Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Even je tank lichten en je weet het.

En je mag je ketting ook wel even smeren. Je KVS resorvoir staat ook onder minimum, lekt je motor soms ofzo?
 
Even je tank lichten en je weet het.

En je mag je ketting ook wel even smeren. Je KVS resorvoir staat ook onder minimum, lekt je motor soms ofzo?

Klopt ketting smeren ga ik zo even doen, schiet er steeds bij in en ik rij dagelijks.

KVS zit niet op het minimum alleen hij staat op een schuine plaats en op de bok. Maar hij was hier ook koud, ik zal eens kijken waar die op staat als hij warm is.

Tanklichten bedoel je optillen?
 
Mochten er hier potentiële toekomstige Fazer rijders rondkijken, net zoals ik 4 jaar geleden. Mijn Fazer 600 staat sinds gisteravond te koop hier op MF.
 

Bijlagen

  • tempImageAEwS8t.png
    tempImageAEwS8t.png
    792,3 KB · Weergaven: 3
Ik vind de fazer pre-facelift persoonlijk wat mooier dan de facelift en de fs6 versie, maar heb begrepen dat dit een onpopulaire mening is
 
Heeft iemand wellicht een FZS600 '98/'01 topkuip en koplamp liggen zoals de foto hier onder? wil deze op een andere motor bouwen net als ik toen heb gedaan bij deze FZR600R
13805_10151212885828458_2028134150_n.jpg
 
Heeft iemand wellicht een FZS600 '98/'01 topkuip en koplamp liggen zoals de foto hier onder? wil deze op een andere motor bouwen net als ik toen heb gedaan bij deze FZR600R
Bekijk bijlage 1949358
Heb wel een haastig opgelapt topkuipje met goede koplamp maar de rest van de Fazer zit er ook nog aan vast..., inclusief een vastgelopen en half gedemonteerd blok dus voor een klein prijsje mag het hele ding snel weg.. ;)
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met stuurverhogers? Heeft het een positief verschil gemaakt?

Bij langere ritten voel ik druk op mijn polsen ontstaan. Heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals minder leunen op mijn armen en meer klemmen met mijn benen. Dat helpt wel, maar ik verval snel in min oude houding. Nu zag ik van SW-Motech stuurverhogers (15 of 20 mm) en ben benieuwd of dat kan helpen.
 
Niet op mijn Fazer.

Wel gebruikt op een ander type motor. Het is vreemd om te ontdekken hoeveel verschil die paar milliemeter kan maken. Dus ja, het is het proberen zeker waard.
 
Is het dan niet beter om een nieuw stuur te nemen met betere ergo's?

Ik heb er geen ervaring mee, ook geen behoefte aan op mijn Fazer. Eerder een hoger zadel.
 
Ik heb stuur verhogers gemonteerd die 2 cm hoger en 2cm naar je toe komen.
Weliswaar op m’n Honda NT 1100 en scheelt echt! Het gevoel van strekken en wat meer rechtop was duidelijk merkbaar.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met stuurverhogers? Heeft het een positief verschil gemaakt?

Bij langere ritten voel ik druk op mijn polsen ontstaan. Heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals minder leunen op mijn armen en meer klemmen met mijn benen. Dat helpt wel, maar ik verval snel in min oude houding. Nu zag ik van SW-Motech stuurverhogers (15 of 20 mm) en ben benieuwd of dat kan helpen.
Mijn toenmalige partner heeft jaren geleden een FZS600 gehad met stuurverhogers. Ik had een FZS600 zonder stuurverhogers, En het maakte inderdaad verschil. Die van haar stuurde anders, lees slechter, dan de mijne zonder verhogers. En het lag niet aan de banden of de vering. Die waren hetzelfde.
Hoe dat komt geen idee. Het is slechts wat mij opviel.
 
Dank voor jullie reacties, ik ga het maar gewoon proberen en heb ze besteld. Inderdaad even opletten of alle kabels lang genoeg zijn. Ben benieuwd naar de zithouding en het rijgedrag. Wordt vervolgd (in het voorjaar).
 
Is het dan niet beter om een nieuw stuur te nemen met betere ergo's?

Ik heb "toevallig" afgelopen weekend de 2001 FZS1000 Fazer van een vriend van me over gekocht, en wil er een soort van superbike stuur opzetten.
Vrijwel zeker zijn er mensen die dit al gedaan hebben, dus de vraag.............:

Welk stuur heb je gemonteerd, waarbij de kabels en leidingen niet te kort zijn. 🤔
Omleggen via andere route van kabels en leidingen is geen probleem.

Het gaat natuurlijk over het merk en type(nummer) 😊
 
Ik heb "toevallig" afgelopen weekend de 2001 FZS1000 Fazer van een vriend van me over gekocht, en wil er een soort van superbike stuur opzetten.
Vrijwel zeker zijn er mensen die dit al gedaan hebben, dus de vraag.............:

Welk stuur heb je gemonteerd, waarbij de kabels en leidingen niet te kort zijn. 🤔
Omleggen via andere route van kabels en leidingen is geen probleem.

Het gaat natuurlijk over het merk en type(nummer) 😊
Ik had de LSL SBK Flat op de 1000
 
Ik heb een superbike stuur van Rizoma. Die moest ik wel iets inkorten om de originele breedte aan te houden maar dat vond ik geen probleem en was ook zo gefixt. Bij een breder stuur dan standaard wil het opnieuw routeren van je kabels ook wel eens helpen.
 
Ik heb een superbike stuur van Rizoma. Die moest ik wel iets inkorten om de originele breedte aan te houden maar dat vond ik geen probleem en was ook zo gefixt. Bij een breder stuur dan standaard wil het opnieuw routeren van je kabels ook wel eens helpen.
Heb je iets dan een typenummer o.i.d.
Wellicht staat ergens in ge-laser-d.
( De streepjes ertussen, anders lijkt de zin niet zo logisch)
 
Heeft trouwens iemand ervaring (foto's/ tekeningen) met de op/inbouw van "snelgas". 🤔
Dan hoef je minder slag te maken met de greep om toch vlot(ter) vooruit te komen.😎:]
Dan komt er op het gashendel waar de kabels lopen een soort van "verdikking" te zitten, als in onderstaande link te zien.
Eigenlijk verplaats je meer "meters" kabel bij dezelfde hoekverdraaiing van het hendel.

Kurzhubgas, Gaswegverkürzung für Yamaha FZS 1000,FZS 600, XSR 900
 
Heeft trouwens iemand ervaring (foto's/ tekeningen) met de op/inbouw van "snelgas". 🤔
Dan hoef je minder slag te maken met de greep om toch vlot(ter) vooruit te komen.😎:]
Dan komt er op het gashendel waar de kabels lopen een soort van "verdikking" te zitten, als in onderstaande link te zien.
Eigenlijk verplaats je meer "meters" kabel bij dezelfde hoekverdraaiing van het hendel.

Kurzhubgas, Gaswegverkürzung für Yamaha FZS 1000,FZS 600, XSR 900
Je kunt het binnenwerk van een r6 gashandle overzetten op een fzs1000 handvat.

2006 0n R6 throttle tube


Of op YouTube even zoeken op r6 throttle tube mod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan