Filtreren mag, mits netjes

Goed bezig

  • Wettelijk Toegestaan

    Stemmen: 133 89,3%
  • Gedoogd

    Stemmen: 16 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    149
Laat die helm dan ook maar thuis als je op de motor stapt.

huh nee....met dit weer verbrand me bek dan zo snel.... ;)

mijn gordel heb ik meestal wel om tenzij ik ff hier en daar moet zijn op verschillende plekken dicht bij elkaar....
dan kun je wel bezig blijven...
speciaal daarom dat irritante piepertje van vergeten gordel in de auto uitgeprogrammeerd....
 
Laatst bewerkt:
full

Het is hier te warm voor!
 
je hebt helemaal gelijk :Y het is ook aso maar wel berekend aso...
als ik op een vol parkeer terrein een plekkie zoek en er zijn alleen 3 lege invaliden plekken over terwijl ik slechts een kwartiertje weg ben dan denk ik "hoe groot is de kans dat tussen nu en 15 min 3 invaliden aankomen?"...die kans is nagenoeg 0......
dan weeg ik de kosten tegen de baten af en als ik nog groen zit in mijn boete budget klap ik me acci daar gewoon neer....
daarbij, de blikken die je krijgt van andere plek zoekende automobilisten is gewoon priceless _O-
dat alleen is me de bekeuring al waard :Y
Tsja, die afweging maak ik toch anders. Ik zie enorm op tegen die blik van die ene gehandicapte die daar wel net achter mij aankomt, terwijl ik daar vrolijk huppelend met twee volle boodschappentassen kom aangehuppeld. Ook al is die kans zo klein, dat wil ik zo graag NIET dat de keuze voor mij simpel is. En dat geldt denk ik voor de meeste mensen. Maar dat is mooi, want daar kun jij dan weer misbruik van maken :/
 
ach...ik vind een verplicht her examen onnodig...flauwekul eigenlijk

waarom richting aangeven als er niemand is die er baat bij heeft?? dat geprul met dat kut knoppie wordt ik niet goed van...
..

Het probleem doet zich voor op het moment dat je iemand niet gezien hebt. Maw je richtingaanwijzer moet je juist gebruiken als je niemand ziet rijden.

Als je dan toch persé wil besparen op het gebruik van het koppie gebruik hem dan niet als je wel iemand ziet rijden. Je krijgt immers toch geen recht op voorrang en je zal niet over hem of haar heen rijden.

Kortom ja je hebt gelijk als je het letterlijk neemt. Als je hem namelijk gebruikt als je iemand niet ziet rijden heeft die persoon er het meeste baat bij.
 
En dat geldt denk ik voor de meeste mensen.

:N ...ik benijd je schijnbaar grenzeloos vertrouwen in de goedheid van je medemens maar ik vrees dat je hier de plank toch mis slaat...

dat veel mensen niet parkeren op invalide plaatsen doen ze niet uit medeleven met gehandicapten maar omdat ze bang zijn voor een bekeuring...
Door een roze bril kijken is mooi maar vertroebelt de realiteit wel wat ben ik bang... -O-
 
dat veel mensen niet parkeren op invalide plaatsen doen ze niet uit medeleven met gehandicapten maar omdat ze bang zijn voor een bekeuring...

Het klopt, die plekken zijn altijd leeg, in de tijd dat je daar staat komt er ook nooit een invalide en als ie wel komt zijn er altijd nog twee, of zelfs soms 4 andere plaatsen over waar ze dan wel kunnen staan.
Alleen komt de handhaver wel langs en €370 voor 15 min parkeren vind ik wel een hoop geld.
 
Het klopt, die plekken zijn altijd leeg, in de tijd dat je daar staat komt er ook nooit een invalide en als ie wel komt zijn er altijd nog twee, of zelfs soms 4 andere plaatsen over waar ze dan wel kunnen staan.
Alleen komt de handhaver wel langs en €370 voor 15 min parkeren vind ik wel een hoop geld.
Voor Amsterdam te doen, maar in een fatsoenlijke stad in NL is dat wel veel ja.

In NL zag ik bij de LIDL parkeerplaatsen voor 'gezinnen'. Nog dichter bij dan de gehandicapten plaatsen. Zonder gene parkeer ik daar hoor. Ook met de motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat van de wegversmalling zit tegenwoordig ook gewoon in de theorie.
Mag overigens niet bij iedere wegversmalling, is het echt een fietsstrook en voorzien van een doorgetrokken streep mag het weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat van de wegversmalling zit tegenwoordig ook gewoon in de theorie.
Mag overigens niet bij iedere wegversmalling, is het echt een fietsstrook en voorzien van een doorgetrokken streep mag het weer niet.

Op een fietsstrook mag je rijden, je mag alleen niet over een doorgetrokken streep heen. Dus als je maar vroeg genoeg naar rechts gaat, waar de fietsstrook nog met een onderbroken streep wordt afgebakend, dan mag het weer wel.
 
Op een fietsstrook mag je rijden, je mag alleen niet over een doorgetrokken streep heen. Dus als je maar vroeg genoeg naar rechts gaat, waar de fietsstrook nog met een onderbroken streep wordt afgebakend, dan mag het weer wel.

Er is een verschil tussen een fietsstrook en een fietssuggestiestrook. Die laatste mag je met de motor inderdaad op rijden, zolang je geen ononderbroken streep overschrijdt. Een fietsstrook mag je toch echt niet op rijden.

Hier mag je rechts langs de wegversmalling, mits je de fietser daarbij niet hindert:

2077356383_2e6f3291e3.jpg


En hier moet je gewoon tussen de wegversmalling door en mag je niet over de fietsstrook:

ovv5.JPG
 
Laatst bewerkt:
Echter geldt wel dat je alle verkeer voor moet gaan indien je vanaf de andere kant komt in het voorbeeld met de suggestiestrook.
Vraag is dan geldt het dan ook indien je over de suggestiestrook rijdt of alleen voor de hoofdrijbaan.
 
Er is een verschil tussen een fietsstrook en een fietssuggestiestrook. Die laatste mag je met de motor inderdaad op rijden, zolang je geen ononderbroken streep overschrijdt. Een fietsstrook mag je toch echt niet op rijden.

Hier mag je rechts langs de wegversmalling, mits je de fietser daarbij niet hindert:

[afbeelding]

En hier moet je gewoon tussen de wegversmalling door en mag je niet over de fietsstrook:

[afbeelding]

volgens de agent in het filmpje van Hanzzzz mag dat dus wel.... :?
 
Er is een verschil tussen een fietsstrook en een fietssuggestiestrook. Die laatste mag je met de motor inderdaad op rijden, zolang je geen ononderbroken streep overschrijdt. Een fietsstrook mag je toch echt niet op rijden.
Een fietsstrook met onderbroken streep mag je wel met de motor (en auto) op rijden. Je moet rechts houden, maar mag fietsers niet hinderen. Parkeren bijvoorbeeld mag niet.

Met een motorvoertuig mag je de doorgetrokken streep van een fietsstrook niet overschrijden, maar fietsers mogen de doorgetrokken streep van de fietsstrook weer wel overschrijden.
Apart weetje: voetgangers mogen de doorgetrokken streep ook niet overschrijden.

En hier moet je gewoon tussen de wegversmalling door en mag je niet over de fietsstrook:
Daar ben ik het niet mee eens.
 
Laatst bewerkt:
Er is een verschil tussen een fietsstrook en een fietssuggestiestrook. Die laatste mag je met de motor inderdaad op rijden, zolang je geen ononderbroken streep overschrijdt. Een fietsstrook mag je toch echt niet op rijden.
Wel om de doorstroming te bevorderen. Met de auto mag je er bijvoorbeeld op om een tegenligger langs te laten.

Hier mag je rechts langs de wegversmalling, mits je de fietser daarbij niet hindert:

[afbeelding]

En hier moet je gewoon tussen de wegversmalling door en mag je niet over de fietsstrook:

[afbeelding]

Die tweede mag je ook gewoon rechts langs, mits er verkeer van de andere kant komt. Zo bevorder je de doorstroming.

Als bord D02-LO er gestaan had, dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan