Fazerrijders - Hangplek - deel 15

:W ff geleden, maar het blok uit mn fazer heb ik opgegeven. De 3e cil bleef weigeren dus ipv heel veel moeite doen heb ik bij Boonstra (baboon) een ander blok gekocht.
Welliswaar uit 2000 en mijne is van 2002 maar dat moet passen.
Deze heeft maar 15k op de klok en mn oude bijna 74k.

Ik ben bezig met demonteren van t oude blok, maar in je eentje is dit wel een klusje zeg...

en weer een update, ik heb niet heel veel tijd dus af en toe een uurtje knutselen en dan weer een week niks :X
het nieuwe blok zit erin, ik ben weer bezig met opbouwen. Maar ook dat is wel een klus.... ik heb moeite met de carbs weer in de rubbers te krijgen. Zitten ze links goed, dan gaan ze er rechts weer uit....

En ik heb nu al gezien dat ik een stekker moet gaan ombouwen(Nieuwe blok is van 2000, mn frame van 2002). Het gaat om een stekker met 3 witte kabels, ik ga er een beetje vanuit dat omdat alle 3 de kabels dezelfde kleur hebben(Wit) dat ze hetzelfde doen en ik dus zonder problemen een nieuwe stekker eraan kan knopen.

al met al duurt het nog wel ff voordat ik kan rijden denk ik.
 
Fz6 rijders geïnteresseerd? Doe een leuk bod :)

 
Hoi Fazerrijders, even twee korte vragen.

1: Ik ga binnenkort een beurtje doen, wat voor olie gebruiken jullie? 2007 FZ6 en rij het hele jaar.

2: Ik wil van de zomer een lange tocht doen en ben op zoek naar zijtassen die ik zonder speciale beugels oid kan gebruiken, iemand toevallig ervaringen en aan/afraders?
 
Goedemorgen!!

Helemaal niet op zoek naar een FZ6n maar toch 1 gekocht van het weekend. Ik kwam deze tegen op MP en kon het niet weerstaan om toch eens te bekijken. Eenmaal aangekomen was ik positief verrast van het uiterlijk/formaat (dacht dat deze smaller en kleiner was) 1e eigenaar, leuke laser uitlaten, Cobrra smering, 23dkm etc. Proefritje en ik was verkocht.

20230514_223836.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en inderdaad die uitlaatjes zijn helemaal top! :Y
Indd. Ik was ook vooral verrast door het vermogen. Ik heb hiervoor een Z1000 gehad en de FZ6 komt aardig in de buurt. Al met al ben ik zeer positief erover. Onderhoud etc allemaal netjes gedaan.

Dus nu lekker wat km's maken op de Fazer😁🙃.

Wellicht dat ik donderdag weer op pad ga.
 
FRN (Fazer Riders Nederland, facebookgroep) heeft weer een mooie rit klaar gemaakt voor Fazerrijders. Gestart wordt bij de Mac Zwolle Noord (Floresstraat 60) en vandaar zal je het verbazen hoe mooi Noord Overijssel is. Er is ongeveer op de helft een lunchstop. Na de lunch zal de weg vervolgen door de Weerribben naar de beste ijssalon van Overijssel (Ommen) en daar zal de rit eindigen. Dit zal rond 17uur zijn. De rit is gepland op zondag 11 juni 2023, vertrek om 10:00 uur.
Als je lid bent van de FRN kun je je daar aanmelden en zo niet, dan kan dat via mij.
 
Hoi mede Fazer rijders. Ik heb een rit georganiseerd voor alleen fazers op 11 juni. Start bij de Mac Zwolle (10uur). De route gaat door noord overijssel en de weerribben. We eindigen in Ommen. De rit is 200km met een lunch stop halver wegen. Dus als je zin hebt om mee tegaan meld je dan ff aan op Fazer Rijder Nederland op facebook Fazer Riders Nederland | Facebook

Gr Gert Jan
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-05-30-19-37-58-812_com.tomtom.gplay.navapp.jpg
    Screenshot_2023-05-30-19-37-58-812_com.tomtom.gplay.navapp.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 14
Weet iemand hoe je de db killers eruit haalt van een laser xtreme, met name de 2 binnenste? De 2 buitenste vallen er makkelijk uit.
 
Mag ik vragen welke verkortte kentekenplaathouder jij hebt? Ik ben al even een beetje aan het rondkijken er voor maar kon nog niet echt wat vinden waar je ook een resultaat goed op zag. Maar jouwe ziet er netjes uit!
Zeker, hij is van Evotech (art. nr. 8098140). Hier een paar van-naar foto’s.
 

Bijlagen

  • IMG_6341.jpeg
    IMG_6341.jpeg
    253,3 KB · Weergaven: 22
  • IMG_6291.jpeg
    IMG_6291.jpeg
    242,2 KB · Weergaven: 19
  • IMG_6340.jpeg
    IMG_6340.jpeg
    255,3 KB · Weergaven: 18
  • IMG_6293.jpeg
    IMG_6293.jpeg
    231,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1909.jpeg
    IMG_1909.jpeg
    24,4 KB · Weergaven: 18
en weer een update, ik heb niet heel veel tijd dus af en toe een uurtje knutselen en dan weer een week niks :X
het nieuwe blok zit erin, ik ben weer bezig met opbouwen. Maar ook dat is wel een klus.... ik heb moeite met de carbs weer in de rubbers te krijgen. Zitten ze links goed, dan gaan ze er rechts weer uit....

En ik heb nu al gezien dat ik een stekker moet gaan ombouwen(Nieuwe blok is van 2000, mn frame van 2002). Het gaat om een stekker met 3 witte kabels, ik ga er een beetje vanuit dat omdat alle 3 de kabels dezelfde kleur hebben(Wit) dat ze hetzelfde doen en ik dus zonder problemen een nieuwe stekker eraan kan knopen.

al met al duurt het nog wel ff voordat ik kan rijden denk ik.

en weer een update. uiteindelijk is het gelukt om de carburateurs in de rubbers te krijgen(Spanband met ratel dr omheen was de oplossing) en de rest van de spullen ook weer vastgeschroefd. Nieuwe benzine dr in en starten maar.... of toch niet.

Hij kreeg een vonk, er was benzine en lucht... meestal wel voldoende om te starten, maar hij wou niet. Enkel wat knallen uit de uitlaat en dat was het. Ik ben er nog weken mee bezig geweest en heb het opgegeven.... Mijn vriendin is docent op een MBO voertuigtechniek en haar collega's zijn er mee aan de slag gegaan. Het bleek dus dat ik de stekkers van de bobines verkeerd om had aangesloten.

Nu alleen nog een nieuwe accu en spanningsregelaar en dan is hij helemaal klaar en kan ik eindelijk rijden :]:]:]
 
Hé, aangezien ik binnenkort mijn Yamaha FZ6 inruil, heb ik nog een aantal onderdelen over van deze motor.
Een Ghost GPR uitlaat inclusief DB en een GIVI tanktas plus lock.

Ik had een aantal dingen aangepast aan de motor en ik had er nog steeds geen goed gevoel bij en last. Dus de knoop doorgehakt, binnenkort mag ik mijn Honda NC 750 X met DCT ophalen :)
Het blijft echt wel een mooie motor de Yamaha!:
IMG20230626114401.jpg
 
HELP!

Ik ga binnenkort met de Fazer op vakantie en zie ineens dit.

Kan iemand me vertellen waar de slang van is en of dit op korte termijn een probleem is?

20230704_182603.jpg



Edit: oh volgensmij is het de ontluchting van de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan