Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Wat een gezellig kleedje op de tafel!
Bij mij in de garage is het zo ontzettend vol met troep dat ik hink-stap-springend van de ene naar de andere kant moet. En de K100 kan niet eens meer naar binnen, die staat zielig onder een doek buiten in de regen.
Ik moet echt gaan opruimen, als ik deze foto's zie dan schaam ik mij echt diep.
 
Plannen zijn gewijzigd. In plaats van op te ruimen terwijl de boel droogt is mijn maatje langsgekomen en hebben we een apretiefconcert gehouden . Nu een middagdutje doen en hopelijk is de boel droog als ik wakker word🍻
 
Juist erop uitgekomen dat mijn veer 6mm uit de haak staat :X :( moet ik dat aanpassen of zien jullie hier geen Probleem in?
Plaatje volgt
Fox
 
20200308_175607.jpg
 
Hoi.

Optimaal is het niet, maar die rubbers in de ophangpunten van die schokbreker, als daar rubber zit, kan een beetje opvangen.
Nadeel is dat als je inveert, de boel alleen maar schever komt......

Ik zou de boel recht zetten.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Optimaal is het niet, maar die rubbers in de ophangpunten van die schokbreker, als daar rubber zit, kan een beetje opvangen.
Nadeel is dat als je inveert, de boel alleen maar schever komt......

Ik zou de boel recht zetten.

Groeten, Paul.
Nog eens de laser gezet , voor een duidelijker beeld .
Ik ga de boel rechtzetten, ben bang voor vroegtijdige slijtage van veer is trouwens niet echt veer werk gevoel die bovenste 2 lippen afzagen en iets verplaatsen. Volgende keer las ik een voorlopige schoor zodat mijn staander niet meer kan smijten tijdens het lassen bedankt voor de reactie
 
Ik zou er echt niet mee zitten. Op ouderwetse duo shock fietsen is het frame vaak ook smaller dan de achterbrug. Daar kan de schokker gewoon tegen.
 
Vandaag goed opgeschoten span hangt eraan en uitgelijnd 1,5 cm toespoor en een heel klein beetje vlucht . Voorloop precies 35cm :)
Verder nog uitlaten geplaatst remschijven gewisseld van de nieuwe wielen naar mijn oude wielen , deze waren nog in nieuwstaat , volle 6mm.
Oliekoeler geplaatst .
Veer in het lood gezet.
Hopelijk regent het morgen ,zodat ik verder kan doen
Deze avond nog langs spuiter geweest , alles staat al in grondverf normaal gezien mag ik er woensdagavond achter.
Ik hoop zondag te kunnen rijden:]
 
Zat ik ook net aan het denken , mijne gaat binnen enkele dagen/weken van de bouwer terug komen , niet gekeurd , niet goedkoop lol , en nu al in de problemen 8-)

Ga op zoek naar een methode om hem er toch door te krijgen ....
De mijne heeft code m2 en dat moet omgezet worden naar L4e .
Mits een attest van de constructeur waarin staat dat je moto geschikt is voor zijspangebruik en tegen betaling kan je dat (hopelijk) verkrijgen
120 euro in mijn geval ,als ze het willen uitreiken .
Ik heb al eens gekeken op de website van guzzi maar nog niets aangevraagd of ingevuld.
Doe ik later wel eens .
Voor uitleg over deze materie moet je maar eens
Wetgeving zijspan intypen op Google en ga je zo uitkomen bij een artikel van de MAG met alle uitleg erbij
Ik weet wel niet of het zijspan zelf gekeurd en of framenr. moet hebben

Fox
 
Zat ik ook net aan het denken , mijne gaat binnen enkele dagen/weken van de bouwer terug komen , niet gekeurd , niet goedkoop lol , en nu al in de problemen 8-)

Ga op zoek naar een methode om hem er toch door te krijgen ....
Jawa en Guzzi waren toch altijd af-frabriek al zijspan geschikt. Ik heb een Jawa met span gehad.
 
Wat een gezellig kleedje op de tafel!
Bij mij in de garage is het zo ontzettend vol met troep dat ik hink-stap-springend van de ene naar de andere kant moet. En de K100 kan niet eens meer naar binnen, die staat zielig onder een doek buiten in de regen.
Ik moet echt gaan opruimen, als ik deze foto's zie dan schaam ik mij echt diep.
Tip van de dag :Opruimen gaat het vlugst als alles een plaats heeft , zie hier in 3uur tijd .
Plaatjes volgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan