Filteren op autoweg

RP79

MF'er
31 mei 2023
136
209
Dreumel
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden... Maar heb wel een sterk vermoeden.

Op deze autoweg staat geregeld een file. Tot heden blijf ik er altijd netjes in rijden (of stilstaan), omdat ik te weinig ruimte heb / krijg om langs de auto op dezelfde rijbaan te rijden.

Over de doorgetrokken streep is niet toegestaan, dus volgens mij zit er dan niks anders op.

Zijn jullie het hier mee eens?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-09-01-22-10-20-82_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    Screenshot_2023-09-01-22-10-20-82_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 5
Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden...

Laet uw sorgen varen en rust uyt, waarde reiziger, want alhier komt uw antwoord, en wy sullen het samen beleven. Het waarlijke antwoord op uw queeste vindt u alhier:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2021-07-01

(TLDR; je mag een die doorgetrokken strepen niet overschrijden, maar niets verbiedt je om een file op dezelfde rijstrook in te halen.)
 
Fileren op de snelweg? Ik zou dat in de keuken doen. Wel het juiste mes gebruiken.

Oh je bedoeld filteren? Tja, in de situatie zoals jij die schetst zou ik het ook niet proberen. Geen veilige ruimte = rustig geduld hebben.
 
Laet uw sorgen varen en rust uyt, waarde reiziger, want alhier komt uw antwoord, en wy sullen het samen beleven. Het waarlijke antwoord op uw queeste vindt u alhier:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2021-07-01

(TLDR; je mag een die doorgetrokken strepen niet overschrijden, maar niets verbiedt je om een file op dezelfde rijstrook in te halen.)
Helaas zijn Nederlanders weinig sociaal dus dat wordt vaak erg krap.

In Frankrijk gaan ze opzij voor je, zelfs als je er eigenlijk helemaal niet per se langs wil _O-
 
Fileren op de snelweg? Ik zou dat in de keuken doen. Wel het juiste mes gebruiken.

Oh je bedoeld filteren? Tja, in de situatie zoals jij die schetst zou ik het ook niet proberen. Geen veilige ruimte = rustig geduld hebben.
Filteren hoort ook thuis in de keuken.
 
Ik heb t zelfde bij bijvoorbeeld invoegstroken en op knooppunten. Ik ga meestal langs de rij aan de rechterkant zodat ik als nodig is uit kan wijken naar de vluchtstrook. Mocht ik een chagrijnige agent tegen komen zou ie me kunnen bekeuren maar als je t normaal doet valt t denk ik wel mee…
 
Nee, die moeten verboden worden.})
Doorgetrokken strepen moeten verboden worden.

Nu is het verplicht meehobbelen in de files terwijl je vroeger afwisseling had door auto’s in te halen. Lekker is dat, je moet nu tussen auto’s rijden terwijl bestuurders voor en achter zitten te kloten op hun telefoon. Vandaar de vele frontale botsingen op N-wegen…..afgelopen week wederom op de N35 een dode….en op het stukje waar ik vaak rij…tanken in Dld hè.
 
Volgens mij heet het in de keuken "filtreren" (fil-tré-ren), niet "filteren" (fíl-te-ren).
 
Mag het? Nee, het mag niet omdat je over een doorgetrokken streep rijdt. Kan het? Die vraag moet je jezelf stellen. Stel dat je toch over de doorgetrokken lijn rijdt op het groene stuk en een tegenliggende motorrijder (vanaf tegen gestelde richting) doet dat ook. Dan kom je elkaar tegen op de groene strook. Wat doe je dan? En wat zou de andere motorrijder doen?

En dat groene deel, is dat ruw asfalt, of geverfd?
 
Stel dat je toch over de doorgetrokken lijn rijdt op het groene stuk en een tegenliggende motorrijder (vanaf tegen gestelde richting) doet dat ook. Dan kom je elkaar tegen op de groene strook. Wat doe je dan? En wat zou de andere motorrijder doen?

En dat groene deel, is dat ruw asfalt, of geverfd?
Dan druk je op het knopje <Turboboost> nadat je tegen je digitale casio horloge hebt gepraat :Y
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
Ik heb maar gevraagd of er filteren in de topic titel mag komen.
Krijg steeds zin in paling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan