[FR] Berekend risico:Hoe zwaar zijn de snelheidsboetes in FR

Vingers opsteken wie dacht dat dit topic over snelheidsboets in Friesland ging :P

In Frankrijk wordt je met 150 gewoon nog dik ingehaald door haastige Fransen, ik heb altijd het idee dat 150 bij droog weer wel een geaccepteerde snelheid is.
 
op internet heb je wel een poi file met alle franse flitsers en de plekken waar de politie vaak staat met mobiele controles.

knallen altijd behoorlijk snel door FR en nog nooit een boete binnen gehad, wel een paar maal geflitst maar die komen niet door.
samenwerking tussen NL en FR is nog niet zo goed :D
 
Wat velen niet weten is dat je op de peage ook op snelheid gecontroleerd wordt. De peage kaart
wordt ook gebruikt als traject snelheids meting: zoveel km in zoveel tijd, geeft zo een gemiddelde snelheid. Geen idee waar de normen en grenzen liggen, ik weet wel dat het effectief gebruikt wordt.

Velen denken dat dat een broodje aap is en dat denk ik zelf eigenlijk ook. Ik heb nog nooit iemand gehoord die op die manier is gepakt op te hard rijden.
 
Velen denken dat dat een broodje aap is en dat denk ik zelf eigenlijk ook. Ik heb nog nooit iemand gehoord die op die manier is gepakt op te hard rijden.
Ik heb inderdaad de weg tussen 2 posten wat "sneller" afgelegd dan 130km/u en nog steeds geen verrassingen gehad.

Maar ik ben wel gelazerd één van de vorige keren dat ik wegreed na betaling bij een Péage (dan heb ik wel eens de impuls om een acceleratietest uit te voeren, de motor is dan toch opgewarmd... }) )
 
Laatst bewerkt:
Velen denken dat dat een broodje aap is en dat denk ik zelf eigenlijk ook. Ik heb nog nooit iemand gehoord die op die manier is gepakt op te hard rijden.

Geen broodje aap, maar realiteit (inside source)
Geen idee waar de "actie" grenzen liggen. Ik denk niet dat het gebruikt wordt voor onze kleine overtredingen, maar eerder voor geoefende ferraris en porsches ... })
 
Vingers opsteken wie dacht dat dit topic over snelheidsboets in Friesland ging :P

In Frankrijk wordt je met 150 gewoon nog dik ingehaald door haastige Fransen, ik heb altijd het idee dat 150 bij droog weer wel een geaccepteerde snelheid is.

_O- * steekt vinger op * _O-

Op vroegere vakanties door Frankrijk eigenlijk maar erg weinig controles op de snelwegen gezien...

Vraag me af of het echt erger is dan hier in Nederland....
 
Een ding: Als er een bord staat dat er een snelheidscontrole aankomt... Dan komt die ook binnen een km of wat.. Radar en autos ontkom je niet echt aan, maar die vaste kasten (met gele strepen er op) kun je in principe vermijden.

Geen ervaring, maar wel verhalen dat de boetes heel erg sterk omhoog zijn gegaan. (rij zelf ook nog altijd een flink stuk te hard in Frankrijk)
 
Das ook saai, dan kun je nooit op een verre vakantie, nooit een taxi pakken, nooit naar een eiland of een oversteek maken met een veerboot.

Blijkbaar vertrouw jij alleen jezelf maar en vind je jezelf heel wat achter het stuur, dus ik ben ervan overtuigt dat jij goed genoeg bent om te hard te mogen rijden en dat de gendarmerie dit bij jou zeker direct door de vingers zal zien omdat ze helemaal verbouwereerd zullen zijn van jou perfecte stuurmanskunsten!
Gast, serieus, jij moet echt altijd op mensen zeiken hè? :z
Je moet niet zo je eigen mening en wil opdringen. :W
 
Je verliest enorm veel tijd met tanken en "rust"pauzes (die je idd toch wel nodig hebt, zelfs al rij je maar 120km/u)

:^ 160 km/u (met de motor) vanuit Zuid-Frankrijk naar NL.
Bij iedere tankstop zagen we dezelfde vrachtwagens weer voorbij komen sukkelen.
 
Laatst bewerkt:
Het aller beste (whats in a name) resultaat dat ik ooit behaalde op de weg, was op een terugreis van Griekenland in 1990. Van de boot in Bari, en in één ruk 2000km in 19uur naar huis (van 15uur liggen snurken op de boot ben je uitgeslapen voor 2 dagen). Van die 2000km was er 1500 met een kruissnelheid van 160km/u (toen kon dat nog straffeloos). En toch haalde ik maar 105km/gemiddeld.
Een paar jaar later op een trip naar Ljubljana, deed ik 14 uur over 1300km, met een 1500cc dieseltje, kruissnelheid 110km/u: gemiddelde snelheid: 93km/u. (1300km op 1 volle tank).
En halfweg de jaren 90, een 900km trip naar de ardeche, aan 170 kruissnelheid op de peage, en toch nog 9 uur rijden.

Wat velen niet weten is dat je op de peage ook op snelheid gecontroleerd wordt. De peage kaart
wordt ook gebruikt als traject snelheids meting: zoveel km in zoveel tijd, geeft zo een gemiddelde snelheid. Geen idee waar de normen en grenzen liggen, ik weet wel dat het effectief gebruikt wordt.

TGV :N = enkel goed voor een "valies citytrip", niet voor een 'weekje uit in de provence'

Anyway, de fransen zijn echt bezig met een kruistocht tegen overdreven snelheid. Zolang je niet de snelste van de bende bent en het net onder de 150 houdt zit je redelijk safe en heb je enkel het risico op ne zantje ;) ... voor de rest: elk zijn rijstijl, en have fun ... :W

Trowwes, osje van Bruhhe ziet, moej gie da oas westflut toch ollemoale weetn, ba joaje toch?
Snelheid is idd redelijk verneukeratief, je verliest behoorlijk veel met tanken enzo.

Jaaaaaaren geleden met mijn ouders voor de zoveelste keer naar Albir (bij Benidorm) in Spanje geweest. Record is die 2100 km in 14,5 uur. O-) Toen kon het nog, maar 't is schandalig snel en asociaal. :X
 
Nog even mijn 2 cts:
Kennis die werd aan de kant gezet op de peage. Reed 200 km/u: Rijbewijs werd ingenomen en voertuig in beslag genomen. Hij is 6 maanden bezig geweest en heeft eindeloos gebeld (en ja hij spreekt dan ook nog Frans) om z'n brommie weer terug te krijgen. De grap is dus dat ze je gewoon bureaucratisch naaien, paarse krokodil en zo. Dan leer je het wel af.
Boetebedrag weet ik niet exact meer, ik dacht iets van 700.
Overigens is inderdaad niet de topsnelheid die bepaald hoe snel je ergens bent. De gemiddelde snelheid is waar het om gaat en die wordt in grote mate bepaald door je stops. Daarom kom je steeds die vrachtwagens weer tegen want die stoppen niet frequent. Ondermeer omdat ze een enorme actieradius hebben en dus niet vaak stoppen om te tanken.
Het valt me ook altijd weer op hoe hard je moet rijden om je gemiddelde iets omhoog te krijgen. Meestal blijft het toch tussen de 80-90 km/u hangen.
 
ik ben midden in de zomervakantie naar parijs gereden en daarna verder naar spanje.(op de motor) mijn ervaring. politie motoren rond parijs halen je rechts in en zwaaien vriendelijk terwijl je zelf 20km/h te hard rijd en auto's rechts voorbij gaat. flitspalen zijn voornamenlijk van voren en worden van te voren doormiddel van hele grote borden in de berm aangegeven. 1 bemande controlle gezien reed rond de 170, niks meer van gehoort.
 
Op de ringwegen van Metz en Nancy staan redelijk wat flitspalen.
Zelfs nog een paar meter voor het einde van de snelheidsbeperking op de ring!

Verder zijn er nog wat trajectcontroles maar die worden allemaal vooraf aangegeven, dus als je goed op let heb je daar ook geen last van.

Ook staan er onderweg nog redelijk wat mobiele controles en lasercontroles.
 
Rijdt zelf ontzettend veel in France, nog nooit een bekeuring gehad, en al dei verhalen van de neef van me tante zijn babysitter, zeggen mij nix,
Het gaat niet alleen om de tijdwinst, het gaat ook om de FUN, gewoon iets harder is veel leuker en spannender dan de CC op 137, zodat je nog maar 125 rijd
 
2 jaar geleden in Frankrijk gelaserd met 199 (215 op de teller) ook met de auto onderweg naar huis na de wintersport, dus wel redelijk toeristisch seizoen. Boete was 750 euro en 3 maanden rij-ontzegging in Frankrijk (ik was overigens de bijrijder). Toen we daar stonden te wachten werd de een na de ander langs de kant gehaald vanwege de snelheid.

Kan me overigens nog wel herinneren dat de boetes voor snelheden tot 180 (dus tot 50 te hard) wel meevielen.. nouja meevielen, die waren nog redelijk te doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan