Filteren op autoweg

Mag het? Nee, het mag niet omdat je over een doorgetrokken streep rijdt. Kan het? Die vraag moet je jezelf stellen. Stel dat je toch over de doorgetrokken lijn rijdt op het groene stuk en een tegenliggende motorrijder (vanaf tegen gestelde richting) doet dat ook. Dan kom je elkaar tegen op de groene strook. Wat doe je dan? En wat zou de andere motorrijder doen?

En dat groene deel, is dat ruw asfalt, of geverfd?

... en neem je een eventuele strafbeschikking op WVW art 5 of zelfs 5a voor lief? Die was nog niet genoemd :)
 
Ik denk dat het een afweging is die je zelf gewoon moet maken.

Mag het? Nee.
Zou ik het doen? Waarschijnlijk.

Ik heb zo'n stukje industrieterrein naar de snelweg vanuit m'n werk Dat stond de laatste maanden altijd vast.
Ligt een mooi fietspad naast waar eigenlijk nooit iemand fietst.
1+1=2 voor mij. Ik tuf dan vrolijk met 20km/h over het fietspad die stilstaande auto's voorbij.

Vervolgens staat het nog steeds vast op de rotonde naar de snelweg, en de gehele toerit (enkelbaans) ook.
Ga ik daar wachten? Nee. Voorzichtig er langs, niet te gek doen.


Tot nu toe kom ik er mee weg. Ja, al meerdere malen politie voorbij zien komen en voorbij gereden.
Tot op heden gunden ze me geen aandacht.
Mocht ik ooit wel aandacht krijgen, dan accepteer ik dat. Kosten/baten/blaren/zitten/risico/afweging/verantwoordelijkheid nemen.
Uiteraard zal ik mezelf kranig verweren en betogen dat het echt veiliger voor mij is om op creatieve manieren niet stil te hoeven staan en dat ik niemand hinder en de veiligheid van een ander niet in het geding breng.
 
Ik denk dat het een afweging is die je zelf gewoon moet maken.

Mag het? Nee.
Zou ik het doen? Waarschijnlijk.

Ik heb zo'n stukje industrieterrein naar de snelweg vanuit m'n werk Dat stond de laatste maanden altijd vast.
Ligt een mooi fietspad naast waar eigenlijk nooit iemand fietst.
1+1=2 voor mij. Ik tuf dan vrolijk met 20km/h over het fietspad die stilstaande auto's voorbij.

Vervolgens staat het nog steeds vast op de rotonde naar de snelweg, en de gehele toerit (enkelbaans) ook.
Ga ik daar wachten? Nee. Voorzichtig er langs, niet te gek doen.


Tot nu toe kom ik er mee weg. Ja, al meerdere malen politie voorbij zien komen en voorbij gereden.
Tot op heden gunden ze me geen aandacht.
Mocht ik ooit wel aandacht krijgen, dan accepteer ik dat. Kosten/baten/blaren/zitten/risico/afweging/verantwoordelijkheid nemen.
Uiteraard zal ik mezelf kranig verweren en betogen dat het echt veiliger voor mij is om op creatieve manieren niet stil te hoeven staan en dat ik niemand hinder en de veiligheid van een ander niet in het geding breng.
Je komt met heel veel weg als je het rustig doet en je geen motor hebt die de aandacht trekt.
 
Tjx allemaal voor de reacties.
Ik denk dat ik als beginnend bestuurder me maar gewoon even gedeisd houd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan