The Beerhunter
MF veteraan
Op je 23e nog laten vertellen op wat voor motor je níet mag rijden?maar ik ben jong, en k heb 5 jaar mn autorijbewijs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op je 23e nog laten vertellen op wat voor motor je níet mag rijden?maar ik ben jong, en k heb 5 jaar mn autorijbewijs
nou kijk..
eerst hadden ze er geen problemen mee, we zijn zelfs naar een paar blades wezen kijken..
toen belde een kennis op (tevens motoragent/korpschef oid) van dat een collega van m motorrijvaardigheidslessen gaf enzo en toen kwam het onderwerp welke motor ik wilde..
nja, dat vond ie dus een erg slecht idee, omdat ik niet bang ben van snelheid, altijd al snelle dingen heb gehad (brommer(s)/scooter(s) 205gti)
die kennis schilderde me dus ff af als een mongolische kamikazepiloot die nergens naar kijkt en altijd 4354kmh rijdt maar ik heb nog nooit een ongeluk gehad door te hard/onvoorzichtig rijden
en nu mag het ineens niet meer omdat die kennis ff opbelde naar ons thuis..
wat de consequenties zijn als ik er gewoon 1 koop?
geen denk ik, maar ze zullen er echt niet blij mee zijn (toen ik dat deed met de 205 was het ook ff water en vuur) maar k heb liever dat ze achter me staan dan dat ik strax een kwade pa en ma heb
kweet niet wie het vroeg, maar ik ben jong, en k heb 5 jaar mn autorijbewijs (en motor nu dan)..
Lekker fireblade kopen en het ding even gezellig bij m voor de deur gaan showen.die kennis schilderde me dus ff af als een mongolische kamikazepiloot die nergens naar kijkt en altijd 4354kmh rijdt
Je bent minimaal 23 zo te lezen ?en nu mag het ineens niet meer omdat die kennis ff opbelde naar ons thuis..
wat de consequenties zijn als ik er gewoon 1 koop?
geen denk ik, maar ze zullen er echt niet blij mee zijn (toen ik dat deed met de 205 was het ook ff water en vuur) maar k heb liever dat ze achter me staan dan dat ik strax een kwade pa en ma heb
ahhh, stond ie erop? deed t zeer?
veel motors houden toch echt nog redelijk hun waarde, dus je hoeft niet bang te zijn dat je na 1-2 jaar duizende euro's aan afscrijving kwijt bent
zoals je zelf al zei, je hebt geen zin in een boze ouders, dus dat ene jaartje met een iets minder snelle (220 redde ze ) motor, moet niet echt uitmaken lijkt mij
als je in dat ene jaar gewoon geen brokken maakt, en waar je ouders bij zijn voorbeeldig rijdt zulle ze er later veel minder moeite hebbe als je je droommotor koopt
en je moet altijd wat te dromen houden toch?
Lekker fireblade kopen en het ding even gezellig bij m voor de deur gaan showen.
Zal wel jaloers zijn ofzo, weet ik het, etterfiguren.
Je bent minimaal 23 zo te lezen ?
En betaal je het ding helemaal zelf ?
Dan zou ik m gewoon kopen, dr is nl geen enkel argument wat je ouders aan kunnen dragen waarom je het niet zou mogen als je wel een 600 oid zou mogen.
daar was/ben ik dus bang voor, voor die afschrijving..
en ze kunnen allemaal 200+ dat weet ik ook wel, maar k ben eigelijk niet van plan om allerlei gekke capriolen uit te gaan halen (ook niet qua snelheid)
k heb n keer mn maatje achterover zien gaan, en k zou mezelf het nooit vergeven als mij hetzelfde overkomt
maarja, we hebben toendertijd ook al een discussie gehad over zwaar/licht motorrijbewijs.. ze doen nu net alsof ik totaal niet met 2wielers om kan gaan (dit is een heel stuk zwaarder, ik weet t) maar t gevoel heb ik ervoor, k heb ook erg weinig lessen gehad (en ja, ik weet ook dat ik geen coureur ben )
en je hebt gelijk: je moet altijd iets te dromen hebben
De Fireblade is een prima beginnersmotor!
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt.
Ik ben er ook mee begonnen en ik leef nog steeds.
Mjah, daar maak ik me nooit zo druk over, ze vinden het toch altijd eng, of je m nu koopt of over 2 jaar .k betaal alles zelf idd..
ja, maarja, k doe het liever in overleg enzo en het komt er gewoon op neer dat ze bang zijn dat ik mezelf te pletter rij (enigskind he.. )
krantenberichten werken ook zo lekker mee altijd "motorrijder verongelukt" 2 paginas verder: "4 doden door autoongeluk op de A2" (en dat telt dan weer niet )
Yepff tussen haakjes, zat jij een paar jaar geleden nog op het brommerforum of 50cc.nl?
In kms rekenen lijkt me een beter idee, niet waar ?ps: na 2 jaar motorrijden ben je nog een beginner in mijn ogen (en dus ikzelf ook!) pas vanaf een jaar of 8 kan men al eens spreken van ervaring... er is ZO VEEL te leren
In kms rekenen lijkt me een beter idee, niet waar ?
Tenminste, ik heb in 2 jaar gereden wat de gemiddelde nederlandse motorrijder in 15-20 jaar doet (55000km).
met alle respect maar we hebben het over een blade van "95" .
ik denk echt echt niet dat dit idd een goeie beginners motto is.
Als je je motto leert kennen komt er een punt waarop je eens "stout" de bocht durft ingaan en je komt eens op een punt waarbij je tijdens je bocht beseft dat je hem eigenlijk te hard aan het nemen bent. Je zult van goede huize moeten komen om dan een "zware '95r blade" nog op een goede lijn te krijgen. En daar zit het hem om een 600 te kopen of op z'n minst iets dat licht is en meer handelbaar.
Het verschil op een rechte baan tussen een 600 en een 900. een 50km/h mss ?
(300 ipv 250 bv), en wat ben je dan met die enkele seconden dat je 300 rijdt ?
250 niet snel genoeg om te beginnen ?
ik dacht dat motorrijden vooral ging om leuke bochten nemen of toeren
wat ben je er in godsnaam mee om 300km/h te rijden op een recht stuk ??
(buiten de adrenaline kick ff)
zonder zeveren, ik denk echt dat je meer PLEZIER zult beleven op iets dat minder
krachtig en lichter is. GOED RIJDEN met een blade, das niet voor de beginner denk ik. my 2 cents
ps: na 2 jaar motorrijden ben je nog een beginner in mijn ogen (en dus ikzelf ook!) pas vanaf een jaar of 8 kan men al eens spreken van ervaring... er is ZO VEEL te leren
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. .
Ik heb mijn brommer nu net een week (Yamaha TRX850) maar wilde ook graag een blade. Bij mij is de beslissing gekomen dat ik geen 900cc wil, na een proefrit op een blade. Ik vond het geweldig, en het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf hoe je er mee rijd.
Maar motoren in de categorie fireblade VRAGEN er om, om flink OPENGEJEEENKT te worden . . En ik wist van mezelf, dat ik dat toch niet kon weerstaan, en binnen een dus maand begraven kon worden.
Kijk een 600 vraagt daar ook om, maar het is meer voorspelbaar en met minder explosief geweld . .
Ik rijd nu Yamaha TRX 850 (tweecylinder), echt een prima beginnersfiets, kun je mee knallen, maar ook heel goed rustig te rijden.
DUS: Je leert beter motorrijden op een wat lichtere fiets, anders zouden alle lesmotoren een R1 zijn, toch?
veel gelezen, maar dit slaat echt alles.
Dus de redenen waarom we niet in ferrari's lessen is omdat ze zo snel zijn?
jah inderdaad en omdat ze te duur zijn
op een motor waar je in ze 1 al illegale snelheden haalt, leer je gewoon niet goed rijden
klaar
je leert niet knap rijden op een aggresieve fiets, alle grote-piemel-argumenten van "maar ik kon het wel!!!" ten spijt, voor het overgrote deel van de motorrijders geldt dat je beter niet op een pk-pakhuis kan beginnen
EN JAH DAT GELDT OOK VOOR MIJ, DAAROM RIJ IK OP EEN 60PK FIETSJE
Het ging om het feit dat je niet leert rijden op een 900. Een 600 kon beter.
een 600 haalt tegenwoordig in de 1 ook bijna snelheden die op de NL-snelweg verboden zijn