Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week onderstaande Fazer '99 gekocht.
Aangezien niks over de staat van onderhoud bekend was, ben ik de boel maar geheel aan het nalopen: grote beurt + hoop andere zaken nalopen/smeren/enz.

Zijn er nog tips voor het controleren/stellen van de klepspeling? WPHB heb ik, maar misschien zijn er tips uit de praktijk die zaken net iets gemakkelijker maken.
[afbeelding]

Voor het verwijderen van het kleppendeksel heb je niet zoveel ruimte, zorg ervoor dat je bepaalde rubber dopjes niet kwijt raakt als je de deksel verwijderd.
Haal ook de bobines even los, want die zitten aardig in de weg qua werkruimte.

Bij mij was na 56k de klepspeling nog netjes binnen de marges.
Ik zou daarvoor eerst maar eens de speling op alle 16 kleppen even opmeten en noteren.
Daarna kun je altijd besluiten of het echt nodig is om de nokkenassen te verwijderen en shims te moeten gaan omwisselen.
 
Ik ben nu zover dat ik het kleppendeksel los heb. Ben nu even uit de schuur om in het WPHB te kijken op de computer (= uit de onverwarmde schuur ivm de kou) hoe verder.
Maar dank voor je reactie. Ik had al op je site gekeken ;)
 
Ik ben nu zover dat ik het kleppendeksel los heb. Ben nu even uit de schuur om in het WPHB te kijken op de computer (= uit de onverwarmde schuur ivm de kou) hoe verder.
Maar dank voor je reactie. Ik had al op je site gekeken ;)

Ik heb zelf ook nog even gekeken, Kerst 2005 stond mijn 2e Fazer dus op 38000 km :+

Leuk om weer eens terug te lezen en handig voor jou.

Graag gedaan. *O*

P.S. ik bedoelde dus die rubber dopjes die je op de eerste foto kunt zien.
 
Laatst bewerkt:
Pfieuw, alle kleppen stonden goed! Morgen verder met de remvloeistof, koelvloeistof, olie. En dan benne we klaar.
 
Wel handig idd ;)
Alles ziet er nog zeer netjes uit op de fiets. Zelfs het linksysteem zat nog netjes in het vet en liet zich erg gemakkelijk demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Al ruim 4 dagen niet meer gereden. Moet voordat ik weer op pad ga mijn poetswerk afmaken, acf50 opspuiten want met het wassen heb ik alle viezigheid overal verwijderd, olie en oliefilter vervangen etc. Heb al bijna ontwenningsverschijnselen! :P
 
Spul blijf 9 weken aardig zitten op zo'n stom plamuurmes. Mijn motor heeft eigenlijk geen delen die geen lak of coating bevatten. Allemaal kwalitatief erg goed spul. Ik was mijn motor om de twee weken en spuit dan weer opnieuw dat spul erop. Zelfs WD40 heeft tot nu toe prima dienst gedaan op mijn motor.
 
Hallo mensen,

ik ga de garmin-voedingskabel op de FZ1 vervangen, aangezien deze helemaal is verroest.
Nu heb ik een filmpje op youtube gezien dat iemand een zekering uit zijn zekeringkastje haalt en daar de + PLUS van de voedingskabel op aansluit. Dan is er dus niet continue een spanning die het roesten versterkt. Nu is mijn vraag of dit kwaad kan?
gr
 
Hallo mensen,

ik ga de garmin-voedingskabel op de FZ1 vervangen, aangezien deze helemaal is verroest.
Nu heb ik een filmpje op youtube gezien dat iemand een zekering uit zijn zekeringkastje haalt en daar de + PLUS van de voedingskabel op aansluit. Dan is er dus niet continue een spanning die het roesten versterkt. Nu is mijn vraag of dit kwaad kan?
gr

Ik heb gewoon rechtstreeks op de accu een zg BMW stekker aangesloten met een 1 ampere zekering. Geen last van roest en werkt prima.
 
Spul blijf 9 weken aardig zitten op zo'n stom plamuurmes. Mijn motor heeft eigenlijk geen delen die geen lak of coating bevatten. Allemaal kwalitatief erg goed spul. Ik was mijn motor om de twee weken en spuit dan weer opnieuw dat spul erop. Zelfs WD40 heeft tot nu toe prima dienst gedaan op mijn motor.


Heb ik net een hele pallet roomboter gekocht
 
Amber tectyl FTW. Maar het is deze winter nog niet echt nodig geweest. Komende dagen herkansing, al begreep ik dat het na het weekend alweer lente word.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb de afgelopen maanden toch regelmatig een flinke bak pekel zien liggen.
 
De gemeenten en de provincies moeten van hun pekel af, dus ieder beetje vorst wordt nu angegrepen om zoveel mogelijk te strooien, terwijl het totaal niet nodig is zolang de wegen droog zijn. Met het pekel erop, blijven de wegen nu juist vocht vasthouden...
 
Net even naar de motorzaak gereden en idd overal ligt zout en blijven de straten nat
Was met de vierwieler gegaan omdat ik iets moest vervoeren
Maar ben ook van mening dat er veel te snel gestrooid wordt :X
 
Daar zitten financieel-economische redenen achter, zoals Vincefazer al aangaf.
Contractueel kopen ze fors in, na alle eerdere kritiek, alleen nu heeft men de pech dat de winter lang uitblijft.
 
Eigenlijk is de achtergrond niet echt belangrijk toch?
Meer van toepassing is dat ze de wegen voor de zuinige motorrijder
onberijdbaar maken.
Ik heb er persoonlijk geen behoefte aan om de motor wit van het zout te hebben
komt altijd op plekken waar je het niet wilt
 
't Is nooit goed. Ze strooien teveel. Ze strooien te weinig. Ze hebben teveel zout. Zout op......

;) Gewoon niet zo'n probleem van maken. Motor behandelen als je echt bang bent voor schade en anders gewoon doorgassen.
 
idd... me fazer heeft 5 winters door gereden en de pekel zie je niets van.

met de GS nu ook.. gewoon flink in de S100 spuiten en beetje bijhouden dan is er niets aan het handje :)
 
Ik heb afgelopen zondag nog even lekker 70km gereden, was heerlijk 's ochtends.
In de middag toen de regen kwam, stond de fazer allang weer onder zijn hoes.
Geen pekel zien liggen overigens, is nu wel anders helaas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan