Flauw hoor!

banditowner

MF veteraan
8 sep 2004
1.012
2
Franeker
Hebben Motorontwerpers wat op monteurs (of in mijn geval klussers) tegen?
Waarom moet een schroefje of boutje altijd zo verstopt worden dat het onberijkbaar is?
Waarom willen ze zo graag het meest simpele klusje zo moeilijk mogelijk maken?

Is het mischien jaloezie? Zouden ze ook liever sleutelen aan motoren dan er 1 te tekenen? Is een ontwerper mischien gewoon gefrustreerd van huis gegaan omdat blijkt dat zijn zoon liever met de barbies dan met autotjes speeld en zijn dochter op haar 12e al meer van sex weet dan hijzelf?
Dacht hij het zijn moertjes, die kunnen mij geen spreekwoordelijke moer schelen?

Waarom moesten die 2 onbenullige moertjes die mijn daschbord op zijn plaats houden in hemelsnaam aan de onderkant! Kan ik mijn heele motor bijna uit elkaar halen om 1 kapot dashbordlampje te vervangen!
Terwijl deze 2 moertjes aan de bovenkant ook echt niet haden mistaan aan weerzijden, er nu 2 vreemde plastic "bobbels" zitten?
Of zijn 2 lelijke boutjes zo veel duurder dan 2 mooie inbusboutjes dat het goedkoper was ze aan de onderkant te verstoppen?

Hier de "schade" die ik heb moeten aanrichten :
full


En hier het F*cking lullige boutje waar het verstopte moertje op komt:
full
 
Vaak zie je na zo'n operatie hoe het wel makkelijk had gekund. Jij dus nog niet...
Ik heb niet van die handige japanse vingertjes die overal tussen door passen om de twee moertjes van onder los te draaien.
en volgens het werkplaatshandboek moet ook het zwarte paneel waar de klokken in hangen eerst los voor je bij de achterzijde van de meters kunt.
Is mij wel zonder iets te slopen gelukt met km. kabel maar niet voor verlichting.

Maar als jij t handiger weet! Vertel!
 
had dan ook gewoon een N gekocht!

})

:^

3 inbusjes en ik kan bij het lampje wat je bedoeld. O-)
maargoed, je moet niet zo zeuren. je rijd al op een technisch wondertje (je nick gezien) dus je mag dan ook niet klagen dat ze na al dat mooie werk een steekje hebben laten schieten door 2 boutjes op typische suzuki plaatsen hebben gefrot.

edit: kzie nu dat je geen b rijd B| landverrader B|
 
Ik heb niet van die handige japanse vingertjes die overal tussen door passen om de twee moertjes van onder los te draaien.
en volgens het werkplaatshandboek moet ook het zwarte paneel waar de klokken in hangen eerst los voor je bij de achterzijde van de meters kunt.
Is mij wel zonder iets te slopen gelukt met km. kabel maar niet voor verlichting.

Maar als jij t handiger weet! Vertel!

BMW kopen, Duitsers hebben dikkere vingers :9
 
:^

3 inbusjes en ik kan bij het lampje wat je bedoeld. O-)
maargoed, je moet niet zo zeuren. je rijd al op een technisch wondertje (je nick gezien) dus je mag dan ook niet klagen dat ze na al dat mooie werk een steekje hebben laten schieten door 2 boutjes op typische suzuki plaatsen hebben gefrot.

edit: kzie nu dat je geen b rijd B| landverrader B|
is ook zo, fantastische bike, alleen die 2 f*cking boutjes! :+
 
Vervang meteen even alle lampjes, anders kun je de boel over een tijdje weer helemaal los halen.

Aan de andere kant.. je weet nu hoe het moet.
 
hoezo? zit daar alles vast met vleugelmoertjes?

Als je eerst aan jappanners heb liggen mieren dan is een BMW een verademing.
Het meeste zit gewoon wat lomper/groter in elkaar en is wat ruimer opgezet en beter bereikbaar :Y
Bovendien rijden ze gewoon vééél beter en zien ze er veeeeel beter uit O-) }) :Y
 
Als je eerst aan jappanners heb liggen mieren dan is een BMW een verademing.
Het meeste zit gewoon wat lomper/groter in elkaar en is wat ruimer opgezet en beter bereikbaar :Y
Bovendien rijden ze gewoon vééél beter en zien ze er veeeeel beter uit O-) }) :Y

ik heb van mijn monteur toch echt wat anders gehoord. hij vertelde me dat bij BMW de onderdelen waar je het meest bij moet zijn het verst verstopt zitten :9

ennuhh... over smaak valt (niet?) te twisten
 
Zoals? Olieverversen, alleen bescherplaat verwijderen, oliefilter zit daar ook. Kleppen stellen, deksels zitten bij mij aan de buitenkant (boxer). Synchroniseren: zitten ook aan de buitenkant. Benzinefilter: je hebt gelijk, zit in tank :( maar hoeft maar eens per 40000. Multi V snaar: oke, 5 boutjes. Ben ik nog wat vergeten?
 
ik heb van mijn monteur toch echt wat anders gehoord. hij vertelde me dat bij BMW de onderdelen waar je het meest bij moet zijn het verst verstopt zitten :9

ennuhh... over smaak valt (niet?) te twisten
:^
Probeer bij een 1150RT maar eens bij de accu te komen O-)

Er zit trouwens bij de Jappen ook een groot verschil tussen de verschillende merken.
Honda Hornet is door een kabouter in elkaar gezet.
Maar een Yamaha Fazer door een Duitser met lekkere dikke vingers.
Scheelt wel wat als je eraan moet sleutelen.
 
Tja RT, da's een hoop plastic, maar is het niet gewoon zadel eraf, tank omhoog? Ook hoe meer plastic hoe langer werk natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan