Ik ga direct weer langs de lijn staan :W
 
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik heb een Yamaha Fazer 600 uit 2001 gekocht alleen komt deze van oorsprong uit Engeland, en je raad het al... geen KMH aanduiding maar MPH, Voor de snelheidaanduiding is er wel een binnenste ring met KMH maar niet voor het aantal KM dat je gereden hebt. Is er een mogelijkheid dat dit omgezet kan worden naar KM? Of moet ik dan helaas een andere console kopen?

MVG Bas
 
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik heb een Yamaha Fazer 600 uit 2001 gekocht alleen komt deze van oorsprong uit Engeland, en je raad het al... geen KMH aanduiding maar MPH, Voor de snelheidaanduiding is er wel een binnenste ring met KMH maar niet voor het aantal KM dat je gereden hebt. Is er een mogelijkheid dat dit omgezet kan worden naar KM? Of moet ik dan helaas een andere console kopen?

MVG Bas

Is het niet lastig om met je stuur aan de andere kant te moeten rijden? :]

Helaas kan ik geen serieus antwoord geven vandaag :X
 
hebben ze ook niet toevallig het schakel en rempendaal omgewisseld? , je kan is kijken of het mogelijk is dat je op de sloop een tellerbak van een europeese fazer koopt en als je dan naar een yamaha dealer gaat en vraagt of ze de tellerbak willen resetten en vervolgens jou kmh stand die je linkse fazer heb gelopen willen invoeren moet dat geen probl zijn. mijn teller bak is kapot geweest toen andere gahaald en precies gedaan wat ik net vertel. het is dus wel mogelijk alleen zou de dealer in kwestie wel even hoe en waarom uitleggen.

gr dennis
 
Laatst bewerkt:
Hallo Collega's,
ofwel zoek ik niet goed,
We zouden graag een 2e hands FZ6 N kopen...

maar vind nergens een goede review van de Yamaha FZ6 naked 2005
Ik zie dat er ook FZ6'N zijn met chroom frame en zwart frame,
vanaf welk bouwjaar?
Weet er iemand wat vanaf welk jaar die FZ6 S2 zijn?
Wat is het verschil, het vermogen?

Goede ervaringen mee?
Zwakke punten?
thx
liem

zie ook
Waar lezen review - test Yamaha FZ6
 
FazerDog022.jpg


mooi ding :)
 
Hey! das niet eerlijk! ik wilde die achterbrug al op me fazer zetten! nu ben ik niet origineel meer -O- die voorvork trouwens ook! heheh. vind de uitlaat wel creatief gedaan maar voor de rest is het idd een horkenmotor :+
 
na hemelvaart ff afspraak maken bij KMS in poeldijk , ff kijke wat de mogelijkheden zijn voor meer power , maar ga eerst mn inlaatrubbers vervangen die zijn bijna op , en dan zit ik nog te twijfelen voor een nieuw veer pakket of dyno bij kms
 
Hmm, heb me Fabbri ruitje nog steeds niet binnen :(
Morgen wordt het 3 weken geleden dat ik hem besteld heb :?
 
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Ik heb een Yamaha Fazer 600 uit 2001 gekocht alleen komt deze van oorsprong uit Engeland, en je raad het al... geen KMH aanduiding maar MPH, Voor de snelheidaanduiding is er wel een binnenste ring met KMH maar niet voor het aantal KM dat je gereden hebt. Is er een mogelijkheid dat dit omgezet kan worden naar KM? Of moet ik dan helaas een andere console kopen?

MVG Bas
Ander binnenwerk
Mss wil ie je wel matsen ;)

Maar je kan toch ook gewoon zelf omrekenen en de nieuwe getallen uit je hoofd leren?
 
Laatst bewerkt:
na hemelvaart ff afspraak maken bij KMS in poeldijk , ff kijke wat de mogelijkheden zijn voor meer power , maar ga eerst mn inlaatrubbers vervangen die zijn bijna op , en dan zit ik nog te twijfelen voor een nieuw veer pakket of dyno bij kms

Met een dyno alleen pak je echt geen winst :/ Ik zou voor een setje Hyperpro's gaan!
 
Hey! das niet eerlijk! ik wilde die achterbrug al op me fazer zetten! nu ben ik niet origineel meer -O- die voorvork trouwens ook! heheh. vind de uitlaat wel creatief gedaan maar voor de rest is het idd een horkenmotor :+

Die achterbrug en voorvork zitten wel op mijn Fazer :+
 
Zo de eerste duizend kilometer staan er meteen op met mijn 'nieuwe' S2. Dit weekend naar Hallenberg, vlakbij Winterberg geweest. Weekendje héérlijk gestuurd! Zeer veel mooie bochtjes gehad, dus heb een goede indruk kunnen krijgen van de S2. En ik moet zeggen dat hij eerst niet zo heel goed beviel. Ben een 2001 FZS gewend en daar kun je vrij schakellui mee rijden bij een mooi tourtempo, maar dat viel met deze vies tegen :P Duurde erg lang voordat de motor een beetje begon te trekken dus moet voortaan wat vaker schakelen, maar daar ben ik nu al aan gewend.
De motor stuurt echt fantastisch! Heerlijk licht en doet precies wat je wilt. De remmen zijn helemaal super, echt alsof je een supergroot anker uit gooit, niet normaal gewoon!
Het enige minpuntje dat ik wel heb is de injectie, maar ik denk dat ik daar ook nog aan moet wennen... In een mooie doordraaiende bocht ging ik een beetje van het gas af, en vervolgens gaf ik weer wat bij en dat leverde een hevig bokkend effect op, waar ik een beetje van schrok :P
Maar ik denk echt dat ik daar nog aan moet wennen...
Het blok zelf is echt heerlijk als je hem(of haar) mooi op toeren houdt, vanaf de 6000 is er goed mee te rijden, en dan vanaf de 8000 tpm begint het feest écht. En dat gaat gewoon door tot 13000 tpm. Echt een groot verschil met de FZS uit 2001. Je krijgt boven de 8000 tpm echt een 'schop voor je kont'.

Mijn vader heeft een FZ6 uit 2005 en heeft gister even proef gereden op mijn S2 en merkt ook redelijk veel verschil met de zijne. Blok is onderin wat luier, maar boven de 8000 tpm schrok hij er zelf van hoe hard dat hij dan trekt :) En hij stond ook écht versteld van de remmen.

Afijn, om een lang verhaal kort te maken: Het is echt een superstrak sturende/rijdende/remmende motor :D

Foto's:
DSCF2034.jpg

Even wat nieuw sap erin...

DSCF2066.jpg

De hele bups bij elkaar.

DSCF2020.jpg

De blauwe is van ons pap, en die rode is ondergetekende.

DSCF2059.jpg

Mijn eigen ontwerp Fazer shirt :D

Shirt.jpg

Mijn nieuwe shirt om schoonvader te stangen :P
 
Laatst bewerkt:
is inmiddels onder handen genomen... t was de kettingspanner... is strakker gezet en hij rijdt weer als een zonnetje!
_O-
Sommige dingen zijn zo simpel.....

8-)


Edit:
Je bedoelt nu dus de Naks, die is strakker gezet.
Ik dacht ff de aandrijfketting, vandaar mijn reactie...
:$
 
Laatst bewerkt:
mijn inlaat rubbers zijn dus eerder aan de beurt ergens deze dagen want hij loopt voor geen meter en starten is ook helemaal een probleem je hoort m gewoon valse lucht aanzuigen door de rubbers , damn had ik t maar eerder opgemerkt dan had ik t voor kenne wezen
 
Foto's:
[afbeelding]
Even wat nieuw sap erin...
Je kijkt in ieder geval erg blij ;)



mijn inlaat rubbers zijn dus eerder aan de beurt ergens deze dagen want hij loopt voor geen meter en starten is ook helemaal een probleem je hoort m gewoon valse lucht aanzuigen door de rubbers , damn had ik t maar eerder opgemerkt dan had ik t voor kenne wezen
Altijd fijn... Je kunt ze eventueel tijdelijk afplakken met gaffertape.
 
als je wd40 oid (in ieder geval brandbaar) op je inlaatrubbers spuit en je motor gaat niet anders lopen (ander toerental,bokken whatever) zijn ze ook niet lek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan